Frevert rammer plet:Dogville for politisk ~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-03 06:15

Goebbels-propaganda som Triers vil vi ikke længere spilde skattepenge på.
"Lsd falde hvad ikke kan stå" lød det fra socialdemokrater i Staunings tid,
da de ikke var anti-humanistiske..
Har det underholdningsmæssige kvaliteter, kan det tjene sig ind på det fri
marked.
DF blir mer og mer Glistrupsk , slet ikke nok, men intelligensen hos Frevert
overgår klart gammelpartiernes.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 03-06-03 10:48

Der er sgu' da ikke mere gammelparti-agtigt end DF: snævertsynet, småtskårent, smalsporet, fremmedfjendsk og antihumant samlet i ét! Frevert intelligent? Min bare røv.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 03-06-03 11:00

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-03 20:21

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> wrote in message

småtskårent, smalsporet, fremmedfjendsk og antihumant samlet i ét! Frevert
intelligent? Min bare røv.

> Det store spørgsmål må være om det falder ind under Rindallisme eller og
> der skal opfindes et nyt begreb Frevertisme

Rindal var lagerforvalter i Vejle og skabte en folkebevægelse til fordel for
god selvhjulpen kunst , endnu før Glistrup var kommet på banen.
En genial pioner og nytænker, på linie med Niels Ebbesen, P.A.Heiberg, ,
Dampe og andre fremsynede individualister.

Frevert har også gode takter og er soldat i et parti af Glistrup-kloner -
ikke nær samme Edisonske fornyelse, men bestemt til den Blå Bog og statue
fortjenes.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 03-06-03 20:52

Frevert er netop blevet optaget i den Blå Bog men det beviser jo kun at det ikke er kvaliteten der er kriteriet for optagelse! Dumhed bliver ofte belønnet. Rindal var en kunstfornægter og hans smag var uovertruffen dårlig: grædende børn på lærred har aldrig været noget at komme efter men billedsmørrene som lavede skilderierne er sikkert blevet belønnet! At Rindal var pioner svarer til kalde Brødrene på Uglegården for verdens bedste film! Manden var og er indskrænket og infantil i sin kunstopfattelse. Han havde ikke begreb om hvad han udtalte sig om.

Mvh

Jørgen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-06-03 22:53

"Jørgen Jacobsen" <jabber@stofanet.dk> skrev:

>Frevert er netop blevet optaget i den Blå Bog

Ja, for ordener hænger man på idioter. I min slumstormer-ungdom havde
vi planer om at internere alle i Den Blå Bog, når revolutionen kom.
Den holder åbenbart stadig. Og ja, det er OT, men alligevel ganske
relevant.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : vadmand

Dato : 03-06-03 22:21

> [...]

> En genial pioner og nytænker, på linie med Niels Ebbesen, P.A.Heiberg, ,
> Dampe og andre fremsynede individualister.

Hvorfor helvede skal du altid svine danmarkshistoriens store skikkelser til
ved at sammenligne dem med åndelige undermålere og jantelovsprofeter som
Rindal?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-06-03 21:09

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

> [...]
>ved at sammenligne dem med åndelige undermålere og jantelovsprofeter som

Og Glistrup ikke at forglemme.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-03 21:47

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Og Glistrup ikke at forglemme.

Nogen er til moderen og nogen er til datteren
Nogen til Glistrup, og nogen til Trier

- om 50 år vil Glistrup blive set som en Grundtvig-kæmpe
hvis ikke vi er blevet muhamedanske
Vil Trier være kendt to år efter sin død`?

Fra : vadmand

Dato : 12-06-03 22:22

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i
> - om 50 år vil Glistrup blive set som en Grundtvig-kæmpe
> hvis ikke vi er blevet muhamedanske
> Vil Trier være kendt to år efter sin død`?

Om 50 år vil Glistrup ligesom i dag blive anset for et kuriosum, en stakkels
nar, hvis han ikke er glemt.

Trier vil have en plads i dansk filmhistorie på linie med Dreyer, Balling,
Malmroos, Ole Palsbo og Bille August.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-06-03 00:18

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>Trier vil have en plads i dansk filmhistorie på linie med Dreyer, Balling,
>Malmroos, Ole Palsbo og Bille August.

