Ny software til Ericsson?
Fra : Michael

Dato : 03-06-03 21:22

Hej

Kan det være rigtigt at det koster penge, og få opdateret softwaren i ens
mobil
når det er en Ericsson? Og der stadig er garanti på den.
Hvis ja, hvad er prisen så?

Mvh
Michael

Fra : PlaTz

Dato : 03-06-03 21:35

jeg har mailet til Teleservice om netop dette og jeg fik dette svar

Jeg citere:

Du kan sagtens få opdateret din T68i her hos os. Hvis din telefon er
inden for garantiperioden og har en fejl, der er relateret til softwaren
gøres det på SonyEricssons regning. Hvis det derimod er fordi du bare
gerne vil have den nyeste software gøres det mod betaling, kr. 200,00 +
moms (kr. 250,00). Samme pris, hvis du ikke længere har garanti.

Med venlig hilsen

Kate Lea Zender
Teleservice odense A/S
Klokkestøbervej 7
5230 Odense M

Tlf. 6661 2444
Fax. 6661 2449
E-mail: klz@teleservice.com

Det burge også gælde hvis der er en anden Ericsson fon

Fra : Michael

Dato : 03-06-03 21:40

PlaTz wrote:
> [...]
> fordi du bare gerne vil have den nyeste software gøres det mod
> betaling, kr. 200,00 + moms (kr. 250,00). Samme pris, hvis du ikke

Det er sgu for dårligt.
Nokia koster det ikke noget, så jeg hopper nok tilbage til en
Nokia tlf.

Så har jeg en sprit ny T310 til salg.
Købt d. 2/6/2003

Mvh
Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 03-06-03 21:44

"Michael" <michael@duerher.dk> skrev

> Det er sgu for dårligt.
> Nokia koster det ikke noget, så jeg hopper nok tilbage til en
> Nokia tlf.

Du kan sagtens få opdateret din SonyEricsson Telefon gratis så længe der er
garanti på den, uanset om der skulle være fejl i den software der er i
telefonen eller ej. Har flere gange fået opdateret husets SonyEricsson
telefoner hos netop Teleservices i Århus uden problemer.

> Så har jeg en sprit ny T310 til salg.
> Købt d. 2/6/2003

En så ny telefon bør have nyeste software installeret, ellers gå til
Teleservice.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Michael

Dato : 03-06-03 21:51

Søren Blom wrote:
> [...]
> der er i telefonen eller ej. Har flere gange fået opdateret husets
> SonyEricsson telefoner hos netop Teleservices i Århus uden problemer.

Det lyder da godt. Men da jeg sankkede med Ericsson idag, da fik jeg at vide
det koster penge, medmindre der er fejl i softwaren.
Men man har da lov til at håbe, at ham jeg sankkede med, ikke selv er
opdateret. Så han ikke ved bedre

> En så ny telefon bør have nyeste software installeret, ellers gå til
> Teleservice.

Hvordan er det lige man kan se hvilken ver. man har?

Michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-06-03 08:40

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in

> [...]
> der er i telefonen eller ej. Har flere gange fået opdateret husets
> SonyEricsson telefoner hos netop Teleservices i Århus uden problemer.

Det må de altså ikke gøre uden der er en fejl på telefonen. Ellers
snyder de SonyEricsson, de dækker nemlig kun hvis der er en fejl.
Fejlbeskrivelsen sammen med IMEI nummeret er den måde de (Teleservice)
kan dokumentere over for SonyEricsson at de har udført en gyldig
garantireparation. Om de så bare i Århus har taget en standard
fejlbeskrivelse og fyret den af til SonyEricsson skal jeg ikke kunne
sige. Teleservice i Aalborg vil i hvert fald have en fejlbeskrivelse før
de foretager sig noget med telefonen.

Jeg har selv fået opdateret softwaren i min T65 da den blev ulidelig
langsom i menuerne efter nogen tid (dengang vidste jeg ikke helt
hvorfor, men havde læst på ng at det kunne løses med ny SW). Teleservice
blev kontaktet og jeg gav dem fejlbeskrivelsen, og de sagde også at det
tydede på at det kunne løses med en ny SW og det fik jeg så gjort.

Efter opdateringen var det ene spil i telefonen (det eneste jeg rent
faktisk spillede) erstattet med tetris som jeg ikke gider spille, og
telefonen er stadig ulidelig langsom i menuerne hvis jeg ikke sørger for
at slette alle SMS der modtages/sendes. (før opdateringen hjalp det ikke
at slette SMS'erne - så lidt har det da hjulpet, men jeg er ikke
imponeret og har nu købt mig en brugt 6210, det ved man da hvad er :)

Min søsters T65 er efter halvt år decideret begyndt at gå i baglås og
hun kan kun komme i kontakt med telefonen ved at slukke og så tænde den
igen, så den skal også en tur til teleservice. Hun er nu gået tilbage
til sin gamle 3310 som slukker af sig selv en gang imellem (trænger til
nyt batteri), men hun vil lige vente og se om problemerne med T65'eren
forsvinder når den har været på værksted, inden hun køber et nyt batteri
til 3310'eren.

Mvh.
Flemming

Fra : Fischer

Dato : 04-06-03 06:20

> Det er sgu for dårligt.
> Nokia koster det ikke noget, så jeg hopper nok tilbage til en
> Nokia tlf.

Eeehhh.
Hvis der ikke er nogen fejl på den, hvorfor så opdatere den?

If it aint broken - don't fix it.

*Fischer

Fra : Michael

Dato : 04-06-03 08:45

Fischer wrote:

> Eeehhh.
> Hvis der ikke er nogen fejl på den, hvorfor så opdatere den?

Der er vel en årsag til de laver ny software.
For at gøre telefonen bedre, og måske nye ting i menuen.

Michael

Fra : Fischer

Dato : 04-06-03 09:21

> Der er vel en årsag til de laver ny software.
> For at gøre telefonen bedre, og måske nye ting i menuen.

Den største grund til at der laves software-opdateringer er pga.
fejlretning. Det er yderst sjældent at der komme helt nye funktioner.
Og især Ericsson har brugt nye versioner til at rette op på at deres
menusystem har været langsomt.
Men mange af fejlene er meget specielle og ofte nogen de fleste brugere ikke
ville opdage.

Samtidig giver softwarerettelser risiko for at introducere nye fejl. Der er
set flere eksempler på at ældre softwareversioner har fungeret bedre end de
nyeste.

Så jeg siger stadig:
If it aint broken - don't fix it.

*Fischer

Fra : Søren

Dato : 05-06-03 10:55

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> set flere eksempler på at ældre softwareversioner har fungeret bedre end

Jep jeg fik opdateret min 3310. Den har aldrig været så langsom når man kom
over 160 tegn i en sms når man skrev.
Det var en af de første udgaver jeg købte for nogle år siden og den virkede
langt bedre end nu!
Så det nyeste er ikke lig med det bedste...

Venligst