ECS K7VMM+
Fra : Pelle Gøeg Møller

Dato : 04-06-03 22:14

Hej Gruppe,

Jeg har lige erhvervet mig sådan et kort fra shg.dk i dag. Da det gamle var
i lort.

Nu har jeg installeret det nye bundkort, men den vil nu ikke sende signal
til skærmen så der kommet intet skærmbillede, pc-speakeren giver heller
intet signal.

Kølerne virker fint, hardisken starter op som den skal (kan høres på lyden!)
det samme med cdrom drevet....

Jeg har prøvet at slå hd, floppy og cdrom drev fra for at se om det gav
noget positivt. Men nej...

nogle der har nogle idéer til hvad det kan være?

info om kortet:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264667931

Venligst
Pelle Gøeg

Fra : WE

Dato : 04-06-03 22:24

Jeg er udsat for nøjagtig det samme - med samme bundkort.

Jeg er personligt bange for, at det er processoren, der er brændt af

Harddisken får strøm direkte fra strømforsyningen, og processoren skal ikke
arbejde for at blæseren kan køre.

Lad mig høre, om du finder en løsning. Den vil jeg være glad for...

v.h.

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 11-06-03 20:20

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse
> Jeg er udsat for nøjagtig det samme - med samme bundkort.

> Jeg er personligt bange for, at det er processoren, der er brændt af

Nix, det er jeg 100% sikker på den ikke er... Heller ikke rammen eller noget
andet af mit hardware, da det virker på andre maskiner.

> Lad mig høre, om du finder en løsning. Den vil jeg være glad for...

Jeg er kommet så langt at mit bundkort blev sendt retur, men kom så tilbage
med beskeden om at det virkede fint... Men idioterne har selvfølgelig ikke
testet det med en Duron (800mhz), men istedet en Athlon xp 2000. Her virkede
den fint, men det virker ikke med mit hardware, så jeg har en mistanke om at
det er processoren den ikke kan finde ud af at bruge...

Hvilken processor har du?

- Pelle

Fra : WE

Dato : 11-06-03 21:21

Jeg bruger en 2000XP processor. Men problemet er løst. I min tilfælde var
det en af ledningerne i det fede strømkabel, der sad løst...

v.h.

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-06-03 22:29

Pelle Gøeg wrote in mail, at 11-06-03 21:20:

> [...]
> den fint, men det virker ikke med mit hardware, så jeg har en mistanke om at
> det er processoren den ikke kan finde ud af at bruge...

Rent tilfældigt har jeg haft samme model bundkort kørende med en Duron
800 for 14 dage siden.

Morten Christensen