Hvem er størst?
Fra : Thomas

Dato : 04-06-03 07:15

Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
herfra og til dommedag.

Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Håber på en god debat.

VH

Thomas

Fra : Brutalis

Dato : 04-06-03 07:27

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
> herfra og til dommedag.
> Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Jeg vil tro at det er Sinatra der er størst, idet han var den af de 2 som
døde sidst, så ormene har sikkert ikke fået ædt ham helt endnu
--
Brutalis

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 07:28

Brutalis wrote:
> "Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro at det er Sinatra der er størst, idet han var den af de 2 som
> døde sidst, så ormene har sikkert ikke fået ædt ham helt endnu

Måske havde Elvis store knogler...

/David

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 04-06-03 13:42

> Jeg vil tro at det er Sinatra der er størst, idet han var den af de 2 som
> døde sidst

Hvad mener du? Elvis er da ikke død!
Det var et fupnummer

/Søren

Fra : Brutalis

Dato : 04-06-03 13:52

"Søren Bovbjerg" <musicaze@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du? Elvis er da ikke død!

Rigtig Costello er ikke død (hvis der kun står Elvis, er det i mine øjne
Costello der menes), men det var nu heller ikke ham jeg skrev om, det var
ham der også kaldte sig Elvis Presley jeg beskrev

--
Brutalis

Fra : Soeren Bovbjerg

Dato : 04-06-03 15:29

>det var ham der også kaldte sig Elvis Presley jeg beskrev

Jamen det var skam også ham jeg mente

/Søren

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 04-06-03 07:57

Thomas wrote:
> Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
> herfra og til dommedag.
>
> Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?
>
> Håber på en god debat.

Hmm.. Jeg ville mene Elvis..
Han er jo kongen...
--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Mads TJ

Dato : 04-06-03 08:01

det er umuligt at diskutere... de to er lige så forskellige som en Ferrari
og en F-16... blot at de var verdenstjerner indenfor hver deres genre.

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-06-03 08:12

In an article of 3 Jun 2003 Thomas wrote:

> Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Var Elvis ikke sådan en lille lort? Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig
har nogen idé om Frank Sinatras højde og drøjde, men jeg kunne ikke
forestille mig andet end at han er større en Elvis Presley.

--
Uffe Holst

Fra : -V-

Dato : 04-06-03 10:55

Uffe Holst wrote:

> Var Elvis ikke sådan en lille lort? Jeg må indrømme, at jeg ikke
> rigtig har nogen idé om Frank Sinatras højde og drøjde, men jeg kunne
> ikke forestille mig andet end at han er større en Elvis Presley.

Som Ava Gardner sagde: "Han vejer kun 120 pund, men de 100 er pik".

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 11:08

-V- wrote:

> Som Ava Gardner sagde: "Han vejer kun 120 pund, men de 100 er pik".

LOL!!!

Fra : Thomas

Dato : 11-06-03 15:50

> Som Ava Gardner sagde: "Han vejer kun 120 pund, men de 100 er pik".
>

> -V-

Så emnet skulle altså nærmere hedde: Hvis pik er størst?

VH

Thomas

Fra : / / dentro / /

Dato : 04-06-03 09:38

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

| Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Er man ikke størst når man bliver husket længst? Jeg vil sige at hvis du
spørger alle fra 18 år og op efter så kender de dem begge. (Dog tror jeg man
kender flest Elvis sange).

Men spørger du folk fra 18 år og ned er jeg ret sikker på at alle ved hvem
Elvis var, men ikke alle ved hvem Frank Sinatra var.

Ergo, tror jeg jeg vil sige at Elvis var størst... klart størst.

/ / dentro / /

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-03 10:02

/ / dentro / / wrote:

> Men spørger du folk fra 18 år og ned
>
> Ergo, tror jeg jeg vil sige at Elvis var størst... klart størst.

Det kommer nok også an på /hvor/ man spørger. Havde man nu spurgt i
dk.kultur.film...

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-06-03 10:04

Kim Ludvigsen wrote:

> Det kommer nok også an på /hvor/ man spørger. Havde man nu spurgt i
> dk.kultur.film...

Hm? De lavede da begge (relativt) gode *og* dårlige film.

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-03 10:25

Lars Rindsig wrote:

> Hm? De lavede da begge (relativt) gode *og* dårlige film.

