Soltek SL KAV - ny køler !
Fra : Torben

Dato : 05-06-03 09:34

Hej gruppe,

jeg har netop isat en "Silent Ice" køler (fra North Q) på min AMD Duron 800.
Men, mit Soltek SL KAV bundkort giver et langt beep, hvorefter strømmen
automatisk forsvinder.

Er der nogen der har en forklaring, eller kan lede mig på rette vej ?

På forhånd tak
Torben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 09:38

"Torben" <usenet_news@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> automatisk forsvinder.
>
> Er der nogen der har en forklaring, eller kan lede mig på rette vej ?

Su kal nok til at kigge i bios´en. Da der er mange bios´er der ikke vil
starte op hvis kølleren fx kører under 2500 omdrejninger i minuttet... Mange
af de lydsvage kører under 1500... Så prøv at kig efter det.. Så skal
"sikkerheden" bare slåes fra.

Fra : Torben

Dato : 05-06-03 09:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
Mange
> af de lydsvage kører under 1500... Så prøv at kig efter det.. Så skal

Takker,
men hvordan kommer jeg ind i BIOS, når nu maskinen selv lukker ned ?

mvh
Torben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-03 09:46

> Takker,
> men hvordan kommer jeg ind i BIOS, når nu maskinen selv lukker ned ?

Sad jeg også lige og tænkte på... Du kan evt sætte CPU´en til i et andet
slot, og sætte den gamle blæser til "CPU" udtaget.... Så måler bundkortet jo
bare den gamle omdrejningstal.... og sæt bios´en og sæt det tilbage igen...
Nu kan jeg ikke huske hvordan det lige var jeg gjorde, da jeg skiftede.. Men
tror også det var noget i den retning....

Der kan selvfølgelig også være sket en fejl ved installationen... Prøv evt
at kig i manualen for bundkortet, så du kan få forklaret biblydens
betydning.

Fra : Mogens

Dato : 05-06-03 09:51

On Thu, 5 Jun 2003 10:41:42 +0200, "Torben" <usenet_news@yahoo.dk>
wrote:

>Takker,
>men hvordan kommer jeg ind i BIOS, når nu maskinen selv lukker ned ?

Sæt den gamle køler på igen mens du retter i BIOS.

Jeg har præcis samme bundkort og det var sådan jeg klarede
det lille problem.

mvh Mogens

Fra : Torben

Dato : 05-06-03 09:55

"Mogens" <mogens@123456789.nospam.com> wrote in message
> [...]
> wrote:

> Sæt den gamle køler på igen mens du retter i BIOS.
>
> Jeg har præcis samme bundkort og det var sådan jeg klarede

Jeps, tak skal i have - nu funger det bare...

Thanx a lot !
mvh
Torben

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-06-03 11:24

Torben 's insignificant opinion was stated in:
3edf0570$0$76086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> "Mogens" <mogens@123456789.nospam.com> wrote in message

> Jeps, tak skal i have - nu funger det bare...

Du kunne nu bare have reset bios, med en jumper (JBAT1). "CPU fan warning"
er slået fra som default svjh.
--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-06-03 14:00

> Jeps, tak skal i have - nu funger det bare...

VIGTIGT - VIGTIGT - VIGTIGT..:

Hvordan er din nye "Silent Ice" køler (fra North Q)???
Effektiv?
Støjfri?
'Cool'?
dyr?
fed?
flot?
??? ?

(overvejede at investere...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy
Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 05-06-03 14:05

Villy Jensen wrote:
> Hvordan er din nye "Silent Ice" køler (fra North Q)???

Jeg har monteret een for min nabo - og det var ikke særligt positivt.

> Effektiv?

Overhovedet ikke. Selvom den er monteret efter forskrifterne med det
medfølgende kølepasta ligger temeraturen på 60 grader idle og 70 eller mere
ved full load på en AMD T-Bird 1000 MHz!

> Støjfri?

Meget - derfor er han glad for den på trods af den ringe ydelse...

> 'Cool'?

Det er den - er vild med den måde der er køleripper helt ind til core'en...

> dyr?

Tja - 250,- tror jeg nok. Ikke helt vildt dyr...

> fed?

OK...

> flot?

Ser lige så godt ud som Tt Silent Viking når den er monteret...

?

--
Martin K

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-06-03 14:09

> [...]
mere
> ved full load på en AMD T-Bird 1000 MHz!

Det var da helt vildt for varmt!

Er der så 48°+ i kabinettet, når core-temperaturen er så hot?
er bunden på Silent Ice katastrofalt ujævn?
Har Silent Ice OK forbindelse med CPU-core? (kan ses på
core-aftryk på underside af profil efter nogen drifttimer)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy