Tekstfil (txt) åbnes i html-browser - det ~
Fra : Allan Nordestgaard

Dato : 04-06-03 20:16

Hej

Jeg har behov for at åbne txt-filer fra en html-side i Internet-Explorer.

Jeg opretter linket til txt-filerne som et ganske almindeligt <a
href="c:\filnavn.txt">. Som det fremgår af linket er filerne placeret lokalt
på min PC.

Filerne jeg skal åbne varierer i størrelse fra 250 KB til 5 MB. Da Internet
Explorer kender filtypen txt åbnes txt-filerne op i browseren.

Problemet opstår når en txt-fil på eksempelvis 3 MB skal åbnes op i Internet
Explorer. Den tager meget lang tid at læse ind, og nogle gange fryser
browseren totalt.

Det jeg gerne vil er, at kunne tvinge Internet Explorer til at åbne
txt-filer op i eksempelvis WordPad.

Jeg har forsøgt at tildele filnavnene et andet navn end txt, og derefter
knytte denne filtype til WordPad, men eftersom Internet Explorer stadig kan
genkende indholdet af filen, så åbnes den stadig i Internet Explorer.

Hvad kan jeg gøre for at åbne disse filer uden problemer? Kan jeg gøre noget
for at få Internet Explorer til at indlæse txt-filer hurtigere, elelr kan
jeg gøre noget for at tvinge Internet Explorer til at åbne txt-fler i et
andet program.

Venlig hilsen

Allan Nordestgaard

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 04-06-03 20:53

Allan Nordestgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg opretter linket til txt-filerne som et ganske almindeligt <a
> href="c:\filnavn.txt">. Som det fremgår af linket er filerne placeret

Skal det på nettet senere?

> [...]
> hurtigere, elelr kan jeg gøre noget for at tvinge Internet Explorer
> til at åbne txt-fler i et andet program.

Zip dem, så blive de downloadet. Går her ud fra at materialet skal
på nettet.

Hvis det er lokalt, hvorfor så åbne dem gennem browseren.

ps. er lidt forviret af linket: href="c:\filnavn.txt

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Allan Nordestgaard

Dato : 05-06-03 15:20

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal det på nettet senere?

Nej, filerne skal ikke på nettet. De skal åbnes lokalt igennem Internet
Explorer. Det er et Intranet som har en funktionalitet der minder om Windows
Stifinder. Når den ønskede txt-fil er findet, skal den åbnes når der klikkes
på den.

> Zip dem, så blive de downloadet. Går her ud fra at materialet skal
> på nettet.
>
> Hvis det er lokalt, hvorfor så åbne dem gennem browseren.
>
> ps. er lidt forviret af linket: href="c:\filnavn.txt

Som jeg skrev ovenfor fungerer Intranettet som en form for Windows
Stifinder. Grunden til at Stifinder ikke anvendes er simpelt hen et
spørgsmål om at de brugere der skal anvende det har en fortrolighed overfor
Intranettet - og desuden vil navigeringen i Stifinder blive for
uoverskuelig, da det samlede antal af filer og filerne placering ikke
umiddelbart indbyder til Windows Stifinder anvendes som "browser".

Linket c:\... burde være c:/...

Venlig hilsen

Allan Nordestgaard

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-06-03 22:45

"Allan Nordestgaard" <allan@nordestgaard.dk> posting:

>Jeg har behov for at åbne txt-filer fra en html-side i Internet-Explorer.

Er IE et krav? Opera har ikke noget problem med at åbne store
tekstfiler. Og ellers sætter du bare Opera til at anvende et andet
program.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Allan Nordestgaard

Dato : 05-06-03 15:22

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "Allan Nordestgaard" <allan@nordestgaard.dk> posting:

> Er IE et krav? Opera har ikke noget problem med at åbne store
> tekstfiler. Og ellers sætter du bare Opera til at anvende et andet
> program.

Ja, Internet Explorer er et krav (i hvert fald til der ingen anden udvej
er!).

Er der ingen mulighed for at tvinge Internet Explorer til de samme
funktionaliteter som Opera?

Venlig hilsen

Allan Nordestgaard