God film med Elvis (relativt eller ej)? Den må være smuttet forbi min
opmærksomhed. Selv min fætter, der er fan, erkender, at der ikke var
meget skuespiller i "the king".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-06-03 10:39

Kim Ludvigsen wrote:

> God film med Elvis (relativt eller ej)? Den må være smuttet forbi min
> opmærksomhed. Selv min fætter, der er fan, erkender, at der ikke var
> meget skuespiller i "the king".

Hmnårh, nej - _Love Me Tender_ (hed den _Rene-brødrene_ på dansk?) var
da så vidt jeg husker helt god, og i hvertfald noget mindre pinlig end
resten. Men det er ganske vist muligt, at jeg tager fejl - det er ved at
være et stykke tid siden, jeg så den.

Lars

Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-06-03 10:40

Lars Rindsig wrote:

> (hed den _Rene-brødrene_ på dansk?)

*Reno* skulle der have stået.

Lasr

Fra : ASKF

Dato : 04-06-03 11:16

Thomas ytrede sig i <a6b0eee6.0306032214.241bcd18@posting.google.com>
med dette:

>Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
>herfra og til dommedag.
>
>Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Som en anden har nævnt er de ret umulige at sammenligne, da de bevægede
sig inden for to vidt forskellige genrer.

Imidlertid kan vi kikke lidt på de ligheder der er mellem dem og så give
nogle bud:

Begge fremførte fortrinsvist andres sange, og var dygtige til at give
deres personlige fortolkning, således at sangene primært blev husket som
deres.

Der er dog en væsentlig forskel her, Frankie tog ikke æren for at have
skrevet andres sange, mens Elvis købte rettighederne, samt gav sælger
mundkurv på, således at Elvis selv kunne fremstå som skaber af de mange
hits (sandheden er at de fleste sange Elvis selv skrev, floppede). Dette
får mig til at se Elvis i samme lys som de mange koncept
grupper/solister de fleste af os er ved at være ret trætte af, dog skal
Elvis have den ros at han selv skabte sit image, fremfor bevidstløst at
følge sin(e) manager(e)s råd.

Elvis havde/har stor musikalsk indflydelse andre musikere og var en af
tidens ikoner inden for rock'n'roll, men blegnede dog en del da han
lavede sit comback (efter han var blevet ret buttet, for ikke at sige
fed). Endvidere hande han som bekendt et narko-problem, hvilket også
medvirkede til at hans præstationer var meget svingende senere i hans
karrierre.

Frankies indflydelse var/er også stor inden for hans genre, men langt
fra på samme måde (folk bliver ikke kendte på at efterligne ham)
musikalsk set. Frankie havde også en stor indflydelse inden for hele den
amerikanske entertainmentbrance, hvis han sagde god for en kunstner var
dennes lykke gjort, forstået på den måde at kunstneren fik ret gode
chancer for at blive hørt af entertainment-bosserne. Derudover havde
Frankie ikke nogen egentlige nedture, men formåede gennem hele
karrierren at holde sig på toppen, hvilket der ikke er mange kunstnere
der har gjort efter (med mindre de er døde på toppen og dem er der jo
mange af ).

Min umiddelbare konklussion er at jeg vil sige at Frankie var størst,
fordi han ikke havde de samme nedture som Elvis, og fordi han ikke søgte
at skjule at han ikke skrev alle hans numre.

At jeg så mere foretrækker at lytte til Elvis er så en helt anden side
af sagen, som jeg netop har forsøgt at se helt bort fra

>Håber på en god debat.

Det håber jeg også og har gjort et lidet forsøg i at få lidt nuancer med
og jeg håber at folk vil komme med flere nuancer, så vi i fællesskab kan
få et bedre grundlag for en endelig konklusion, hvor subjektiv den end
må blive.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Morten Guldager

Dato : 04-06-03 11:28

Wed, 04 Jun 2003 at 06:14 GMT Thomas wrote
> Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
> herfra og til dommedag.
>
> Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Google giver følgende hit-score:
Frank Sinatra : 354,000
Elvis Presley : 525,000

Ingen tvivl om at Sinatra taber!

/Morten

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 11:32

Morten Guldager wrote:
> Wed, 04 Jun 2003 at 06:14 GMT Thomas wrote

> Google giver følgende hit-score:
> Frank Sinatra : 354,000
> Elvis Presley : 525,000
>
> Ingen tvivl om at Sinatra taber!

"Pink Floyd" giver 754.000...
"Beatles" giver 2.620.000...

/David

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 04-06-03 12:56

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> "Pink Floyd" giver 754.000...
> "Beatles" giver 2.620.000...

Madonna:
Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 3,610,000. Søgningen tog 0.11 sekunder

Slå dén!

