MS Windows
briani 27239
Association til zip filer i XP
Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-06-03 03:28

Efter at have afinstalleret StuffIt (program der kan åbne .sit filer, som en
mac ven sendte mig) er der ikke længere nogen association til zip-filer.

Hvordan retablerer jeg associationen til zip i windows xp?
Jeg (gen)opretter zip under filtyper - men hvilket program skal de tilknyttes?

I xp har jeg altid bare klikket på en zip-mappe, hvorefter den har åbnet
uden brug af WinZip eller andre 3.parts programmer.
Hvordan kommer jeg tilbage til det ?

I håbet om, at en venlig sjæl kan hjælpe.

mvh
Kim

Fra : Edmund

Dato : 05-06-03 07:09

Kim Schroeder wrote:
> [...]
> åbnet uden brug af WinZip eller andre 3.parts programmer.
> Hvordan kommer jeg tilbage til det ?
>
> I håbet om, at en venlig sjæl kan hjælpe.

Har du prøvet at vælge "åben med" efter genstart af pc

Normalt kan man deaktivere ZIP folders i XP ved i start kør at skrive
regsvr32 /u zipfldr.dll
og aktivere ved at skrive
regsvr32 zipfldr.dll

Jeg prøvede lige at deaktivere med "regsvr32 /u zipfldr.dll" og
underligt nok blev det aktiveret igen ved brug af "åben med" i
stifinder.

--
Mvh Edmund

Fra : jens

Dato : 05-06-03 12:58

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg prøvede lige at deaktivere med "regsvr32 /u zipfldr.dll" og
> underligt nok blev det aktiveret igen ved brug af "åben med" i
> stifinder.

Du er bruger med administrator rettighedder på maskinen.

Prøv at disable den igen og så forsøg via stfinder bare som "superbruger".

Mvh Jens

Fra : kennybear

Dato : 05-06-03 20:18

> Jeg prøvede lige at deaktivere med "regsvr32 /u zipfldr.dll" og
> underligt nok blev det aktiveret igen ved brug af "åben med" i
> stifinder.

Det er ikke så underligt endda, da "Åben med" rent faktisk kalder den
funktions kommando som Regsvr32.exe leverer

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Schroeder

Dato : 06-06-03 02:10

Tak for svarene - nu virker det