EXIF i php?
Fra : Lars Dahl

Dato : 03-06-03 17:58

Er der nogen her i NG der har erfaringer med EXIF i php?
Hvis ja, ville jeg blive meget glad for et kodeeksempel, da det i
php-manualen laver en fejlmeddelelse...

Mvh Lars Dahl

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-03 18:03

Lars Dahl wrote:
> Er der nogen her i NG der har erfaringer med EXIF i php?
> Hvis ja, ville jeg blive meget glad for et kodeeksempel, da det i
> php-manualen laver en fejlmeddelelse...

Hvilken fejlmeddelelse får du?
Er du sikker på din PHP er compiled med --enable-exif ?

mvh
Johan

Fra : Lars Dahl

Dato : 03-06-03 19:30

Den siger:
Illegal subdirectory link

Eller hvis billedet et større siger den at det er et illegalt thumbnail??

-Lars

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-03 20:06

Lars Dahl wrote:
> Den siger:
> Illegal subdirectory link
>
> Eller hvis billedet et større siger den at det er et illegalt thumbnail??

Hvilken kode er det præcis du bruger :)

mvh
Johan

Fra : Lars Dahl

Dato : 03-06-03 20:28

<?php
$exif = read_exif_data ("test.jpg");
while(list($k,$v)=each($exif)) {
echo "$k: $v<br>\n";
}
?>

meget simpel kode, men dun burde gøre det...

Men... kan det have noget at gøre med at jeg har en gammel php-version? Har
hørt noget om at funktionen var meget udtabil i de gamle versioner...
jeg kører PHP version 4.1.2

Mvh Lars Dahl

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 03-06-03 22:05

Lars Dahl wrote:
> [...]
>
> Men... kan det have noget at gøre med at jeg har en gammel php-version? Har
> hørt noget om at funktionen var meget udtabil i de gamle versioner...
Er den ikke først understøttet i 4.2+?
Jvf.:
http://dk.php.net/manual/en/function.exif-read-data.php

Martin