valider input
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-06-03 02:16

Jeg har en side hvor hvor jeg gerne vil validere lidt tekst input.

Nogen som har et script som fjerner de forskellige tegn som: <> "" ''
og erstatter dem med fx mellemrum " " og vil dele det med mig?

/mikkel

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-06-03 09:30

Mikkel Bundgaard wrote:
> Jeg har en side hvor hvor jeg gerne vil validere lidt tekst input.
>
> Nogen som har et script som fjerner de forskellige tegn som: <> "" ''
> og erstatter dem med fx mellemrum " " og vil dele det med mig?

Prøv at kigge på eksemeplerne i brugerkommentarene på:
<http://dk.php.net/manual/en/function.preg-replace.php>

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 05-06-03 11:00

Du skal kigge på regular expressions på www.dk.php.net

> Nogen som har et script som fjerner de forskellige tegn som: <> "" ''
> og erstatter dem med fx mellemrum " " og vil dele det med mig?

f.eks:

$text = eregi_replace("<", " ", $text);

som er en del af regular expressions

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-06-03 11:35

> f.eks:
>
> $text = eregi_replace("<", " ", $text);
>
> som er en del af regular expressions

Jeg har godt set dem, men mit ønske var at om der findes en kommando
hvor man angiver lovlige tegn, fx: a-ø,A-Ø,0-9 og slut i samme kommando?

/mikkel

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 05-06-03 13:29

> Jeg har godt set dem, men mit ønske var at om der findes en kommando
> hvor man angiver lovlige tegn, fx: a-ø,A-Ø,0-9 og slut i samme kommando?

Et eksempel på en simpel validering af en tekst, der her skal indeholde et
tegn det er i A-z eller 0-9

if(!ereg("[A-z0-9]+", $text)) {
echo "Du skal indtaste en text!";
exit;
}

Er der det du mener?

Et simpelt tjek på om der er HTML i koden kunne være:

if(!ereg("[<]+", $text)) {
echo "HTML er strengt forbudt!";
exit;
}