MS Windows
briani 27239
Drive Image i DOS (Windows XP)
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 14:21

Jeg har problemer med at få PowerQuest Drive Image
til at køre i Dos, jeg får fejl 91:
http://www.powerquest.com/support/primus/id1627.cfm

Jeg har gjort, som foreslået på siden ovenover, men så
skriver den at jeg bruger en forkert DOS Version.
Hvad gør man så?

Se evt. denne tråd i news:dk.edb.sikkerhed:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-06-03 15:02

On Thu, 5 Jun 2003 15:20:55 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har gjort, som foreslået på siden ovenover, men så
>skriver den at jeg bruger en forkert DOS Version.
Du skal finde ud af hvilket program/driver der brokker sig over DOS
versionen, og finde en anden udgave af dette (eller skifte DOSen ud).
Single step igemmen opstart.
/Hans

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 15:51

Hans Kjaergaard wrote:

> Du skal finde ud af hvilket program/driver der brokker sig
> over DOS versionen,

Hvordan?
- Jeg kan ikke forestille mig andet end det er Drive Image,
da det jo er det eneste program jeg prøver at starte (fra
DOS).

> og finde en anden udgave af dette

Hvad mener du?
- Finde en udgave af programmet? - Det har jeg jo!

> (eller skifte DOSen ud).

Kan man skifte Windows XPs DOS ud?

> Single step igemmen opstart.

What?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Pico

Dato : 05-06-03 16:09

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]

Jeg er lidt i vildrede. Har du ikke lavet de 2 boot disketter i Driver Image
og så startet op med den første der indlæser Caldred (tror jeg den heder)
Dos og derefter indsat den anden diskette som der står ?

> Hvordan?
> - Jeg kan ikke forestille mig andet end det er Drive Image,
> da det jo er det eneste program jeg prøver at starte (fra
> DOS).

Fra hvilke DOS prøver du at starte Driver Image ?
De 2 sidste udgaver v. 5 & 6 af Driver Image kan ihertfald startes fra XP og
skifter så selv til DOS og efter udført opgave startes XP igen.
Du må nok forklare dit problem lidt nøjere, jeg forstår det ikke helt.
Pico

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 21:14

Pico wrote:
> Har du ikke lavet de 2 boot disketter i Driver Image og
> så startet op med den første der indlæser Caldred
> (tror jeg den heder) Dos og derefter indsat den anden
> diskette som der står?

Jo og så starter DI og denne meddelelse kommer:
http://www.powerquest.com/support/primus/id1627.cfm

> Fra hvilke DOS prøver du at starte Driver Image?

Både via bootdisketterne samt fra Windows, hvorefter
den selv starter DI i DOS mode op.

> Du må nok forklare dit problem lidt nøjere, jeg forstår
> det ikke helt.

Se meddelelsen i linket, jeg kan måske uddybe det lidt
nærmere efter søndag, da jeg så er hjemme igen efter
en koncert med Bon Jovi i Bremen :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Pico

Dato : 05-06-03 22:58

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Jo og så starter DI og denne meddelelse kommer:
> http://www.powerquest.com/support/primus/id1627.cfm

Det har jeg ikke oplevet og aner ikke hvad man gør.

> Både via bootdisketterne samt fra Windows, hvorefter
> den selv starter DI i DOS mode op.

Det lyder som om der er noget med harddisken og det
kan du jo ikke efterprøve med en bootdisk fra Win 98
når du ikke køre Fat.

> Se meddelelsen i linket, jeg kan måske uddybe det lidt
> nærmere efter søndag, da jeg så er hjemme igen efter
> en koncert med Bon Jovi i Bremen :)

God fornøjelse.
Pico

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-06-03 14:46

Pico wrote:

> Det har jeg ikke oplevet og aner ikke hvad man gør.

Okay, men det er desværre det problem jeg er stødt ind
i :(
Jeg har endda gjort som forklaret på siden, man kan bare
ikke gøre det, da den skriver min DOS version er forkert.

[Hvordan starter du Drive-Image?]

> Det lyder som om der er noget med harddisken og det
> kan du jo ikke efterprøve med en bootdisk fra Win 98
> når du ikke køre Fat.

Jeg har et program der kan mounte et NTFS drev,
således jeg kan tilgå det med en Win98 bootdisk.
Hvad er din idé da?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Leo.E

Dato : 05-06-03 18:32

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote in message news:<3edf58e8$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> DOS).

> Hvad mener du?
> - Finde en udgave af programmet? - Det har jeg jo!

Det ku´da være spændende, men jeg mener at PQDI kun kan køre i ren dos,
du kører vel ikke med ntfs?
hilsen: Leo

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 21:12

Leo.E wrote:
> du kører vel ikke med ntfs?

Jo og det plejer at virke, samt det gør det på 2 andre
PCer jeg har stående.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 05-06-03 19:49

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3edf446a$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> skriver den at jeg bruger en forkert DOS Version.
> Hvad gør man så?
>
> Se evt. denne tråd i news:dk.edb.sikkerhed:

Hej Mikael
Muligvis fordi der er NTFS på disken. MS DOS kan ikke læse NTFS. På
Drive Image Rescue disks er der Caldera DOS. Måske kan du
midlertidigt omdøbe autoexec og config filerne, og lave nogle nye så
du kan starte programmet fra PQ (jeg har desværre ikke lige
opskriften).

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 21:17

Johnny Nielsen wrote:
> Muligvis fordi der er NTFS på disken.

Korrekt og det har virket, samt det virker på
2 andre maskiner jeg har stående.

> MS DOS kan ikke læse NTFS.

Det ved jeg, men jeg bruger jo Caldera.

> På Drive Image Rescue disks er der Caldera DOS.
> Måske kan du midlertidigt omdøbe autoexec og config
> filerne, og lave nogle nye så du kan starte programmet
> fra PQ (jeg har desværre ikke lige opskriften).

Den må jeg lige have... Hvor findes den?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-08-03 23:41

> [...]
>
> Jeg har gjort, som foreslået på siden ovenover, men så
> skriver den at jeg bruger en forkert DOS Version.

Nyeste version af DI klarede ærterne :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen