fjern menubar, adresselinie og værktøjslin~
Fra : simon moore højer

Dato : 04-06-03 15:17

jeg mener på et tidsounkt at have set en kode her på html.dk der
når man åbner en side gør at der ikke er alle de grå bare oppe i
toppen, men jeg har søgt på siden og kan ikke finde det.
er der nogen der forstår mit spørgsmål og kan hjælpe mig med
problemet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-06-03 15:23

simon moore højer skrev:

> jeg mener på et tidsounkt at have set en kode her på html.dk

Jeg er ikke på html.dk - og mange andre i gruppen her er heller
ikke.

> der når man åbner en side gør at der ikke er alle de grå bare
> oppe i toppen,

Det lyder som om du efterlyser et pop op-vindue.

Koden til den slags kan laves ved hjælp af følgende side:
<http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : simon moore højer

Dato : 04-06-03 15:54

> Jeg er ikke på html.dk - og mange andre i gruppen her er heller
> ikke.

undskyld

> Det lyder som om du efterlyser et pop op-vindue.
>
> Koden til den slags kan laves ved hjælp af følgende side:
> <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>
det er ikke et popup, det skal være i sammen browservindue hvis
det er muligt.

hvis det kan gøres så det bare er der nå man kommer ind er det
fedt, men hvis det er nødvendigt at bruge et link for at sende
brugeren derhen for at opnå effekten er det OK

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-03 16:05

"simon moore højer" <simonhoejer@ofir.dk> skrev > > Det lyder som om du
> [...]
> fedt, men hvis det er nødvendigt at bruge et link for at sende
> brugeren derhen for at opnå effekten er det OK

Gå nu bare ind på den side, Jens gav et link til. Der er en funktion, hvor
du klikker dig frem til en kode, som du bare skal klippe ind i din egen side
for at opnå den ønskede effekt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : simon moore højer

Dato : 04-06-03 16:10

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> du klikker dig frem til en kode, som du bare skal klippe ind i din egen

så skal det være en popup så vidt jeg kan se, og det er ikke det jeg leder
efter.
men hvis du kan finde koden til mig og poste den her ville det være fedt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-03 17:14

simon moore højer <simonhoejer@ofir.dk> skrev :

>så skal det være en popup så vidt jeg kan se, og det er ikke det jeg leder
>efter.

Det er heldigvis ikke muligt, det vil da også meget irriterende
for dine besøgende.

De mister f.eks. deres historie osv.

Det kan lade sig gøre til brug i IE 5 og IE 6 uden sp1.

Men du bliver ikke populær på det.
--
Knud

Fra : simon moore højer

Dato : 05-06-03 18:35

> Det er heldigvis ikke muligt, det vil da også meget irriterende
> for dine besøgende.

det er heller ikke til en hjemmeside direkte men til en billedepræsentation af
nogle rejsebilleder for en skole, som skal ligges på en cdrom, og de har
bestilt at det skal gøres med exlore så alle kan åbne den.

> De mister f.eks. deres historie osv.
>
> Det kan lade sig gøre til brug i IE 5 og IE 6 uden sp1.

har du nogle koder?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-03 19:21

simon moore højer <simonhoejer@ofir.dk> skrev :

>har du nogle koder?

Sæt dette i <head> på siden der skal åbnes.

<script type="text/javascript">
if(window.name!='KGE'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke
vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}
</script>
--
Knud

Fra : simon moore højer

Dato : 06-06-03 23:50

> [...]
> newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
> +'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
> window.close(); // lukker det oprindelige vindue

Tak!!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-06-03 16:07

simon moore højer <simonhoejer@ofir.dk> writes:

> det er ikke et popup, det skal være i sammen browservindue hvis
> det er muligt.

Det er det ikke, beklager.
/L

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 04-06-03 15:27

simon moore højer wrote:
> jeg mener på et tidsounkt at have set en kode her på html.dk

Dette er IKKE html.dk
se venligst www.usenet.dk

> [...]
> toppen, men jeg har søgt på siden og kan ikke finde det.
> er der nogen der forstår mit spørgsmål og kan hjælpe mig med

google er gud

http://www.swish-tutorials.com/forum/index.php?act=ST&f=4&t=4601

--
mvh Søren Nielsen