Hjælp til 2 tumpe fejl :-(
Fra : Jesper Winding

Dato : 03-06-03 06:26

Jeg har stirret mig blind og kan simpelthen ikke se hvad jeg mangler eller
har gjort forkert ved de 2 fejl jeg får når jeg prøver at validere følgende
side i html:

http://jespersunivers.dk/moeskjaer/03_juni.htm

http://validator.w3.org/

Alt hjælp modtages med taknemmelighed. Jeg vil gerne snart i seng!

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-06-03 08:37

Jesper Winding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
[...]

Hej Jesper

Jeg får ingen fejl på min browser,
måske har du ikke den nyeste browser,
Jeg bruger: Internet Explorer 6.0.2800

Hvis du bruger internet Explorer,
kan du hente den nyeste opdatering til
din browser på:
http://support.microsoft.com/

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-06-03 09:00

Jesper Winding wrote:

> [...]
>
> http://validator.w3.org/
>
> Alt hjælp modtages med taknemmelighed. Jeg vil gerne snart i seng!

Følgende er klippet fra validatoren.

1. Line 18, column 100: there is no attribute "HEIGHT" (explain...).

... cellPadding="0" width="100%" height="107" border="0">
^

Som den skriver findes height ikke på TABLE. Brug i stedet for
style="height:107px;"

2. Line 21, column 32: there is no attribute "BACKGROUND" (explain...).

<TD bgColor="999999" background=billeder/top.jpg>
^

Som den skriver findes background ikke på TD. Brug i stedet for
style="background: url(billeder/top.jpg);"

I det hele taget burde du adskilde indhold og layout ved at smide alt
styling i dit eksterne stylesheet.

Hintzmann c",)

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-06-03 09:23

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Som den skriver findes height ikke på TABLE. Brug i stedet for
> style="height:107px;"

Selvfølgelig!

> Som den skriver findes background ikke på TD. Brug i stedet for
> style="background: url(billeder/top.jpg);"

Klart!

> I det hele taget burde du adskilde indhold og layout ved at smide alt
> styling i dit eksterne stylesheet.
>
> Hintzmann c",)

Og du har helt ret!

Tusind tak for hjælpen.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-06-03 09:02

Således skrev "Jesper Winding" <Jesperw@tdcadsl.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.html Tue, 3 Jun 2003 07:25:38 +0200:

>Jeg har stirret mig blind og kan simpelthen ikke se hvad jeg mangler eller
>har gjort forkert ved de 2 fejl jeg får når jeg prøver at validere følgende
>side i html:

Er det ikke bare fordi at du ikke må bruge height og background i hhv.
tin <table> og din <td>, hvis du skal følge HTML 4.01 Transitional?

<http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#h-11.2.1> har ingen
height med som gyldig attribut og
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#h-11.2.6> giver
hellere ikke noget på background i en <td>

Knud
--
dAMN, SOMEONE HAS STOLEN MY cAPSLOCK KEY

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-06-03 09:25

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> height med som gyldig attribut og
> <http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#h-11.2.6> giver
> hellere ikke noget på background i en <td>

Det lader til det. Hintzmann fik dog gnedet noget søvn ud af mine øjn :)
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-03 09:07

"Jesper Winding" <Jesperw@tdcadsl.dk> skrev :

> [...]

(explain...).

... cellPadding="0" width="100%" height="107" border="0">
Det er ikke tilladt at sætte højde på en table og har aldrig
været det.

Sæt højde på en <td> istedet for eller brug css til det.

Det burde ikke være nødvendig at skrive, at der ikke skal være
border, det er default i dag.

2. Line 21, column 32: there is no attribute "BACKGROUND"
(explain...).

<TD bgColor="999999" background=billeder/top.jpg>
^

Her skal du ligeledes bruge css og du mangler # foran farvekode.
,

--
Knud

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-06-03 09:28

^
> [...]
>
> Sæt højde på en <td> istedet for eller brug css til det.
>
> Det burde ikke være nødvendig at skrive, at der ikke skal være

Mangel på søvn.... Og evner... :)
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk/

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 03-06-03 09:03

Den 03-06-2003 07:25, skrev Jesper Winding:

> [...]
>
> http://validator.w3.org/
>
> Alt hjælp modtages med taknemmelighed. Jeg vil gerne snart i seng!

Hurtigt bud på rettelser:
linie 18:
.... cellPadding="0" style="width: 100%; height: 107px; border: 0" >
linie 21:
<TD style="background: url('billeder/top.jpg') 999999">

Noget i den stil? (Sov godt! )
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-06-03 09:26

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse

> (Sov godt! )
> --
> Mvh / Regards
> Morten K. Hansen http://hansen-winkel.dk/

Tak skal du ha' :)

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk/

Fra : Michael Levinsen

Dato : 03-06-03 09:10

"Jesper Winding" <Jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://validator.w3.org/
>
> Alt hjælp modtages med taknemmelighed. Jeg vil gerne snart i seng!

I linie 18 har du glemt at angive en enhed for height. Du har skrevet
height="107". Jeg går ud fra at der skulle stå height="107px"

I linie 21 har du glemt tegne "......" omkring. Der skal stå
background="billeder/top.jpg"

/Michael

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-06-03 09:29

"Michael Levinsen" <michael.levinsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> height="107". Jeg går ud fra at der skulle stå height="107px"
>
> I linie 21 har du glemt tegne "......" omkring. Der skal stå

Desværre. Den fik jeg selv vendt et par gange inden Hinzmann fik mig på
rette spor. Og nu i seng ,-)
--
/Jesper
http://jespersunivers.dk/