jeg er doven
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 03-06-03 15:10

Hejsa

Er der nogen af jer der har skrevet en php funktion til at resize billeder ?

en hvor man bare sender filnavn afsted og ønsket skalering.

altså en der benytter sig af gdlib 1 eller gdlib 2, pt bruger jeg
imagemagick men det er ikke så fleksibelt hvis man skal flyttet sitet til en
server der ikke har imagemagick

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 03-06-03 15:40

Tonny Jørgensen wrote:

> Er der nogen af jer der har skrevet en php funktion til at resize
> billeder ?

ja

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-03 15:58

> Er der nogen af jer der har skrevet en php funktion til at resize billeder ?

Jada...

> en hvor man bare sender filnavn afsted og ønsket skalering.

Jep.

> altså en der benytter sig af gdlib 1 eller gdlib 2, pt bruger jeg
> imagemagick men det er ikke så fleksibelt hvis man skal flyttet sitet til en
> server der ikke har imagemagick

http://www.zend.com/codex.php?CID=344

mvh
Johan

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 03-06-03 16:58

On Tue, 03 Jun 2003 16:58:04 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>http://www.zend.com/codex.php?CID=344

og så kan du jo bytte imagecreate() ud med imagecreatetruecolor(),
hvis du vil nyde godt af gd2.
MVH Martin S

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 03-06-03 17:38

Martin Sveegaard wrote:

> og så kan du jo bytte imagecreate() ud med imagecreatetruecolor(),
> hvis du vil nyde godt af gd2.
> MVH Martin S
og imagecopyresized ud med imagecopyresampled

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 03-06-03 20:53

"Rasmus Vestergaard Hansen" <rvha02@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
takker og bukke, jeg er tilhænger af dem der ikke finder det nødvendigt at
opfinde den dybe tallerkan 10 gange.

Hvis nogen mangler en færdigkodet brevkasse så sig til, har lige afsluttet
programmeringen af www.netsundhedsplejersken.dk/brevkasse

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Jss

Dato : 03-06-03 21:47

> Hvis nogen mangler en færdigkodet brevkasse så sig til, har lige afsluttet
> programmeringen af www.netsundhedsplejersken.dk/brevkasse

Håber din brevkasse virker bedre end dit link (404 error)

:)

Jss

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 03-06-03 23:44

"Jss" <No@thx.dk> wrote in message news:bbj18h$uec$1@news.cybercity.dk...

> Håber din brevkasse virker bedre end dit link (404 error)
>
> :)
>
> Jss

www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse

min fejl, sorry

bemærk det bagvedliggende admin interface til administrering af kategorier,
svar rettelse af spørgsmål osv osv osv, samt email notification.

- Tonny, www.jegergud.dk