På linje med Dreyer, Malmroos og August, ja - for de er lige så
røvkedelige og prætentiøse, om end knap så øretæveindbydende.

Ole Palsbo måtte jeg slå op, så han /er/ allerede glemt.

Balling må vel siges at være giganten i det selskab, selv om også han
er groft overvurderet.

Alt i alt er dansk film en jammerlig affære.

Fra : Peter Lind

Dato : 14-06-03 12:39

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
newsmkev409iltuisuh4fuukkbskio94cbl1@4ax.com...

> [...]
>
> Ole Palsbo måtte jeg slå op, så han /er/ allerede glemt.
>
> Balling må vel siges at være giganten i det selskab, selv om også han

Jeg synes at Balling har lavet noget af det bedste indenfor dansk film og
tv, og noget af det værste... Men hans produktioner er så forskellige at han
vel snarere er kendt for at lave meget (bla OlsenBanden og Matador) end
godt.

> Alt i alt er dansk film en jammerlig affære.

Ja, det synes du jo. Må man spørge, sådan af ren og skær interesse, hvilke
instruktører du mener er værd at se op til, eller hvis værker du beundrer ?

mvh
Peter Lind

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-06-03 14:12

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev:

>Ja, det synes du jo. Må man spørge, sådan af ren og skær interesse, hvilke
>instruktører du mener er værd at se op til, eller hvis værker du beundrer ?

Det er jo rimeligt nok, men der er desværre ingen danskere imellem, i
hvert fald ikke blandt dem, der umiddelbart dukker op på lystavlen.

Ridley Scott, James Cameron, Polanski, Tim Burton, Steven Soderbergh
og (måske især) Roger Zemeckis. Spielberg står også højt på listen,
men han har også lavet nogle grimme stinkere. Der er mange andre,
sikkert også nogle helt oplagte, som jeg ikke umiddelbart kom i tanke
om.

Film, jeg holder meget af:
Dr. Zhivago
Memento
Bound
North by Northwest
Cabaret
Jägarna
Executive Decision
Fisher King
Angel Heart
Missisissippi Burning

Og mange flere, som jeg sikkert kommer i tanke om om lidt.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-06-03 12:12

> [...]

>marked.
>DF blir mer og mer Glistrupsk , slet ikke nok, men intelligensen hos Frevert

Jeg er enig i, at von Trier ikke skal have fem flade øre mere fra den
danske stat, men begrundelsen skal sgu da ikke være, om han er
politisk eller ej. Selvfølgelig skal manden have lov til at sige sin
mening, præcis ligesom du skal, selv om den stinker.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 03-06-03 14:50

Hvorfor skal Trier ikke ha' penge fra den danske stat? Hvis han opfylder betingelserne for at få støtte er han vel lige så berettiget som alle andre der søger!
Din begrundelse er noget sludder hvis jeg må ha' lov at sige det på en pæn måde!

Mvh
Jørgen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-06-03 18:58

> [...]

>Din begrundelse er noget sludder hvis jeg må ha' lov at sige det på en pæn måde!

Du må sige det, som du vil, men jeg har faktisk ikke givet nogen
begrundelse, så det er dig, der sludrer. Men nu får du den.

Personlig synes jeg, von Trier er en fis i en hornlygte, men det har
sådan set ikke noget med sagen at gøre. Jeg mener, han ikke skal have
flere penge, fordi har har fået rigeligt og bør kunne stå på egne ben
nu. Pengene bør gå til unge, uprøvede kræfter - meget gerne nogle, der
har et andet syn på film end von Trier, så vi kan komme hele spektret
rundt.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 03-06-03 20:06

Jamen vi kommer hele spektret rundt mht. film. Trier og mange andre får kun det tilskud de har søgt om eller intet. Man kan ikke få ondt i røven over det og mht. de uprøvede kræfter tror jeg de får hvad de behøver: danske kortfilm vinder den ene pris efter den anden og med god grund!
Jeg synes heller ikke at Trier er specielt interessant og forhåndsinteressen står slet ikke mål med hans kunnen: det virker som om Danmark næsten blev frarøvet en pris i Cannes da Trier ikke fik de gyldne palmer selvom journalisterne endnu ikke havde set den film de skamroste! Jeg har ikke lyst til at se filmen selvom jeg har fået billetter til en forpremiere.