--
Med Venlig Hilsen

Morten Holberg Nielsen
-In an interstellar buuuuuurst im baaack to save the uuuuuniiveeerseeeeee!

Fra : Morten Guldager

Dato : 04-06-03 13:12

Wed, 04 Jun 2003 at 11:56 GMT Morten Holberg Nielsen wrote

> Madonna:
> Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 3,610,000. Søgningen tog 0.11 sekunder
>
> Slå dén!

Prince: 9,420,000

/Morten

Fra : sune vuorela

Dato : 04-06-03 13:58

En der kalder sig Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> skrev:

>Prince: 9,420,000

hole: 12'000'000

og live:90'800'000

stik dem!

--
Sune

Fra : John K

Dato : 04-06-03 16:15

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> hole: 12'000'000
>
> og live:90'800'000
>
> stik dem!

e: Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 519,000,000. Søgningen tog 0.18 sekunder

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 13:18

Morten Holberg Nielsen wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Madonna:. 3,610,000.
>
> Slå dén!

Kiss: 5,010,000

("Jamen Kiss kan jo betyde andet end bandet". Nånånnnånå OKAY, gælder
det mon ikke også Madonna?)

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 04-06-03 13:44

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAMWONDERFULSPAM@daimi.au.dk>
wrote in message news:bbko17$m36$1@news.net.uni-c.dk...

> Kiss: 5,010,000
>
> ("Jamen Kiss kan jo betyde andet end bandet". Nånånnnånå OKAY, gælder
> det mon ikke også Madonna?)

The Roots: 6,760,000

("Jamen Roots kan jo betyde andet end bandet". Nånånnnånå OKAY, gælder

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 14:00

Morten Holberg Nielsen wrote:

> The Roots: 6,760,000

Nå, men lad os da finde det mest populære tvetydige kunstnernavn. Vi har
jo stadig ikke slået Prince.

Jeg have store forhåbninger til "The The", men den har kun 3,130,000.
"The Band" skuffer også med 2,060,000.

Men den her tror jeg ikke kan slås:
Love: 75,100,000
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bkudyyl3jxppb

Fra : / / dentro / /

Dato : 04-06-03 18:02

skrev i en meddelelse news:bbkqfu$1rt4$1@news.net.uni-c.dk...

| Men den her tror jeg ikke kan slås:
| Love: 75,100,000
| http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bkudyyl3jxppb

hmm.... *tænke* *tænke*....

A: 2.070.000.000
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70305151639&sql=Bj06gtr2qkl
2x

/ / dentro / /

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-03 18:37

/ / dentro / / wrote:

> hmm.... *tænke* *tænke*....
>
> A: 2.070.000.000
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70305151639&sql=Bj06gtr2qkl2x

Wow! Et band som omtales på to tredjedele af alle Google-indekserede
sider - og så har jeg endda aldrig hørt om dem. Shame on me.

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 14:12

Morten Holberg Nielsen wrote:

> Madonna:
> Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 3,610,000. Søgningen tog 0.11 sekunder
>
> Slå dén!

Madonna betyder andet end hende den elendige.

/David

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 04-06-03 14:17

> Madonna betyder andet end hende den elendige.

Er det rigtigt???!?!?

Gælder for alle de navne der søges på...

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-03 15:21

Morten Holberg Nielsen wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Er det rigtigt???!?!?
>
> Gælder for alle de navne der søges på...

Virkelig? Så når jeg søger på "Beatles" så er der en masse ting der slet
ikke handler om _dem_ Beatles. Og det samme med "Pink Floyd"?

/David

Fra : nulre

Dato : 03-06-03 20:29

> Virkelig? Så når jeg søger på "Beatles" så er der en masse ting der slet
> ikke handler om _dem_ Beatles. Og det samme med "Pink Floyd"

En beatle kan vel godt være en bille hvis man stavre lidt forkert ;)

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-06-03 15:57

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Virkelig? Så når jeg søger på "Beatles" så er der en masse ting der slet
> ikke handler om _dem_ Beatles. Og det samme med "Pink Floyd"?

Jada!

De kan blot være nævnt kort i en sammenhæng, selvom sidens egentlige indhold
handler om et andet band eller musikhistorie etc. (find selv på flere
eksempler). Bare fordi der står "beatles" eller "pink floyd", aner google jo
ikke om siden rent faktisk handler om dem, eller om de blot er nævnt i en
sidebemærkning.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-03 16:39

> [...]
> ikke om siden rent faktisk handler om dem, eller om de blot er nævnt i en

Nej, men det gælder jo for alt hvad man søger på. Det er jo ligesom det
der ligger i at bruge Google til at måle hvem der er "størst".

