PowerQuest Drive Image 2002 problem
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 12:46

Jeg kan hverken starte mit DI2002 i Windows eller
vha. bootdisketterne.
I Windows får jeg denne fejl:
http://www.powerquest.com/support/primus/id52.cfm
- Error 1

Bruger jeg så switch /UEB, som foreslået skriver den
"Switch unknown", hvad gør man så?

I DOS får jeg en fejlmeddelelse der siger, at jeg skal
tage disketten ud og genstarte med Space-tasten nede,
når der så spørges efter en diskette sættes bootdisken
i igen - intet virker. Nogle gange spørger den efter en
diskette og jeg propper bootdisken i, men samme fejl
kommer igen ved start af DI andre gange spørger
maskinen slet ikke om en diskette.
Jeg har oplevet dette problem mange gange efterhånden,
men nu er det nok. Hvad skal jeg gøre for at det virker?
Jeg syntes jeg har ledt google tyndt!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 12:59

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> I Windows får jeg denne fejl:
> http://www.powerquest.com/support/primus/id52.cfm
> - Error 1

Jeg slog bare SMART fra i BIOS samt lukkede DTemp,
som kørte i Windows, så kunne jeg starte programmet
derfra :)
Jeg følger op senere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 13:37

> Jeg slog bare SMART fra i BIOS samt lukkede DTemp,
> som kørte i Windows, så kunne jeg starte programmet
> derfra :)

Det var ikke pga. SMART (det er nu genaktiveret), men
det var DTemp som DI ikke kunne lide. Nu er der dog
problemer ved opstarten i DOS, jeg får denne fejl:
http://www.powerquest.com/support/primus/id1627.cfm
- Error 91

Jeg syntes dog det lyder noget rissikabelt, at lege med
MBR på harddisken. Nogen der er for eller imod dette?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 13:59

> [...]
> - Error 91
>
> Jeg syntes dog det lyder noget rissikabelt, at lege med
> MBR på harddisken. Nogen der er for eller imod dette?

Mon jeg er den eneste der læser denne tråd? :)

Jeg har nu prøvet metoden på ovenstående link, men
når jeg prøver kommandoen "fdisk /cmbr 1" skriver
den "forkert DOS Version"!

Nu er jeg helt blank igen, hvad gør jeg?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-06-03 14:02

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Jeg kan hverken starte mit DI2002 i Windows eller
> vha. bootdisketterne.

Da dit problem ikke er direkte sikkerhedsrelateret, men mere drejer sig
om opsætningshjælp til dit program, vil jeg foreslå dig at bruge gruppen
dk.edb.system.ms-windows.

Det lader til at være den mest rigtige gruppe.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-03 14:16

Christian Andersen wrote:
> Da dit problem ikke er direkte sikkerhedsrelateret,
> men mere drejer sig om opsætningshjælp til dit program,
> vil jeg foreslå dig at bruge gruppen dk.edb.system.ms-windows.

Muligvis, jeg forstod bare fundatsen anderledes.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sikkerhed

Jeg skriver derovre.

--
Mvh.