Papegøje fisk.
Fra : Dennis

Dato : 03-06-03 14:18

Hej,

Vi har et 180 liters akvarie, med en håndfuld Scalarer, 18 neonfisk
4 Dværg Gurami og et par kuglefisk.

Vi kunne godt tænke os et par Papegøje fisk, men får både for og imod
svar når vi spørger i dyrehandlen om det er en god idé.

Vil de spise de andre fisk? vi fodrer med Myggelarver dagligt og vores
kuglefisk har ikke bidt nogle af de andre fisk(endnu)

Dennis

Fra : Martin Heller

Dato : 03-06-03 21:07

Dennis wrote in <mp7pdvkm31meqec3li4mjmsda2kmqikoa2@4ax.com>:

> Vi har et 180 liters akvarie, med en håndfuld Scalarer, 18
> neonfisk
> 4 Dværg Gurami og et par kuglefisk.

Så tror jeg ikke du skal putte flere fisk i. Det er jo ikke en
svømmepøl du har, og de fisk du har kræver en del plads når de
bliver store.

> Vi kunne godt tænke os et par Papegøje fisk, men får både for
> og imod svar når vi spørger i dyrehandlen om det er en god idé.

Det er næppe nogen god ide at putte dem ned i det akvarium du har
nu. Om det er en god ide i al almindelighed er en etisk
vurdering. Det er ikke "naturlige" fisk, men fremavlede hybrider
mellem to forskellige cichlider. Min personlige holdning er at
man skal holde sig fra mystiske fremavlede varianter.

Prøv fx at læse her:
<URL:http://malawicichlids.com/mw01013.htm>
<URL:http://cichlidresearch.com/parrot.html>
<URLhttp://www.geocities.com/blood_parrot_girl/Blood_Parrot_Page.htm>

Eller søg på Google groups:
<URL:http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.dyr.akvarium>
efter enten "papegøjefisk" eller "papegøjecichlide". Emnet har
været oppe her i gruppen mange gange tidligere.