Metallica igenigen
Fra : C. Lassen

Dato : 04-06-03 20:55

I dag fik jeg min ST. ANGER.
Nu har jeg hørt den et par gange og er ikke vild imponeret. Hvad laver de
med ham Bob Rock?
Lyden er ikke noget at råbe hurra for og musikken er godt nok ikke hvad man
kunne forvendte af disse gutter i Metallica. En af de ting jeg altid har
været glad for med Metallica´s musik, var deres sans for fede melodiske
harmonier. ST. ANGER lyder ikke gennemarbejdet, ej heller gennemtænkt. Igen
kan man ikke kende dem. Det er nu ikke fordi de gør noget som sådan, men
alligevel. Kirk Hammett kommer ikke til sin ret og det må jeg begræde. Han
er jo verdenes bedste heavy guitarist!!!! (det er bare min mening)
De lyder lidt som en "panik" plade. Bevares, der er skam nogle fede ting på
pladen, men som lydfreak er det svært for mig at nyde musikken med SÅ dårlig
en lyd.
Lydmæssig kunne de lære noget af Brendan O´brien, Butch Vig, mf.

Hvad mener i andre?

Fra : Leon Jessen

Dato : 04-06-03 21:38

"C. Lassen" skrev:
> I dag fik jeg min ST. ANGER.

Den har da først release i morgen (torsdag)?

--
Mvh. Leon
Mail: email (at) leonjessen (dot) dk

Fra : C. Lassen

Dato : 04-06-03 22:43

Jeg havde forud bestilt min og fik den i dag (onsdag)
Nej Hammett fyre den ikke af på denne plade. HVORDAN KUNNE DE GØRE DET???

Bob Rock stinker!!!

Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-06-03 23:11

C. Lassen wrote:

> Bob Rock stinker!!!

Mere end Flemming? (Disclaimer: Jeg har ikke hørt pladen).

Lars

Fra : MCP_DK

Dato : 04-06-03 22:09

"C. Lassen" <tubeaudio@vip.cybercity.dk> skrev i

> [...]
> musikken med SÅ dårlig en lyd.
> Lydmæssig kunne de lære noget af Brendan O´brien, Butch Vig, mf.

jeg er ening med dig i at lyden er noget mere rå og beskidt. Jeg
synes dog det er en god ting.
Hvad de laver med ham Bob Rock ??? nu har jo næsten det 5 medlem af
bandet så han er til dels lige så stor en del af Metallica's sound
som James, lars og Kirk (og lidt Rob )
De har gjort et stort nummer ud af at de er tilbage til rødderne men
jeg synes der stadig mangler noget. Kirk har ikke så mange af de
superhurtige lækre soloer som han havde på ex justice og master of
puppets. Men Lars har fået skruet lidt op for trommerne og fået lidt
fart på hvilket har manglet lidt de sidste par plader.
Rob lægger en god bund under de fleste sange. Dog synes jeg stadig
man kan hører at de er blevet ældre og at Metail lyder anderledes
idag end det gjorde for 15 år siden.
Heldigvis har James droppet sit country flip og Kirk sit blues.

Alt ialt en fed plade. Ikke en klassiker men imho den bedste siden
....and justice for all (og jo jeg mener ogse bedre en "black album")

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-06-03 22:23

C. Lassen wrote:
> [...]
> alligevel. Kirk Hammett kommer ikke til sin ret og det må jeg begræde. Han
> er jo verdenes bedste heavy guitarist!!!! (det er bare min mening)

Passer det så at der virkelig ikke er én eneste solo på hele albummet?
På den lyse side... hvis det passer så kan det måske være Metallica Jam
kan komme gennem et nummer uden man krummer tæer

> [...]
> en lyd.
> Lydmæssig kunne de lære noget af Brendan O´brien, Butch Vig, mf.

Jeg har godt nok kun hørt St. Anger via
http://www.metallica.com/index.asp?item=1109 men på mig virker det som
et hyklerisk [1] forsøg på at vinde de gamle (og måske tabte?) fans
tilbage efter Load, Re-Load og alle genudgivelserne.

Lidt som om de har sat sig ned og hørt lidt gammelt Sepultura og lidt
nyere System Of A Down et par gange for meget før nummeret blev skrevet,
og tænkt "Det er sådan vi får vores comeback". Nogle hårde guitar-riffs
kombineret med en seriøs trampen og hamren i trommerne, afbrudt af lidt
stille guitar-akkompagneret sang... Og så over i det hårde igen.

