/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
PS: Grayscale får et lilla skær?
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 19:26

Hej NG?

Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i stedet for S/H
et lilla skær?
Hvordan kan dette være?

Mvh Lars Dahl



 
 
Madsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-06-03 19:51

Lars Dahl skrev:

> Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i
> stedet for S/H et lilla skær?
> Hvordan kan dette være?

Temmelig sikkert en fejljusteret monitor.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Dahl (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 20:16

Nej, for hvis jeg gemmer billedet og åbner det i f.eks. ACDsee er det HELT
almindelig grayscale...

-Lars

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9390D425F452A.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Lars Dahl skrev:
>
> > Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i
> > stedet for S/H et lilla skær?
> > Hvordan kan dette være?
>
> Temmelig sikkert en fejljusteret monitor.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.



Madsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-06-03 20:47

Lars Dahl skrev:

> Nej, for hvis jeg gemmer billedet og åbner det i f.eks. ACDsee er
> det HELT almindelig grayscale...

Sikkert fordi ACDsee og Photoshop ikke bruger samme farveindstillinger.
Photoshop bruger Adobe Gamma i kontrolpanelet til at regne ud hvordan
billeder skal vises på din skærm.
Hvis du har nogle uheldige indstillinger i Adobe Gamma, så vil disse
afspejle sig i Photoshop, men ikke i ACDsee.

Prøv at trykke F1 i Photoshop og klik på Søg-fanebladet. Skriv så:
Adobe Gamma i søgefeltet og klik på Søg-knappen. Dette burde resultere
i en artikel som hedder: 'Kalibrering med Adobe Gamma'. I den artikel
kan du læse hvordan du gør.

Du kan også prøve:
<http://www.pixl.dk/downloads/Monitor_kalibrering_1.1.pdf> hvor der
også er beskrevet hvordan man laver en farveprofil med bla. Adobe
Gamma.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-06-03 20:48

Madsen skrev:

> Hvis du har nogle uheldige indstillinger i Adobe Gamma, så vil disse
> afspejle sig i Photoshop, men ikke i ACDsee.

Ikke nødvendigvis i ACDsee skulle der have stået.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Dahl (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 20:22

Se evt her:

http://www.sproejtemaas.dk/grayscale.gif

Her ses billedet i PS og ACDsee

Mvh Lars Dahl


"Lars Dahl" <FjErNsPaM(maas@sproejtemaas.dk)> skrev i en meddelelse
news:3ede39c1$0$24722$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG?
>
> Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i stedet for
S/H
> et lilla skær?
> Hvordan kan dette være?
>
> Mvh Lars Dahl
>
>



Villy Erichsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 04-06-03 20:43

In article <3ede46ca$0$24721$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lars Dahl
wrote:

> Se evt her:
>
> http://www.sproejtemaas.dk/grayscale.gif
>
> Her ses billedet i PS og ACDsee
Det ville være bedre med billedet fra Photoshop alene - og helst som jpg
Det er ikke sammenligningen vi har brug for - men grundsubstansen

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X
http://www.dtpforum.dk stedet hvor professionelle grafikere søger - og giver
gode råd.

Lars Dahl (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 20:53

Mange tak for alle jeres svar...

Jeg _tror_ nok jeg har fundet ud af det

-Lars Dahl


"Lars Dahl" <FjErNsPaM(maas@sproejtemaas.dk)> skrev i en meddelelse
news:3ede39c1$0$24722$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG?
>
> Når jeg i PhotoShop ændrer et billede til grayscale får det i stedet for
S/H
> et lilla skær?
> Hvordan kan dette være?
>
> Mvh Lars Dahl
>
>



Madsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-06-03 20:56

Lars Dahl skrev:

> Jeg _tror_ nok jeg har fundet ud af det

Og hvad var problemet så?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Dahl (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 21:04

Jeg bruger en anden funktion end "grayscale"

Bruger desaturate i stedet
"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9390DF1F7D839.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Lars Dahl skrev:
>
> > Jeg _tror_ nok jeg har fundet ud af det
>
> Og hvad var problemet så?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.



Madsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-06-03 21:27

Lars Dahl skrev:

> Bruger desaturate i stedet

Ja, det er tilsyneladende det du er blevet lokket til at gøre i en
anden gruppe. Kunne man mon også lokke dig til at studere følgende
side: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> ?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Dahl (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 21:33

Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med den.. Sorry



"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9390E473D42A7.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Lars Dahl skrev:
>
> > Bruger desaturate i stedet
>
> Ja, det er tilsyneladende det du er blevet lokket til at gøre i en
> anden gruppe. Kunne man mon også lokke dig til at studere følgende
> side: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.



Knud Gert Ellentoft (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 04-06-03 21:44

"Lars Dahl" <maasFJERN@sproejtemaas.dk> skrev :

>Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med den.. Sorry
>

Næh, du kan jo heller ikke se det fornuftige i
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Ideen med X.post er dels at man kan se, at der er postet i flere
grupper, det er jo ikke sikkert man følger med i de andre
grupper.

Man undgår at flere svarer og måske spilder tid på at hjælpe dig,
fordi du har fået et brugbart svar, som man ikke er klar over..

Derfor sætter man fut til den mest relevante gruppe.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Lars Dahl (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 04-06-03 22:26

Takker Så giver det lidt mere mening Skal nok prøve at overholde det
næste gang :)

-Lars

"Lars Dahl" <maasFJERN@sproejtemaas.dk> skrev i en meddelelse
news:3ede5772$0$24617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med den.. Sorry
>
>
>
> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns9390E473D42A7.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> > Lars Dahl skrev:
> >
> > > Bruger desaturate i stedet
> >
> > Ja, det er tilsyneladende det du er blevet lokket til at gøre i en
> > anden gruppe. Kunne man mon også lokke dig til at studere følgende
> > side: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> ?
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Madsen.
>
>



Madsen (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-06-03 21:49

Lars Dahl skrev:

<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

> Hmm... kender godt siden, og reglen, men kan ikke se ideen med
> den.. Sorry

Ideen er at det er ret dumt at vi sidder flere forskellige mennesker og
svarer på det samme spørgsmål i to forskellige grupper når debatten med
fordel kunne holdes samlet.

I stedet for blot at sende en kopi af dit indlæg til dk.fritid.foto og
dk.edb.grafik kunne du med fordel have gjort som beskrevet på:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html> og så evt. lave opfølgning
til den mest relevante af dem. Hvordan du gør det i Outlook Express kan
du læse her: <http://kommunalbastards.org/oe/fut.html>.

Dette indlæg er krydspostet til: dk.edb.grafik og dk.admin.netikette.
FUT til: dk.admin.netikette
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste