Kat der fælder?
Fra : Linda

Dato : 05-06-03 17:52

Hejsa

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig?

Jeg har en 5 årig hankat, han fælder hele året rundt.

Er det noget man kan gøre ved, og i given fald hvad???

På forhånd tak

Linda

Fra : Niels Peter

Dato : 05-06-03 18:34

Linda wrote:
> [...]
>
> Jeg har en 5 årig hankat, han fælder hele året rundt.
>
> Er det noget man kan gøre ved, og i given fald hvad???

Du kan blandt andet spørge dyrlægen, om han kan anbefale et foder, der
er godt for skind og pels. Man kan gøre meget ad fodervejen ...
Når det er sagt, så kan man også rent praktisk rede katten ofte; de
fleste katte kan godt lide det, og de hår, der havner i børsten, finder
man ikke i møblerne.

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Pia Thomsen

Dato : 05-06-03 21:07

"Linda" <linda@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en 5 årig hankat, han fælder hele året rundt.
Er det noget man kan gøre ved, og i given fald hvad??? <

Hej Linda

Jeg har før forslået en tur omkring dyrlægen, måske i forbindelse med en
vaccination. Dyrlægen kan så give katten en B-vitamin indsprøjtning, som
bevirker at en ellers ekstrem fældning aftager en del. Min gamle huskat (har
ham ikke mere) fældede året rundt uden ændring i fældetiderne - og ham hjalp
det helt klart på. Det hjælper også på vores hund, som selv vores dyrlæge
synes fælder helt afsindigt. Det koster ca. 25 kr. selve indsprøjtningen, så
hvia man kombinerer det med et besøg alligevel, er det ikke dyrt.

Det kan naturligvis også være, fordi han mangler et eller andet i foderet -
min erfaring er dog at foderskift ikke hjælper...

Hilsen Pia

http://www.pitho.dk

Fra : Jynis

Dato : 06-06-03 08:23

> [...]
>
> Jeg har en 5 årig hankat, han fælder hele året rundt.
>
> Er det noget man kan gøre ved, og i given fald hvad???

Hej Linda
Der kan være flere årsager til fældning. Der kan feks. være for lidt
fiskeolie i foderet .
Prøv at se på deklarationen.Jeg kunne godt anbefale nogle gode mærker, men
det vil være upassende for mig som forhandler.
Der bruges lakseolie som tilskud til hunde der fælder meget med god
virkning.
Hvis du prøver foderskift , skal du nok regne med at der går ca. 1 mdr inden
du kan mærke nogen forandring.
Jeg håber du for styr på problemet. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Ragna

Dato : 06-06-03 08:34

Hej Linda!

Jeg kan altså ikke lade være med at komme med en af mine yndlingsteorier,
nemlig at gærtabletter hjælper godt på pelsen, og at de i det hele taget er
meget gavnlige for kattens helbred.
Vores katte har altid fået gærtabletter, og ingen af dem har fældet særlig
voldsomt.

--
Venlig hilsen, Ragna