Netværks bøvl
Fra : pedder

Dato : 05-06-03 18:32

Hej

Jeg skulle opsætte et trådløst netværk og pillede ved maskines IP add. Da
jeg var færdig og satte IP tilbage til Auto, vil internettet ikke du mere ?
Har prøvet at afinstallere netkort i pc - uden held.
Jeg kan se at der ikke længere er noget opkaldskort installeret, skal der
ikke være det ? isåfald hvordan installerer man det ? (skal netkort pilles
ud og sættes i igen ?)
Systemet kører Win98, med tdc adsl internet opkobling.
Alm. netværk imellem de 2 stationære pc virker fint. Altså fildeling osv.

Når nu jeg måske har fået svar på overnævnte, er her lidt mere:

Hvordan får jeg internet, alm netværk, og trådløs netværk til at virke på 2
stationære og en bærbar (med trådløs netkort). Der er sat accespoint op, men
der var jo lige det IP bøvl. Der hele er samlet i 8 ports switch.

Skriv endelig hvis der behøves flere oplysninger.

pft tak for hjælpen

hvh Henrik

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-06-03 14:41

"pedder" <pedder@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Systemet kører Win98, med tdc adsl internet opkobling.
> Alm. netværk imellem de 2 stationære pc virker fint. Altså fildeling osv.

Hvad viser winipcfg at du har som ip, standardgateway osv? (Start | Kør |
winipcfg.exe)

> [...]
men
> der var jo lige det IP bøvl. Der hele er samlet i 8 ports switch.

Har du router? Hvor mange offentlige ip adresser har du? (Hint: du kan få 1
computer på nettet pr. offentlig ip adresse uden router...)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk