hvordan refresher man et billed ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-06-03 11:38

Hej

Jeg har en form "frmmain" den har et baggrunds billed

frmMain.Picture = LoadPicture(App.Path & "\xp\skin.bmp")

hvis jeg skifter til

frmMain.Picture = LoadPicture(App.Path & "\mac\skin.bmp")

mens programmet afvikles skifter billedet ikke som forventet
jeg har prøvet at køre en unload frmmain efterfulgt af load frmmain fra en
anden aktiv form uden held.

jeg har også prøvet frmmain.refresh uden held.

Nogen ideer ?

m.v.h.
l. madsen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-06-03 12:07

jeg fandt en løsning man kan åbenbart ikke skrive

frmmain.refresh man skal skrive me.refresh

hvor mystisk det end lyder!!!

m.v.h.
l. madsen

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 04-06-03 12:39

'Me' er et alias til Formen du "er i".
dvs. i koden til frmMain er 'Me' en objekt reference til 'frmMain'. Altså,
det er ligemeget om du bruger frmMain.Refresh eller Me.Refreh.

Mvh, Thomas Daugaard

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 05-06-03 14:09

Hej Lasse