positionering med css
Fra : Nigo

Dato : 05-06-03 02:18

Hejsa...

Prøv først at kigge på http://www.nigo.dk/hanne - så giver det
efterfølgende mere mening

Jeg skal ha' placeret hovedindholdet på siden i den gule ramme - sårn
ca. og menuen skal være ude i siden, men stadig inden for
baggrundsbilledet. Hvis siden ses med 1280x1024, maksimeret
browservindue og IE, som jeg gør ser det hele rigtigt ud. Problemet
opstår hvis størrelsen af vinduet ændres... prøv selv! Jeg har bøvlet
lidt rundt med absolut positionering på nogle af delene, men jeg aner
ærligt talt ikke rigtigt hvad jeg laver. Prøv evt. at kigge i
css-filen: http://www.nigo.dk/hanne/hanne.css

Hvordan får jeg teksten og menuen til at "sidde fast" i nogle bestemte
koordinater på baggrundsbilledet uafhængigt at opløsning og
vinduesstørrelse? Baggrundsbilledet skal være centreret som det er nu.

Håber nogen kan hjælpe....

nikolaj

Fra : jopa

Dato : 05-06-03 09:13

Davs du
Nigo <80gsxoz02@sneakemail.com> skrev bla:
> [...]
>
> Jeg skal ha' placeret hovedindholdet på siden i den gule ramme - sårn
> ca. og menuen skal være ude i siden, men stadig inden for

Hejsa prøv nedenstående er kun testet i IE, men mon ikke den funker i nyere
alternative Browsere.

Du kan evt klippe dit bg billede i 3 stk og smide i de 3 div's

<head>
body {
text-align:center;
}
#frame {
width:750px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top:20px;
padding:0px;
text-align:left;
}
#venstre {
width:120px;
height:400px;
padding:0px;
float:left;
background-color : yellow;
}
#hojre {
width:630px;
height:400px;
padding:0px;
float:left;
background-color : blue;
background-position : top;
}
#toppen {
height:70px;
background-position : left;
background-color : red;
}
</head>
indhold indhold indholdindhold indhold indhold indhold</p>

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Marchwitz

Dato : 05-06-03 09:31

"Nigo" skrev d. 05-06-03 02:18 dette indlæg :
> Hejsa...
>
> Prøv først at kigge på http://www.nigo.dk/hanne - så giver det
> efterfølgende mere mening

Det bedste må vel være at lave nogle tabeller.
Prøv denne og se om det giver mening:

Citat

<center>
</center>