VPN og router
Fra : Lars

Dato : 03-06-03 10:54

Mange routerne, jeg har set på, understøtter "VPN pass through", men er
det tilstrækkeligt, hvis den senere skal fungere som den ene ende i en
VPN-forbindelse til f.eks. mit arbejde?

Et supplerende spm. er,om der er nogen, som kan henholdsvis anbefale
eller fraråde routeren "3com
OfficeConnect Cable/DSL" Gateway, da jeg efter lidt research har kastet
mit blik på den? Evt. erfaringer med konfigurering af tcp/ip-filtrering
via web-interfacet er også velkomne?

*/Lars

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-06-03 22:03

<snip>
> [...]
> OfficeConnect Cable/DSL" Gateway, da jeg efter lidt research har kastet
> mit blik på den? Evt. erfaringer med konfigurering af tcp/ip-filtrering

Jeg har købt den router, og det er en meget nem router der har alt hvad alm.
brugere har brug for. Jeg har arbejdet med bl.a. Cisco routere i den dyre
ende, og må indrømme at denne router faktisk har overraskende mange
funktioner til prisen, og de er nemme at bruge. 5-10 min efter jeg havde sat
min til var jeg oppe og køre og mine virtuele servere ligeså.
Enenste minus er brugsanvisningen, den udførlige udgave er på engelsk og i
pdf format. Men for de fleste lidt øvede bør det dog ikke være et problem.

Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 04-06-03 17:29

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote:

> [...]
>funktioner til prisen, og de er nemme at bruge. 5-10 min efter jeg havde sat
>min til var jeg oppe og køre og mine virtuele servere ligeså.

Jeg kan supplere med at jeg har haft 2 stk. 3Com 3C855, som desværre
begge var defekte. I januar måned modtog jeg dog (efter endog meget
fin behandling fra 3Com) en 3C857, som har kørt fejlfrit ligesiden jeg
satte strøm dertil.

Det eneste tidspunkt, hvor den lavede knuder var da min linie blev
konverteret fra TDC NetExpress (PPPoE) til TDC Bredbånd (DHCP). Det
krævede lige en genstart :)
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-06-03 22:25

Lars wrote in mail, at 03-06-03 11:54:

> Mange routerne, jeg har set på, understøtter "VPN pass through", men er
> det tilstrækkeligt, hvis den senere skal fungere som den ene ende i en
> VPN-forbindelse til f.eks. mit arbejde?

Nej.

Det betyder bare, at der ikke bliver spærret for en VPN-klient bagved
routeren.

Morten Christensen

Fra : Mark Urup

Dato : 05-06-03 18:48

> [...]
> OfficeConnect Cable/DSL" Gateway, da jeg efter lidt research har kastet
> mit blik på den? Evt. erfaringer med konfigurering af tcp/ip-filtrering

Jeg kan ligeledes sige god for denne gateway, opsætningen er fin, og nem at
gå til.

Jeg har dog et problem med den; Jeg kan ikke komme i kontakt med mit modem's
status side (der jo er på gatewayens WAN side).

MVH.
Mark U