EXIF (igen)
Fra : Lars Dahl

Dato : 05-06-03 17:39

Nu fik jeg EXIF til at virke... men nu printer den ALLE informationerne fra
billedet...

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg f.eks kun får den til at liste
blænde og lukketid?
Manualen melder intet om dette?

Mvh Lars Dahl

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-06-03 17:52

On Thu, 5 Jun 2003 18:39:10 +0200, "Lars Dahl"
<maasFJERN@sproejtemaas.dk> wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg f.eks kun får den til at liste
>blænde og lukketid?
>Manualen melder intet om dette?

Hvordan ser din nuværende kode ud, der printer alle informationer ud?

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Dahl

Dato : 05-06-03 18:02

> Hvordan ser din nuværende kode ud, der printer alle informationer ud?

<?php
$exif = read_exif_data ('p0001807.jpg');
while(list($k,$v)=each($exif)) {
echo "$k: $v<br>\n";
}
?>

Således...

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 05-06-03 20:02

"Lars Dahl" <maasFJERN@sproejtemaas.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg f.eks kun får den til at liste
>blænde og lukketid?

exif-funktionen henter exif-data over i et array, så du skal blot
nøjes med at udprinte de elementer i arrayet, som du vil bruge.

På mit Canon-kamera gemmes tid og blænde i elementer med titlerne
'ExposureTime' og 'FNumber'.

Så du kan blot skrive

print "Tid: " . $exif["ExposureTime"] . "<br>";
print "Blænde: f/" . $exif["FNumber"];

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Lars Dahl

Dato : 05-06-03 20:15

Sejt Meget mere lige til end jeg havde regnet med.. mange tak

-Lars Dahl