Mobildebat.dk
Fra : Norge Dong

Dato : 03-06-03 12:06

Er der nogen der ved hvad det er for mennesker der driver Mobildebat.dk?

Jeg postede mit tilbud om gratis SMS-info til Norges-kampen på siden. Naiv
som man er, tror man at folk ville blive glad for et tilbud om en gratis
service.
Men straks fik jeg en mail fra en administrator om hvad formålet var og han
ville høre noget mere for at vurdere om de ville tillade den slags
"reklame".

Jeg forklarede at jeg bare var en privat person der bare ville
eksperimentere med gruppe-udsendelse af SMS.
Samtidig tog jeg mig den frihed at kritisere den, i mine øjne, lidt
voldsomme moderering af deres forum, som jeg har indtryk af at der finder
sted.
Jeg synes det var lidt for meget og bad dem slappe lidt af.

Så skal jeg lige love for at mit indlæg blev ryddet i en fart og mit
brugernavn blev spærret!
De folk skal man åbenbart ikke kritisere.

Det falder selvfølgelig meget godt i tråd med deres egne regler §10:
RETTIGHEDER OG AFGØRELSER. Administratorer og moderatorere på Mobildebat.dk
har ALTID ret i deres afgørelser.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 03-06-03 12:39

"Norge Dong" <norgedong@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det falder selvfølgelig meget godt i tråd med deres egne regler §10:
> RETTIGHEDER OG AFGØRELSER. Administratorer og moderatorere på

Fik samme fornemmelse da jeg i min signatur opgav samme signatur som jeg
bruger herinde - der gik ikke mange splitsekunder før jeg fik en besked om
at URL i signaturen ikke er tilladt... Tsk.
Vanvittig paragraf i øvrigt.

-Peter

--
Upload billeder, musik og java-programmer til din mobiltelefon GRATIS på:
www.eaid.dk/mobil.php

Fra : Jensb

Dato : 03-06-03 16:23

> [...]
> bruger herinde - der gik ikke mange splitsekunder før jeg fik en besked om
> at URL i signaturen ikke er tilladt... Tsk.

Nej, der er faktisk MEGET fornuft i denne regel. Det er nemmelig desværre
sådan at rigtig mange gerne vil reklamere for deres website, og derfor
skriver linket i deres signatur. Og dette skader heller ikke umiddelbart.
Men desværre er det sådan at mange af disse personer ofte kun er på debatten
for at lave reklame, og jo flere indlæg de laver, des mere reklame får de.
Dette medføre at man ofte vil se indlæg hvor der kun står "ok" eller "jeg er
enig"...altså rent spam, som udelukkende har det formål at brugeren vil lave
et indlæg, således at hans signatur kommer med i debatten mest muligt.

Så derfor er det sådan set rimelig fornuftigt at forbyde signaturer der
indeholder reklame.

Det samme problem opstår så desværre også ved at der er statistik over hvor
mange indlæg folk har skrevet, da dette får nogle brugere til bare at skrive
meningsløse indlæg, udelukkende for at nå en højere status.

Jens

Fra : Henning Dalgaard

Dato : 03-06-03 12:42

Det er jo totalt latterligt. De er meget hellige derinde. Nogle af dem i
hvert fald.

Fra : Johnny

Dato : 03-06-03 13:32

Norge Dong wrote:
> Det falder selvfølgelig meget godt i tråd med deres egne regler §10:
> RETTIGHEDER OG AFGØRELSER. Administratorer og moderatorere på Mobildebat.dk
> har ALTID ret i deres afgørelser.

Hvis du følger debatten på www.mobildebat.dk gennem længere tid, så
finder du ud af at reglerne er til for dig. Jeg checker dagligt
www.mobildebat.dk, og de indlæg, der bliver slettet, er normal krænkende
beskeder, reklamer eller overtrædelse af de opstillede regler for debatten.

Mobildebat.dk har en administrator og er altså ikke lige så frit som
denne nyhedsgruppe - sådan er det bare.

Folk med forstand på ledelsesformer vil kalde mobildebat.dk's
ledelsesform for autoritær og dk.teknik.telefoni.mobil's for Laissez-fair.

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet så...

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-06-03 13:33

Johnny wrote:

> Folk med forstand på ledelsesformer vil kalde mobildebat.dk's
> ledelsesform for autoritær og dk.teknik.telefoni.mobil's for Laissez-fair.

Der er jo slet ikke nogen ledere i d.t.t.m

Nogen brugere/skribenter er bare mere respekterede end andre og derfor
kan få mere igennem overfor folk der "træder ved siden af".

mvh

Carsten

Fra : Johnny

Dato : 03-06-03 18:17

Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> Nogen brugere/skribenter er bare mere respekterede end andre og derfor
> kan få mere igennem overfor folk der "træder ved siden af".

En lille note: Laissez-fair betyder faktisk at der ingen ledelse er -
bare lige for at få det på det rene.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-06-03 11:27

Johnny wrote:
> En lille note: Laissez-fair betyder faktisk at der ingen ledelse er -
> bare lige for at få det på det rene.

Hehe - ja, "lad_stå_til" :D

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 14:38

> [...]

> RETTIGHEDER OG AFGØRELSER. Administratorer og moderatorere på
> Mobildebat.dk har ALTID ret i deres afgørelser.

Mobildebat.dk Må være ejet af Telmore, da de bruger dette forum til deres
reklame hele tiden. De er åbenbart, de eneste der må det..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-06-03 15:56

You To <YouTo> wrote in news:Xns938F9F24FB0EANido@62.243.74.162

> Mobildebat.dk Må være ejet af Telmore, da de bruger dette forum
> til deres reklame hele tiden. De er åbenbart, de eneste der må
> det..

Telmore ejer ikke mobildebat.dk

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-06-03 16:10

> Er der nogen der ved hvad det er for mennesker der driver Mobildebat.dk?

Jeg er daglig debat deltager på mobildebat.dk - og har været med siden
begyndelsen - og kan bekræfte, at Moderator gør meget for at holde en
kammertone derinde - måske for meget i visse tilfælde (fik mit første gule
kort den anden dag, da jeg tillod mig at kalde NIK&Jay for Dick&Gay i en
tråd ang. dem - måske lige lovligt kortluntet og humorforladt af moderator,
men med til at holde tonen derinde)

Jeg vil sige, at der af og til er gået lidt for meget barne røv i debatten
derinde - og at det er nødvendigt med en streng tone derinde - ellers ville
det blive spammet i stykker.

Som det er nu, så er vi nogle gutter(og få gutinder) der besidder en ret så
stor og ekspert agtig viden om mobiltlf - og teknik i det hele taget.
Og har man et (fonuftigt) spørgsmål, så bliver det ofte besvaret hurtigere
og mere udddybende end f.eks her i gruppen.

Hvis man er seriøs og trofast, så vil man også blive lyttet til derinde -
så bare kig forbi - alle seriøse mobilnørder er mere end velkomne derinde -
faktisk hører alle med interesse for mobilteknologi til derinde :)

Og Telmore har mig bekendt INTET at gøre med mobildebat.dk - ved ikke hvor
katten i har det fra.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Norge Dong

Dato : 03-06-03 20:40

> [...]

> Og har man et (fonuftigt) spørgsmål, så bliver det ofte besvaret hurtigere
> og mere udddybende end f.eks her i gruppen.

Der er jeg nok uenig.
Mobildebat.dk er IMHO fyldt med teenagere der skal vise hvilke billeder
deres fon kan tage, afstemninger om "hvilken telefon jeg skal vælge",
afstemning om hvad for en telefon der er "fedest", "se jeg har fået ny
mobil!", osv. osv.

Det er der allesteder, men jeg synes det er meget slemt derinde.
Derfor vil jeg næppe heller savne det. Jeg er jo blevet smidt ud.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-06-03 20:58

"Norge Dong" <norgedong@besked.com> wrote in message news:QR6Da.2154$m%
> [...]
> deres fon kan tage, afstemninger om "hvilken telefon jeg skal vælge",
> afstemning om hvad for en telefon der er "fedest", "se jeg har fået ny

Men hvis du IKKE var blevet blacklistet, og teenagerne ville deltage i dit
skæve projekt, så havde det været det vildeste forum med de sejeste
skribenter, eller hvad?

Hvorfor har du ondt i røven, det er et frit land vi lever i, mobildebat vil
ikke ha opslag af din karakter, kan du ikke acceptere det, sur røv, så smid
en seddel op i Netto på deres opslagstavle. Dit projekt er nok nogenlunde af
samme kaliber som de øvrige opslag der.

