Holdbarhed på S/E T68i ?!
Fra : Brian

Dato : 04-06-03 17:22

Hejsa

Jeg skal have fundet mig en ny telefon, den gamle Nokia8210 er begyndt at
halte lidt...

Jeg overvejer lidt en SonyEricsson T68i.
Mest fordi jeg synes at den har OK design (I forhold til andre S/E
telefoner) og så er den nede i en pris der er til at tale med om (I forhold
til Nokia der åbenbart bliver dyrere og dyrere !?)

Jeg kender en der købte en T68i da den næsten lige kom frem. Han havde
problemer med holdbbarheden på den, f.eks gik volume knappen løs (Torsken
var inde at lodde den på selv istedet for at bruge sin garanti ) og
joysticket gik også i udu.
Er problemer som dem jeg nævner her, og evt. andre problemer, rettet i de
nyere versioner af T68i ?

Jeg er jo vant til at min Nokia8210 bare ligger i lommen og passer sig
selv... men hvis T68i'eren ikke kan holde til det, er det ikke en telefon
til mig.

Andre forslag er og så velkomne, jeg vil sådan set bare gerne prøve noget
andet end de alt for dyre Nokia.
Jeg skal bruge den til lidt af hvert, og når Telmore giver os 3 måneders
gratis GPRS skal det seføli også prøves

/Brian

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 04-06-03 18:05

"Brian" <brian@postNOSPAM5.tele.dk> skrev i melding
> [...]
forhold
> til Nokia der åbenbart bliver dyrere og dyrere !?)

T68i har vært på markedet såpass lenge at man kan få den for en meget god
pris.

> [...]
> joysticket gik også i udu.
> Er problemer som dem jeg nævner her, og evt. andre problemer, rettet i de

De problemene du nevner, er gjengangere på T68i

> Jeg er jo vant til at min Nokia8210 bare ligger i lommen og passer sig
> selv... men hvis T68i'eren ikke kan holde til det, er det ikke en telefon
> til mig.

Det kommer an på hvor trange dine lommer er :) Og ha for all del ikke
metallgjenstander i samme lomme som telefonen. Dessuten er telefonen mye mer
utsatt for støv -det gjelder alle mobiler- som ikke er ekstra
støvbeskyttet (som f.eks 5210 og 5100). Støv er greit nok på mobiler med
utskiftbart deksel, men det har jo ikke T68i. Da må du på verksted for å få
åpnet den, ellers gjelder jo ikke garantien. Dog kan du utstyre dem med en
bæreverske eller annen beskyttelse. Det hjelper nok litt.

> [...]
> andet end de alt for dyre Nokia.
> Jeg skal bruge den til lidt af hvert, og når Telmore giver os 3 måneders

Men for all del: T68i er en meget bra telefon, med masser av finesser. Den
er pen å se på også. Den har ikke polyfoniske ringetoner eller java, men den
har Bluetooth. Kalenderen på T68i er helt konge. En av de beste på vanlige
mobiler.

Så her er det bare å veie for og imot et kjøp av T68i.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : "-

Dato : 05-06-03 11:58

"Brian" <brian@postNOSPAM5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> /Brian
>
> ------------

Snip en masse....

---------

Hej Brian, jeg har haft min SE t68i i over et år og den har været brugt
meget, der er har aldrig været problemer med den, og den har endda haft
2xflyveture, første gang fra brystlomme højde ud på nogle fliser (lille hak
i et af hjørnerne) og anden gang smuttede den ud af hænderne på mig men jeg
bar rundt på en masse og den faldt ned på et klinkegulv (ingen skade
overhovedet) så jeg må sige at jeg kun har været positivt overrasket over
min 68'er og jeg kom faktisk også fra en 8210'er :)

--
Mvh. Lasse
-<VW Polo 1.6>-

Fra : Brian

Dato : 05-06-03 12:33

Hejsa

-<Polo Power>- wrote:

> [...]
> klinkegulv (ingen skade overhovedet) så jeg må sige at jeg kun har
> været positivt overrasket over min 68'er og jeg kom faktisk også fra

Okay, så plastic kvaliteten er iorden

Det jeg tænkte på, var om de knapper kunne blive løse af at gå med den i
lommen og sådan.... men det lyder jo fint.

Hvordan oplevede du ellers skiftet fra den dejlige N8210 til T68i'eren ?
Umiddelbart kan jeg godt li 8210'eren fordi den er så dejlig kompakt og
synes at T68i'eren virker en anelse mere klodset....

Kom endelig med alle dine erfaringer, og endelig ikke kun de gode

/Brian

Fra : "-

Dato : 05-06-03 23:35

> [...]

> synes at T68i'eren virker en anelse mere klodset....
>
> Kom endelig med alle dine erfaringer, og endelig ikke kun de gode

Well, jeg har egentlig ikke haft andre dårlige erfaringer med den, end at
softwaren var langsom indtil jeg fik opdateret den, og i praksis syntes jeg
ikke den virker mere klodset end 8210'eren, for den er meget blød i
linierne... Batteriet holder godt en uge med normalt taleforbrug.

--
Mvh. Lasse
-<VW Polo 1.6>-

Fra : Philip Frederiksen

Dato : 06-06-03 06:54

> [...]
forhold
> til Nokia der åbenbart bliver dyrere og dyrere !?)

Jeg har lige skiftet til T68i. Mest pga. af som du selv siger, Nokias dyre
telefoner. Havde selv en 6310i før....
Man skal lige vende sig til en S/E, specielt mht. menu og sms m.m.

Men jeg har min i lommen 75 % af tiden, og har endnu ikke oplevet nogen form
for defekter.....

/Philip
ps. nogle der ved hvor man kan se sin software version, og evt. hvor man
gratis kan få den opdateret ?

Fra : John H.

Dato : 06-06-03 07:01

On Fri, 6 Jun 2003 07:53:36 +0200, "Philip Frederiksen"
<phil@xmail.dk> wrote:

>/Philip
>ps. nogle der ved hvor man kan se sin software version, og evt. hvor man
>gratis kan få den opdateret ?

(< & > er retning på joystick) > * < < * < *
vælg 'serviceinfo' 'SW-oplysninger'

Jeg ved ikke hvor du kan få den opdateret, har hørt at man muligvis
kan få den opdateret hos teleservice (http://www.teleservice.com)

John - Som heller ikke har haft holdbarheds problemer med T68i.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 06-06-03 14:22

"Philip Frederiksen" <phil@xmail.dk> skrev i melding
> [...]
> Man skal lige vende sig til en S/E, specielt mht. menu og sms m.m.
>
> Men jeg har min i lommen 75 % af tiden, og har endnu ikke oplevet nogen

Blir det ikke mye støv under displayet når du har den mye i lommen?

Vennlig hilsen

Thorolv Valentinsen