Mistet mobil: hvad gør jeg nu?
Fra : Dennis Nimand

Dato : 05-06-03 16:06

Hejsa NG

Har lige mistet (tabt er et andet godt ord ) min spritnye Sony Ericsson
T310 i Århus midtby. Jeg har spærret SIM-kortet, men hvad gør jeg for at
spærre selve telefonen så der ikke render en eller anden rundt med en fin ny
og gratis telefon han/hun kan bruge???

MVH
Dennis Nimand

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-03 16:11

"Dennis Nimand" < skrev i en meddelelse
> [...]
> spærre selve telefonen så der ikke render en eller anden rundt med en fin

Uden at gøre mig til en klogeåge , så tror jeg at enten er det hos panserne
ellers er det hos teleselskabet ( der hvor fonen er købt igennem ) de skal
bare bruge dit emei nummer !

MVH.
Anders Skalsted
http://www.nokia-unlock.dk

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-06-03 16:37

> Uden at gøre mig til en klogeåge , så tror jeg at enten er det hos
panserne
> ellers er det hos teleselskabet ( der hvor fonen er købt igennem ) de skal
> bare bruge dit emei nummer !

Havde engang en kollega der prøvede at købe en brugt mobil af en noget
skummel person.Men hvad fanden den var jo billig...
Et par dage efter ringede polisen at de gerne ville snakke med ham om at han
havde prøvet at oprette/ringe fra en stjålen telefon..
Så den var nok lidt for billig den telefon... hehe

---

Carsten

Fra : Oros

Dato : 05-06-03 17:56

Carsten Matzon wrote:
> [...]
> at han havde prøvet at oprette/ringe fra en stjålen telefon..
> Så den var nok lidt for billig den telefon... hehe

Jeg tror nogen har trukket dig i benet med den historie...
Jeg har aldrig hørt om andet end at der bliver spærret på telefonen så man
ikke længere kan bruge den, og man så bare går ud fra at telefonen enten
bliver kastet i en container eller bliver afleveret som hittegods til den
nærmeste af sådanne eller politist. hvor de så tjecker op på den. Det andet,
hvor simpelt det end lyder, er nok for resursekrævende for det stakkels
politi.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba'

Fra : Søren

Dato : 05-06-03 18:27

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

> [...]
andet,
> hvor simpelt det end lyder, er nok for resursekrævende for det stakkels

Nope en kollegaes søn oplevede nøjagtig det samme!
Og han måtte aflevere mobilen på politigården hvor ejeren kunne
hente den igen...
Men han fik dog ingen bøde...

Venligst

Fra : Oros

Dato : 05-06-03 19:56

Søren wrote:
> Nope en kollegaes søn oplevede nøjagtig det samme!
> Og han måtte aflevere mobilen på politigården hvor ejeren kunne
> hente den igen...
> Men han fik dog ingen bøde...

Det var satans. Selv prøvede jeg at købe en som viste sig at være varm, men
den blev bare spærret, end of story, den røg lige tilbage i synet på sælger.
Andre der har prøvet samme mølle? For så er der måske håb for at man får
sine omkring 4-5 nokiaer retur der ligger derude et sted og ulmer! LOL

mvh
Rasmus

Fra : Søren

Dato : 05-06-03 20:03

> [...]
> Andre der har prøvet samme mølle? For så er der måske håb for at man får
> sine omkring 4-5 nokiaer retur der ligger derude et sted og ulmer! LOL

Jeg tror du skal være mer end heldig. Jeg havde ikke hørt om andre før jeg
fik den
historie fortalt. Mine 2 stjåldne har jeg aldrig set noget til selv...

Venligst

Fra : Oros

Dato : 05-06-03 20:06

Søren wrote:
> Jeg tror du skal være mer end heldig. Jeg havde ikke hørt om andre
> før jeg fik den
> historie fortalt. Mine 2 stjåldne har jeg aldrig set noget til selv...

Dvs. der faktisk ikke er nogen garanti for at din historie ikke også bare er
en skrøne? (for jeg har "stadig" lidt svært ved at tro på det er praksis ;)

mvh
Rasmus

Fra : Søren

Dato : 05-06-03 20:22

> [...]
er
> en skrøne? (for jeg har "stadig" lidt svært ved at tro på det er praksis

Tja så skulle min kollega have løjet...

Venligst

Fra : Oros

Dato : 06-06-03 00:27

Søren wrote:
> Tja så skulle min kollega have løjet...

Ikke nødvendigvis, hans søn kunne jo have været den der kom med en rask
lille sensationshistorie! ;)

-Rasmus

Fra : Jan Pedersen

Dato : 05-06-03 23:37

:: Jeg tror du skal være mer end heldig. Jeg havde ikke hørt om andre
:: før jeg fik den
:: historie fortalt. Mine 2 stjåldne har jeg aldrig set noget til
:: selv...

Jeg har liget fået min T68 tilbage igen, den blev snuppet sidste "sommer" så
de laver da lidt inde på gården, men havde heller ikke regnet med at skulle
se den igen...

Jan Pedersen
cuk@cuk.dk
--
Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Oros

Dato : 06-06-03 00:29

Jan Pedersen wrote:
> Jeg har liget fået min T68 tilbage igen, den blev snuppet sidste
> "sommer" så de laver da lidt inde på gården, men havde heller ikke
> regnet med at skulle se den igen...

Det er jo ikke nødvendigvis et tegn på at de har gjort noget aktivt i søgen
på din telefon, den er måske netop bare blevet spærret (tager jo noget tid)
for så derefter at nogen har valgt at indlevere den i stedet for at kyle den
over højre skulder. Når først den er indleveret skal de jo tjecke op på om
nogen mangler den så den kan ryge rette vej ;)

-Rasmus

Fra : Moon-Mann

Dato : 07-06-03 08:30

"Søren" <Nospam@Hotskod.com> wrote in message

> [...]
> fik den
> historie fortalt. Mine 2 stjåldne har jeg aldrig set noget til selv...

Det forlyder også at "herreløse" telefoner ryger til udlandet. Typisk lande
hvor udbyderene ikke tjekker EMEI nummer i deres netværk.
Om det også er en historie ved jeg så ikke, men det lyder meget troværdigt,
specielt set i lyset af hvor mange telefoner der aldrig dukker op igen.

Fra : Lars Christensen

Dato : 07-06-03 12:20

On Sat, 7 Jun 2003 09:30:09 +0200, "Moon-Mann" <moon@mann.com> wrote:

> [...]
>specielt set i lyset af hvor mange telefoner der aldrig dukker op igen.

Det kunne jo også tænkes at de bare bliver smidt i skraldespanden. Så
er sandsynligheden for at den dukker op jo også ret ringe.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-06-03 14:17

Oros skrev Torsdag den 5. juni 2003 20:56 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det var satans. Selv prøvede jeg at købe en som viste sig at være
> varm, men den blev bare spærret, end of story, den røg lige tilbage i
> synet på sælger. Andre der har prøvet samme mølle?

Som barn blev mine forældre kontaktet af det lokale politi, om at en af
dem skulle møde op incl. mig, da de havde fundet min cykkel, som var
blevet stjålet få dage før. Det viste sig at den var blevet fundet
sammen med nogle indbrudstyve.
Det kan være at den telefon er dukket op i forbindelse med anden
kriminalitet,,,

Ivar Madsen

Fra : thomas

Dato : 07-06-03 11:41

Hej Alle *S*

Har læst lidt om problematikken om stjålne telefoner,
og så vidt jeg ved kan de ikke spærres på det EMEI nummer de har, så hvis
man vælger et ikke registreret
taletidskort kan man sagtens bruge telefonen, men hvis man sætter sit eget
registrerede simkort i kan udbyderen/
politiet finde brugeren på abonnementet.

SÅ derfor køb altid telefon med kvittering.

Mvh Thomas

Fra : Lars Christensen

Dato : 07-06-03 12:23

On Sat, 7 Jun 2003 12:41:28 +0200, "thomas" <haasum@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>registrerede simkort i kan udbyderen/
>politiet finde brugeren på abonnementet.
>
>SÅ derfor køb altid telefon med kvittering.

Det passer nu ikke helt. En af mine venner fik sin telefon spærret ved
en fejltagelse (en fejlindtasting hos politiet). Han kunne ikke bruge
sin mobil selvom han havde et taletidskort hos TDC. Mobilen var helt
ubrugelig uanset om han satte et taletidskort fra Sonofon eller andet
selskab.

Fra : jimmi

Dato : 07-06-03 14:46

Den er god nok, Teledk og Sonofon spærre telefonerne på IMEI nummeret, så de
ikke kan registreres på deres netværk, har endnu ikke set nogle af de andre
udbydere som spærre deres netværk, men går ud fra de følger efter!!

Kan så også tilføje at stjålne telefoner som ikke bliver spærret, kan være
med i en politiopklaring for at kunne registere/logge så mange "forbrydere"
som muligt især hvis det er et taletidskort der bliver brugt.

For at besvare spørgsmålet om hvad man skal gøre hvis en mibiltelefon bliver
stjålet, vil jeg råde ejeren til at ringe til politet og melde den
"stjålet", ikke "tabt" for ellers skriver de ikke raport og så kan det være
lige meget. Man bør også ringe til ens udbyder og forlange de skal spærre
den på IMEI nummeret.

Sørg for altid at få en original kvittering ved køb af mobiltelefon, for
hvis politiet vil fange "hæleren/tyven" så kan de det.....

mvh.
Jimmi - www.tronik.dk