--

Kim

Fra : Norge Dong

Dato : 03-06-03 21:11

> Men hvis du IKKE var blevet blacklistet, og teenagerne ville
> deltage i dit skæve projekt, så havde det været det vildeste
> forum med de sejeste skribenter, eller hvad?

Det har intet med det at gøre. Prøv lige at være en smule seriøs.
Desuden var der mange der meldte sig til mit skæve projekt inden mit indlæg
blev ryddet.

Hvis de ikke vil have mit opslag, så ok. Så kan de jo fjerne det, som de
gjorde.
Men at de også uden videre blokker mit brugernavn fordi jeg kritiserer dem,
det er IMHO for langt ude.

> så smid en seddel op i Netto på deres opslagstavle. Dit
> projekt er nok nogenlunde af samme kaliber som de øvrige
> opslag der.

Og hva' har du ondt i røven over?

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-06-03 22:43

> [...]
> deres fon kan tage, afstemninger om "hvilken telefon jeg skal vælge",
> afstemning om hvad for en telefon der er "fedest", "se jeg har fået ny

OK - dette er tiltaget det sidste halve år - før det var mobildebat en tak
mere seriøs - du kan have ret i, at der lige lovlig meget pjat og fnis
derinde - men der er stadig en snes stykker derinde, der er seriøse og
besdidder en meget solid viden om mobilteknologi.

Vi kan dog ikke leve af at klippe hinanden og derfor er der på det senste
kommet en ny flok unde knægte til, der - indrømmet - er lovlig barnlige -
men disse gutter besidder stadig, trods eller netop pga deres barnlige
interesse for mobiler, en naturlig interesse for mobiler, der gør, at de
meget vel om føje år vil være de garvede eksperter - der kan rådgive de
mindre garvede.

Det kaldes evolution - men jeg så da gerne, at vi var lidt flere derinde,
der stadig holdt debatten på et mere seriøst plan - men Danmark er et lille
land - og interssen for mobiler er størst blandt unge.
hvis nu de "kedelige" "voksne" ikke lod sig skræmme så let, så ville der
være grobund for meget mere seriøs debat derinde.

Men hvis du gad læse imellem de barnlige indlæg, så ville du opdage, at vi
debattere ALLE de nye og kommende mobiltlf før I overhovedet ser skyggen af
dem herude i gruppen.
S///E T610 har vi f.eks allerede debatteret i flere måneder, SX1 fra
Siemens er ved at være uddebatteret før den overhovedet er udkommet - så
der foregår andet end barnligt lir derinde.

Folk med wap/GPRS set up problemer, email set up problemer, logo og java
spørgsmål får alle besvaret deres spørgsmål derinde.

Så til alle ægte mobilnørder - tag dog og kig på www.mobildebat.dk

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : NB

Dato : 04-06-03 08:08

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> [...]
> interesse for mobiler, en naturlig interesse for mobiler, der gør, at de
> meget vel om føje år vil være de garvede eksperter - der kan rådgive de

hmm, eksperter bop bop.

> [...]
> debattere ALLE de nye og kommende mobiltlf før I overhovedet ser skyggen

jaa og?

> S///E T610 har vi f.eks allerede debatteret i flere måneder, SX1 fra
> Siemens er ved at være uddebatteret før den overhovedet er udkommet - så
> der foregår andet end barnligt lir derinde.

Jamen det er da godt i har debatteret dem, skal vi så klappe i vore hænder?

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-06-03 11:23

> hmm, eksperter bop bop.

Jeg ved da personligt, at der sidder indtil flere gutter derinde, der er
igang med grafiker uddannelser og andre tekniske PC uddannelser - og da de
samtidig har en åbentlys interesse for teknik, så er det da nok den bedst
mulige cocktail man få - så fatter ikke, hvad du mener med "bop bop"

> af
>
> jaa og?

Det er da hamrende væsentligt, at vi endelig har et sted, hvor man
debattere nyheder indefor mobilteknologi før hr. og fru DK gør det -
endsige teleselskabernes hotline medarbejdere overhovedet ved, hvad der er
på vej.

Men du er tydeligvis ikke særlig interesseret i dette område, kan jeg
vurdere ud fra din holdning.

> Jamen det er da godt i har debatteret dem, skal vi så klappe i vore hænder?

Næhhhh..........hvad med at deltage i debatten selv - du kunne måske lære
noget - det er der meget der tyder på udfra din holdning !

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : NB

Dato : 04-06-03 11:57

> [...]
> samtidig har en åbentlys interesse for teknik, så er det da nok den bedst
> mulige cocktail man få - så fatter ikke, hvad du mener med "bop bop"

hmm, grafiker gør ikke lige en til expert og hvad mener du med tekniske PC
uddannelser?

> [...]
> debattere nyheder indefor mobilteknologi før hr. og fru DK gør det -
> endsige teleselskabernes hotline medarbejdere overhovedet ved, hvad der er

Jamen det er da fint og det bifalder jeg da kun, men at påstå der er
expertviden og det så kommer fra en grafiker er lige at tage munden fuld.

> Næhhhh..........hvad med at deltage i debatten selv - du kunne måske lære
> noget - det er der meget der tyder på udfra din holdning !

Hvad mener du egentligt med at den har været uddebatteret og hvad ligger du
helt præcist i den debat?
Er det, ja den ser fed ud og med lækkert design, men kedelige specs? Er det
på det niveau?

Fra : NB

Dato : 04-06-03 08:04

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message >

> Som det er nu, så er vi nogle gutter(og få gutinder) der besidder en ret

> stor og ekspert agtig viden om mobiltlf - og teknik i det hele taget.

Ja så , hvilken expertviden er det og hvad er baggrunden?
Det jeg mener er, at alle kan der følger lidt med i news og www kan påstå de
har expertviden, men det er ingenlunde tilfældet.
Som jeg ser expertviden er det dels at have en uddannelsesmæssig relevant
baggrund inden for teknik, IT eller lignende, dels arbejder for en af de
store mobil producenter osv.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-06-03 11:18

> [...]
> baggrund inden for teknik, IT eller lignende, dels arbejder for en af de

Der er ingen derinde, der påstår, de har ekspetviden - det er blot en
kendsgerning, at stort set alle de mulige og umulige spørsgmål, folk
stiller derinde bliver besvaret så præcist, at ingen føler sig forbigået.

Det må vel være den bedste rettesnor at gå efter.
Og det er mere end man kan sige, at de kan gøre på diverse teleselskabers
hotline og butikker - så den med den "uddannelsesmæssige relevante
baggrund" er jo helt hen i skoven.

En uddannelse indenfor mobilteknologi findes dårlig nok - og hvis den gør,
så vidner et diplom herudi jo ingenlunde om, at man f.eks 1 år efter
uddannelsens forløb stadig har sin viden.

Mobilteknologi udvikler sig så hurtigt, at den eneste måde, man kan følge
med på er via internet, nyhedsmedier og messer.

Måske lige ingeniørerne og produktudviklerne har stor forstand på
mobilteknologien - men de folk, der sidder i rigt omfang på
mobilproducenternes hotline ved ofte forbløffende lidt om, hvad der rør på
området - så jeg har ofte kunne tilegne mig meget bedre og mere konkret
viden via nettet.

Hvis man er lidt snu, så lærer man at sortere rygter fra - og viden til.

Så din respekt for folk, der dels arbejder i telebranchen, dels har en
"relevant" teknisk udddannelse - deler jeg absolut ikke - TVÆRTIMOD.

Min erfaring siger mig, at der absolut sidder en del velkvalificerede
gutter derinde på diverse hotlines, men de er i rigt omfang i undetal i
forhold til alle de andre, der bare skal tjene til dagen og vejen - og ved
DIDLEY om mobilområdet - oftest fordi området slet ikke interesserer dem.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : NB

Dato : 04-06-03 11:53

> Der er ingen derinde, der påstår, de har ekspetviden - det er blot en
> kendsgerning, at stort set alle de mulige og umulige spørsgmål, folk
> stiller derinde bliver besvaret så præcist, at ingen føler sig forbigået.

Mjah, jeg mener nu du skrev at der var en del expertviden.
Men klart nok at man kan tilegne sig meget ved at læse news og generelt
følge med, men det bliver man altså ikke expert af, IMO.

> [...]
> Og det er mere end man kan sige, at de kan gøre på diverse teleselskabers
> hotline og butikker - så den med den "uddannelsesmæssige relevante

Jeg taler ikke om teleselskabernes hotline eller butikker. Det kræver jo
ikke den store uddannelsesmæssige baggrund at bestride disse stillinger.
Det jeg tænkte på er dem der sidder og udvikler, tester osv. altså dem som
sidder i produktions og research ledet. Altså typisk dem med en
videregående teknisk uddannelse.

> En uddannelse indenfor mobilteknologi findes dårlig nok

Det tror jeg mange vil blive kede af at høre.

> - og hvis den gør,
> så vidner et diplom herudi jo ingenlunde om, at man f.eks 1 år efter
> uddannelsens forløb stadig har sin viden.

Nå! Hvis man ellers efter uddannelse arbejder inden for samme fag område, er
jeg ret sikker på man stadigvæk har sin viden.

> Mobilteknologi udvikler sig så hurtigt, at den eneste måde, man kan følge
> med på er via internet, nyhedsmedier og messer.

Ja, den alm. konsumer, men her er det jo igen kun den information som bliver
lækket til jounalister eller lignende.
Det meget muligt du at ved Nokia xxxx kommer til næste år og du kender måske
også dens specs. men det er jo også alt.

> Måske lige ingeniørerne og produktudviklerne har stor forstand på
> mobilteknologien -

Ja, netop og det er faktisk dem jeg tænkte på.

> [...]
> området - så jeg har ofte kunne tilegne mig meget bedre og mere konkret

Ja, det har jeg på intet tidspunkt bestridt.

> Hvis man er lidt snu, så lærer man at sortere rygter fra - og viden til.
>
> Så din respekt for folk, der dels arbejder i telebranchen, dels har en
> "relevant" teknisk udddannelse - deler jeg absolut ikke - TVÆRTIMOD.

DOH, du har totalt misforstået indlægget.
Det er jo netop dem der "arbejder" og "udvikler" telefonerne jeg taler om,
ikke en eller anden hotline medarbejder.

Fra : Jensb

Dato : 04-06-03 13:27

> [...]
> Det jeg tænkte på er dem der sidder og udvikler, tester osv. altså dem som
> sidder i produktions og research ledet. Altså typisk dem med en

Jep, og dem er der faktisk også nogle stykker af på mobildebat.dk
Jeg ved da at der er folk på mobildebat som er direkte involveret i
produktionen af nogle af de produkter der debateres. Både consumer
produkterne, men også folk der har et indgående kendskab til de netværk og
systemer som udbyderne benytter. Så den type tekniske eksperter er der på
mobildebat.dk

At der så desværre også er kommet en masse teenagere på det sidste, som
bruger lidt for meget tid på at diskutere om Nokia eller Ericsson er bedst,
det er lidt ærgeligt. Men det ændrer nu ikke på at der stadig er massere af
viden, hvis bare man forstår at sortere i indlæggene.

Fra : Jensb

Dato : 03-06-03 16:17

> [...]
han
> ville høre noget mere for at vurdere om de ville tillade den slags

Det er jo ikke så ofte at private personer tilbyder at sende gratis SMS´er
ud til folk, så derfor er det vel meget forståeligt at Admin undrer sig over
hvem du er, og hvad formålet er. Det er jo kun positivt at han spørger dig,
da dette jo netop viser at han ikke bare sletter indlæg uden at der er en
grund til det.

At du så brokker dig over, at han tillader sig at undersøge sagen istedet
for bare at slette dit indlæg, det forstår jeg ikke...men jeg forstår godt
at admin ikke gider at høre på det, og derfor udelukker dig fra debatten.

Jens

Fra : MaRk

Dato : 04-06-03 08:32

Hej

Jeg har selv været bruger derinde i et års tid, og jeg er da meget glad for
den. Hvis det ikke havde været for den havde jeg måske stadig rendt rundt
med en nokia =)

Synes måske også at div. admins er lige lovligt glade for at vifte med deres
farvede kort.
Meeeen jeg opføre mig jo pænt så jeg har ikke fået noget endnu.

Synes ikke at admin burde ha slettet dit inlæg, og dog, du skulle nok ikke
ha kritiseret ham da du svarede.

Hvis vi skal snakke om skod inlæg så er det da: teleimport inlæg (de er dog
blevet rimlig reele igen) og de der inlæg som "min 3650 er langt bedre og
pænere end din T610"

Nå men nu smutter jeg ind og debattere lidt, nu jeg er syge meldt =) Det er
nu godt med pc i sengen...

Mvh
Mark