Metallica=Tortur
Fra : Thomas

Dato : 03-06-03 16:44

Metallicas musik er ren tortur. Ifølge en artikel i Fyens Stifttidende
bruger amerikanerne Metallicas musik, når de skal afhøre irakiske
krigsfanger.

De vryder fuldstændig sammen efter "en høj og ustoppelig dosis heavy
metal".

Tankevækkende.

VH

Thomas

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 03-06-03 17:00

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> krigsfanger.
>
> De vryder fuldstændig sammen efter "en høj og ustoppelig dosis heavy

Måske fordi,de kommer fra en helt anden kultur.
Ville du ikke også bryde sammen efter 10 timers
indisk guru-musik,spændt fast i isolation.I know I would.

Mvh Butterfly
"Will the highways on the internet
become more few?"G.W.Bush
www.destruktion.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 03-06-03 17:47

> [...]
> krigsfanger.
>
> De vryder fuldstændig sammen efter "en høj og ustoppelig dosis heavy

Står også her:
http://www.gaffa.dk/nyheder/view.php?news_id=10681&artist_focus=18369

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 03-06-03 18:01

Gad vide om det amerikanske forsvar så har betalt penge til Amerikas "KODA"?
*gg*

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 03-06-03 18:58

"/ / dentro / /"
> Gad vide om det amerikanske forsvar så har betalt penge til Amerikas
"KODA"?
> *gg*

Er du gal? der er sgu ikke noget der hedder KODA i the united states of
shit... det er jo liberalismens højborg mand!
Forøvrigt tror jeg sgu også jeg ville bryde sammen hvis jeg blev tvunget til
at høre Metallica...

-TDJ

Fra : Rune

Dato : 03-06-03 19:29

læs: United Hates of Ascaryca

Fra : / / dentro / /

Dato : 03-06-03 20:01

"Theis Duelund Jensen" <isl10611@image.dk> skrev i en meddelelse

| Er du gal? der er sgu ikke noget der hedder KODA i the united states of
| shit... det er jo liberalismens højborg mand!

Hvordan sikrer de sig så rettighederne til deres musik? Der MÅ da være én
eller anden form for copyright?

/ / dentro / /

Fra : Lars Rindsig

Dato : 03-06-03 20:16

Theis Duelund Jensen wrote:

> Er du gal? der er sgu ikke noget der hedder KODA i the united states of
> shit... det er jo liberalismens højborg mand!

... hvad har det lige med hinanden at gøre? Bortset fra at KODA har
staten i ryggen herhjemme, er de tilsvarende amerikanske organisationer
endda endnu mere magtfulde - jeg ved ikke, om du har hørt om RIAA? Det
er nogle modbydelige bæster!

I USA og England udgiver sangskriverne typisk deres sange på deres eget
forlag, og der er ikke nogen ulækker forbindelse til det offentlige -
lige dér. i hvertfald.

I øvrigt er det med at USA er liberalismens højborg så som så.

Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-03 20:33

Lars Rindsig wrote:

> [...]
> lige dér. i hvertfald.
>
> I øvrigt er det med at USA er liberalismens højborg så som så.

Ja, men det er slemt nok som det er.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-06-03 21:12

In article <bbis5b$lgi$1@news.cybercity.dk>, spam@bounce.bounce.bounce
says...
> I USA og England udgiver sangskriverne typisk deres sange på deres eget
> forlag, og der er ikke nogen ulækker forbindelse til det offentlige -
> lige dér. i hvertfald.

Hvilken forbindelse har KODA med det offentlige, ud over de er godkendt
af kulturministeriet ?

/Lars

Fra : Lars Rindsig

Dato : 03-06-03 22:20

Lars Bernau wrote:

> Hvilken forbindelse har KODA med det offentlige, ud over de er godkendt
> af kulturministeriet ?

KODA har et koncessioneret monopol på forvaltning af komponisters
retigheder - på samme måde som DR havde et koncessioneret monopol på
radiospredning før i tiden.

Lars

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-06-03 20:05

> [...]
> krigsfanger.
>
> De vryder fuldstændig sammen efter "en høj og ustoppelig dosis heavy

Gammel nyhed, men ikke mindre sjov :)
Endnu mere fedt at de også bruger tema sangen fra sesame street :)

Rune

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-06-03 20:08

Rune Jensen skrev bl.a.:
> "Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Gammel nyhed, men ikke mindre sjov :)
> Endnu mere fedt at de også bruger tema sangen fra sesame
> street :)

Jeg ved ikke om det er den samme sang men brugt de ikke en sang
fra en børne udsendelse?
Først lidt Metallica og derefter en børne sang.

/Lars
--
Mød SHU BI DUA til
Rødkjærsbro Open Air

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-06-03 21:12

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om det er den samme sang men brugt de ikke en sang
> fra en børne udsendelse?
> Først lidt Metallica og derefter en børne sang.
>
> /Lars

Det er lige præcis den...dog ikke noget med kombinering. De har kun udtalt
at begge sange var gode til at tungen på gled. Nummeret "Enter sandman"
skulle være specielt effektivt

Rune

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-06-03 16:39

Rune Jensen wrote:
> "Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Gammel nyhed, men ikke mindre sjov :)

Og gammelt koncept.
Bl.a. blev Guns N Roses brugt til at få Noriega's styrker i Panama til
at overgive sig helt tilbage i 1989:

http://www.notbored.org/noriega.html

/Robert