Termometer i P4PE GL/F/SATA/GD bundkort
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 03-06-03 23:39

Hej

Jeg kan se termometer og RPM-omdrejninger på CPU, bundkort (MB) og
strømforsyning inde i BIOS under Power => Hardware Monitor hvilket jeg er
meget glad for.. Men jeg er usikker på følgende tal er OK og om det er for
varmt..?
Og om omdrejningerne/RPM er OK nok.. Eller er det for lidt?

Bundkort (MB): Ca. 35 grader
CPU: Ca. 45-46 grader

Strømforsynings kølere: 700-3000 RPM/afhængigt af reguleringen min-max
CPU-køler: 6400 RPM

Hvor meget termometer er det bedst/farligt for overnævnte dele?

Kan jeg finde et program til at installere i min PC/Win XP der viser diverse
termometer-tal på alt og RPM-tal på alt så jeg ikke behøver at kigge inde i
BIOS´en?
Og det er helt overflødigt med ThermalTakes termometer-display på forsiden
af kabinetterne - det er helt tosset af dem at lave sådan noget!!

På forhånd mane tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 04-06-03 09:58

Hey!

> [...]
> CPU-køler: 6400 RPM
>
> Hvor meget termometer er det bedst/farligt for overnævnte dele?

Tjaaa du skal nok lige oplyse hva der er smidt i din pc.... Cpu? Men
umiddelbart lyder det ikke højt.

Motherboard monitor....

Mvh
Aksel

Fra : webfactor

Dato : 04-06-03 10:10

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Og det er helt overflødigt med ThermalTakes termometer-display på forsiden
> af kabinetterne - det er helt tosset af dem at lave sådan noget!!

Den kører lidt hurtigt din cpu køler.
Måske noget du skulle overveje.
www.webfactor.dk

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 04-06-03 10:33

>Og det er helt overflødigt med ThermalTakes termometer-display på forsiden
>af kabinetterne - det er helt tosset af dem at lave sådan noget!!

Det er nok ikke alle der deler den mening ;)
Helt overflødigt er det vel næppe, hvis man ønsker at holde lidt øje
med sin maskine, og den fx. står som server og man ikke lige har en
skærm tilsluttet...
Eller hvis man ikke gider tænde sin skærm og sådan noget, for at se om
temp. er ok...

/Crax

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 06-06-03 09:58

Eller til blær for at vise man har god køling i sin computer

Jakob Høppermann