Email setup til T68i ??
Fra : Philip Frederiksen

Dato : 03-06-03 09:42

Jeg kan sq ikke få det til at virke, nogle der kan hjælpe ???
Den skriver bare: kontakter server, men intet skre der.

Har TDC som udbyder.

--
/Philip -

Fra : L@rs K

Dato : 04-06-03 00:35

"Philip Frederiksen" <phil@xmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan sq ikke få det til at virke, nogle der kan hjælpe ???
> Den skriver bare: kontakter server, men intet skre der.
>
> Har TDC som udbyder.

Det kunne tyde på du enten ikke har indstillet en GSM- eller en
GPRS-dataforbindelse først.
Eller hvis dette ikke er tilfældet,,,,,, ikke har tastet navnet på den POP3
server du vil hente mail ved !

Der findes en udemærket vejledning ved TDC !
http://makeashorterlink.com/?I14712CC4

--

L@rs

Fra : Brian Knudsen

Dato : 04-06-03 00:20

On Tue, 3 Jun 2003 10:41:45 +0200, "Philip Frederiksen"
<phil@xmail.dk> wrote:

>Jeg kan sq ikke få det til at virke, nogle der kan hjælpe ???
>Den skriver bare: kontakter server, men intet skre der.
>
>Har TDC som udbyder.

Jeg har TDC også og har fået det til at virke..
prøve denne opsætning..

Tilslut via: GPRS
Protocol: POP3
indg. server: pop3.mail.dk
indgående port: 110
Postkasse: skal være dit kundenummer
password: dit password
Udg. server: smtp.mail.dk
Udgående port: 25
E-mail adresse: Din email
Hent: er op til dig..

Håber at det kan hjælpe dig..

Fra : Fischer

Dato : 04-06-03 07:28

> Jeg kan sq ikke få det til at virke, nogle der kan hjælpe ???
> Den skriver bare: kontakter server, men intet skre der.
> Har TDC som udbyder.

TDC - er det mobiludbyderen?
Har du GPRS eller vil du ringe op via alm. GSM opkald (CSD).

Det er mindst lige så interessant hvilken internet-udbyder du har.

*Fischer

Fra : Philip T Frederiksen

Dato : 04-06-03 14:53

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
adressen.

Min ISP er TDC
Mobil udbyder er Sonofon

Jeg har som Brian Knudsen har beskrevet, tastet de oplysninger, men
nu skriver den serveren ikke fundet......

/Philip

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-06-03 16:03

"Philip T Frederiksen" <Philip.f@adslhesthome.dk> wrote in message
> [...]
> Mobil udbyder er Sonofon
>
> Jeg har som Brian Knudsen har beskrevet, tastet de oplysninger, men
> nu skriver den serveren ikke fundet......

Har du prøvet an angive POP3 + SMTP som rene IP-adresser - altså
xxx.xxx.xxx.xxx ?
Har selv Telmore + TDC + mail hos privat udbyder. Både min T39 og min T68
kan kun logge på mail-serveren, hvis jeg angiver IP-adressen i stedet for
navnet.
Ellers får jeg også enten ingenting - andet en forbindelsen afbryder - eller
et kort glimt af en besked ~ "server ikke fundet".
Og vær opmærksom på at den skal skrive "finder server" 2 gange - 1. gang til
din ISP, 2. gang til din mail-box. Derved kan du ogå se, hvilken af dem det
er galt med.

På T39'eren med gammel S/W kunne jeg ikke forbinde. En opdatering hjalp
helt.
På T69 virker det med S/W R6A 012 - måske også ældre, men det er hvad jeg
har.

Hvad er det forresten jeg kimmer ind i, hvis jeg trykker: *<**< - "Tilpas
nettet" "1 Net" "2 del af nettet" ?? Har jeg ikke set før. Noget med
"MNC1" og "MNC2" ???

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Philip T Frederiksen

Dato : 04-06-03 17:57

> [...]
til
> din ISP, 2. gang til din mail-box. Derved kan du ogå se, hvilken af dem

Den skriver :

Finder serveren - Serveren ikke fundet
Har prøvet både med ip og tekst.

/Philip

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-06-03 18:24

T68
> [...]
Æhh - er det 1. eller 2. gang, den finder server, at den skriver det ?
Hvis det er 1. gang er det dit brugernummer/PW der er galt. 2. gang så er
der noget galt med din mail-opsætning.
Jeg har aldrig kunnet få andet nummer end 212120000 tli at virke med TDC.
Måske ligger dit problem i at du har Sonofon ? Anybody ?

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Philip T Frederiksen

Dato : 04-06-03 18:56

> [...]
> Jeg har aldrig kunnet få andet nummer end 212120000 tli at virke med TDC.
> Måske ligger dit problem i at du har Sonofon ? Anybody ?

Det er 1 gang den prøver at logge på.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-06-03 21:50

TDC.

> Det er 1 gang den prøver at logge på.

Øh - hva' sætter du data-hastigheden til ? Hvis du ikke har HSCSD eller GPRS
skal den stå til 9.600 - ellers går opkaldet ikke igennem ~ rettere: det
bliver afvist og det kan vist egentligt godt se ud som om at den bare ikke
kan finde serveren. Men dette kan jeg ikke teste, da jeg har HSDSC ~ selvom
jeg piller ved datahastigheden vil mit opkald gå igennem.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Philip T Frederiksen

Dato : 05-06-03 07:31

> [...]
selvom
> jeg piller ved datahastigheden vil mit opkald gå igennem.

Ha ha ha Jesper - der stod jeg sq af
Hvor sætter jeg hastigheden henne ???

/Philip

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-06-03 08:14

> GPRS
> selvom
> >

> Ha ha ha Jesper - der stod jeg sq af
> Hvor sætter jeg hastigheden henne ???
>
> /Philip

Øv - jeg er jo næsten nødt til at rejse mig for at nå mobilen

Nåh - der er den - her kommer: Forbindelser - Datakomm - datakonti - (vælg
den konto, du bruger) - rediger - 5 Datahastighed. Så er du der - allerede !

Håber den står forkert - så er problemet måske løst

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Philip T Frederiksen

Dato : 05-06-03 09:41

> [...]
!

> Håber den står forkert - så er problemet måske løst

Håber du overlevede oprejsningen :P

Desværre stod den på 9,6 :(
Nå jeg må prøve videre, fatter det bare ikke

/Philip