Fra : PerX ...

Dato : 11-06-03 20:51

In article <16opdv8b1raig12q87k5gutsd3h2utf4lb@4ax.com>,
ns@post.cybercitypunktumdk says...
> [...]
> nu. Pengene bør gå til unge, uprøvede kræfter - meget gerne nogle, der
> har et andet syn på film end von Trier, så vi kan komme hele spektret

Jeg mener ikke nogen af dem bør have støtte. Hvis de vil lege film må de
sgu selv betale.

Fra : vadmand

Dato : 11-06-03 22:37

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article
> Jeg mener ikke nogen af dem bør have støtte. Hvis de vil lege film må de
> sgu selv betale.

Dansk film ville lukke uden støtte. Selv de første Olsenbanden-film fik
støtte.

Kunsten er altid blevet støttet økonomisk. I gamle dage af rige adelsmænd, i
dag på mere demokratisk vis af folket via de folkevalgte.

langt den meste støtte gives som produktionsstøtte, der skal betales
tilbage. Jeg er sikker på (det må nogen kunne oplyse?) at fx Triers seneste
film har været så store succeser, at det er sket.

Per V.

Fra : Martin Seebach

Dato : 03-06-03 20:58

Bo Warming wrote:
> [...]
> marked.
> DF blir mer og mer Glistrupsk , slet ikke nok, men intelligensen hos Frevert

Nej, bevares, Frevert er da ikke det værste DF har stemt ind i vores
folketing.

Men her må det også stoppe.

DF; Glistrupsk? Glistrup var så hyper-liberal som noget i dansk politik,
nogen sinde. Så havde har nogle sære ideer om muhammedanere, men hans
provokationer som skatteadvokat har jeg alt mulig respekt for, og så
vidt jeg ved er vores skattesystem blevet en smule mere logisk og fair
siden den tid. At det langt fra er nok, er en helt anden snak. Men at
begynde kalde et parti der i ramme alvor går ud og giver alle ældre
penge /fordi de er ældre/ er fuldstændig uansvarligt, og en grov hån mod
det velfærdssystem vi påstår at vi elsker. Sandheden er jo at Dansk
Folkepartis program er meget lig Socialdemokratiets, blot med lavere
lixtal, en sygere udlændingepolitik, og i øvrigt lidt flinkere ved
erhvervslivet.

Når Frevert mener at Dogville er anti-DF propaganda, så har hun sikkert
ret. Men det er en meget dårlig grund til at det ikke skulle have
kulturstøtte. Langt det meste af den kultur vi omgiver os med er
politisk på den ene eller anden måde. Den tid, hvor man var kunstner,
hvis man gik op i dyrehaven og malede sig et billede af et rådyr /fordi
det er pænt/, er svunden. I dag handler kunst om budskabet. Og budskaber
bliver meget let politiske.

Frevert glemmer også at kulturstøtten er det mindste af de beløb staten
bruger på politik. Partierne får støtte, beregenet efter antallet af
stemmer. Ungdomsorganisationerne får tipsmidler. Folketingsmedlemmer og
ministre får løn. Alt sammen /for/ at være politiske. Så Louise Frevert
skal tørre øjnene og finde ud af hvad hun i virkeligheden mener.

- Martin Seebach

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 03-06-03 21:59

Fra : vadmand

Dato : 03-06-03 22:22

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Men vi har snart lært at kunst koster offentlige penge, så jeg tror ikke
> den diskussion bliver såstor idag. Men det kunne blive en dejligt
> slagsmål.

Selvfølgelig gør den det. Da vi ikke mere har nogen adelige mæcener, er det
kun godt, at andre træder til.

Per v.

Fra : Per

Dato : 04-06-03 09:16

> [...]
> marked.
> DF blir mer og mer Glistrupsk , slet ikke nok, men intelligensen hos

Hvorfor skal alt fra dig handle om politik og galningen Glistrup? Hold dig
til film og spred din propaganda et andet sted!

Fra : Mads TJ

Dato : 04-06-03 09:44

prøv at tjecke denne side....

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html