Derudover har jeg altid synes at James Hetfield havde en ret fed stemme
til deres musik. Det synes jeg ikke mere.

/Robert
[1] Da Load blev udgivet var historien at den lød som den gjorde fordi
Metallica nu kunne udgive den musik de i virkeligheden helst ville
spille, uden at være nød til at se på om det ville sælge nok. Hvis dette
i virkeligheden bare var et rygte vil jeg gerne rette 'hyklerisk' til
'ynkeligt'

Fra : Michael Westi

Dato : 05-06-03 00:54

"C. Lassen" <tubeaudio@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dårlig
> en lyd.
> Lydmæssig kunne de lære noget af Brendan O´brien, Butch Vig, mf.

Jeg har også lige hørt den og er heller ikke imponeret.
Og hvordan i hel.... er det den lyder?
Som om den er indspillet i en blikdåse!!!!!!!!!!!!!!

Men nu vil jeg lige give den en chance i morgen, så må vi se...

--
Mvh Michael

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-06-03 02:14

"C. Lassen" <tubeaudio@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> I dag fik jeg min ST. ANGER.

> Hvad mener i andre?

Har netop hørt den igennem de første to gange.
Og jeg er meget i tvivl. Den umidlbare reaktion er at den mangler de
klassiske Metallica-riffs der bare fænger lige med det samme.
Dette behøver ikke være en dårlig ting, jeg vil lige høre den igennem tyve
gange mere før jeg dømmer den til de støvbelagte hylder.

Med hensyn til lyden synes jeg at det er fedt at de har en mere garage-agtig
lyd. Trommerne (jeg er trommeslager) lyder stadig lige så fede som de
plejer, med masser af dybde. Men resten lyder noget anderledes. Min mening
er dog at det får den til at virke mere "frisk" end hvis den var alt for fin
i lyden.

Men jeg tror det er et album man lige skal vænne sig til. Mere end man har
skullet ved de tidligere Metalli-albums.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Frank Sørensen

Dato : 05-06-03 08:34

Jeg er stor fan af "the tallica boys" og har pt. kun hørt singlen st. anger.
Første gang jeg hørte den må jeg indrømme at jeg blev sgu lidt skuffet.

Men efter at have hørt den en del gange synes jeg bedre og bedre om den.
Dejligt at de igen "skifter" stil efter at have lavet mere "stilet" rock med
load
og reload.
Som der var en der sagde er jeg sikker på at det er et album man lige skal
vende sig til lyden af.

Men som MCP_DK siger at den skulle være bedre end TBA... hmmm.....
Det tror jeg simpelthen ikke på. TBA er et helt fantastisk godt album og
uden tvivl deres bedste til dato (ved godt det er noget af en påstand uden
at have hørt den nye, men der skal sgu meget til for at slå TBA).

Frank Sørensen

Fra : -V-

Dato : 05-06-03 17:53

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> wrote:
>TBA er et helt fantastisk godt album og uden tvivl deres bedste til dato
(ved godt det er noget > af en påstand uden at have hørt den nye, men der
skal sgu meget til for at slå TBA).

Du trænger vist til at lytte lidt mere til Master of Puppets.

Black Album er ikke, har aldrig været, og bliver aldrig bedre end Puppets -
imo.

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 05-06-03 10:53

> [...]

dårlig
> en lyd.
> Lydmæssig kunne de lære noget af Brendan O´brien, Butch Vig, mf.

Min mening om Metallica, UDEN at have hørt St. Anger skiven!, er at de
skulle have stoppet efter The Black Album.

-Ronnie

Fra : -V-

Dato : 05-06-03 17:51

"Dopedog" <6x119435@tiscali.dk> wrote:
> Min mening om Metallica, UDEN at have hørt St. Anger skiven!, er at de
> skulle have stoppet efter The Black Album.

For en gangs skyld kan jeg erklære mig 100% enig med dig, Ronnie.

-V-

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-06-03 14:19

"Dopedog" <6x119435@tiscali.dk> mumbled something in

> Min mening om Metallica, UDEN at have hørt St. Anger skiven!, er at de
> skulle have stoppet efter The Black Album.

ahr...så kunne de da ligesågodt være stoppet før TBA! Det var på master of
puppets og ...and justice for all de havde deres storhedstid imho

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk