Jacob Bartrum - "Spies Kielder Suend" på d~
Fra : Ole Arild Vesthagen

Dato : 03-06-03 11:36

I Rentekammerets bestallingsprotokoll nr. 5 har jeg funnet utnevnelsen av
Jacob Bartrum den 19. april 1669 som "Spies Kielder Suend" på den kongelige
residens i København.
Er det noen som har flere opplysninger om denne mannen og hans slekt?
Han kan ha vært i slekt med (bror?) av min ane Søren Jensen Bartrum som
bodde i Norge på samme tid, men som antagelig var av dansk opprinnelse.
Søren hadde bl.a. en sønn som ble kalt Jacob.

Vennlig hilsen
Ole Arild Vesthagen, Oslo