/david

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-06-03 17:11

> Nej, men det gælder jo for alt hvad man søger på.

(SNIIP!)

?

Det var jo det jeg skrev allerførst. Det var du uenig i, men nu skriver du
det selv?

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-03 20:40

Morten Holberg Nielsen wrote:

> Det var jo det jeg skrev allerførst. Det var du uenig i, men nu skriver du
> det selv?

Var jeg uenig?

/David

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-06-03 18:37

Thu, 05 Jun 2003 at 15:39 GMT David Rasmussen wrote

> Nej, men det gælder jo for alt hvad man søger på. Det er jo ligesom det
> der ligger i at bruge Google til at måle hvem der er "størst".

Enig, mit google indslag var vist mest for at fremhæve det umulige i
spørgsmålet. (og så lidt sjov....)

At min personlige smag så faldt meget godt i tråd med google
var jo heldigt nok.

/Morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-03 13:57

Thomas <th63@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6b0eee6.0306032214.241bcd18@posting.google.com...

> Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?
___

Elvis måler ca 175 cm., så han må.... heheh

glem det.

Nej, de er lige gode synes jeg. Det er simpelthen umuligt at svare på. Så
skal man også kunne svare på om Kandis eller Ib Grønbæk er størst. Det er
lige så umuligt. De er også fantastisk gode begge to.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-03 13:59

Thomas <th63@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6b0eee6.0306032214.241bcd18@posting.google.com...

> Håber på en god debat.
____

Det skal du nok ikke regne med lige præsis i denne her gruppe. Der er mange
højtråbende skabehoveder her.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 04-06-03 15:18

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> ____
>
> Det skal du nok ikke regne med lige præsis i denne her gruppe.
> Der er mange højtråbende skabehoveder her.

F.eks Åge her..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 04-06-03 22:04

On Wed, 4 Jun 2003 14:59:06 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>____
>
>Det skal du nok ikke regne med lige præsis i denne her gruppe. Der er mange

Jeg synes der er mange eksempler på at der føres en både fornuftig og lødig
debat. Så jeg forstår ikke rigtig hvorfor du harcelerer som du gør - er der
nogen der har jokket dig over tæerne for nylig? Eller er det noget andet din
utilfredshed bunder i?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : ASKF

Dato : 05-06-03 09:30

Metal Coven.dk ytrede sig i <qjnsdvc06t9ibh5g7344oon3rgbntch9lb@4ax.com>
med dette:

> [...]
>nogen der har jokket dig over tæerne for nylig? Eller er det noget andet din

Tja, han fik jo ikke sin egen dansktopgruppe
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Martin Seebach

Dato : 04-06-03 17:32

Thomas wrote:
> Her kommer et af de spørgsmål, som man formodentlig kan diskutere
> herfra og til dommedag.
>
> Hvem er størst? Frank Sinatra eller Elvis Presley?

Jeg begriber ikke at der ikke er nogen der har nævnt det endnu.. Men der
var nogle debile værter på P3 for nogen tid siden, der tolkede 'Public
Service' begrebet til at omfatte videregivelsen af det faktum at Sinatra
havde en stor p*k.

Men altså.. sådan en skaffede ham hende her:

http://www.nancysinatra.com/

Mens Elvis på den ene eller anden måde er kommet i besiddelse af hende her:

http://www.lisapresley.com/

Hverken Nancy's vampede overklasse stil eller Lisa's narkovrag-look er
dog noget for mig - så jeg holder mig til deres fædres musik.

- Martin

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 05-06-03 02:32

Sinatra var sangeren af de to. Elvis var mere et kultfænomen som udfordrede den amerikanske bedsteborgerlighed med hofterullen og andre underlivsbevægelser. Da Elvis første gang skulle på Ed Sullivan-show blev alt som foregik under bæltestedet skåret fra. Senere blev han bare en stor flødebolle, at manden har fået så stor en status kan man kun undres over, han har ikke bibragt rocken noget nyt. Sjovt nok ser man altid alle Elvis klonerne efterligne Elvis fra hans værste år med hvidt perlebesat bodysuit, charmeklud om halsen, solbriller i overstørrelse, fedtet hår og ingen sangstemme. Det burde være Elvis fra de unge dage som var værd at efterligne, dengang der stadig var noget rock 'n' roll i manden.

Mvh
Jørgen