Mangler BIOS
Fra : Thomas Grænge

Dato : 02-06-03 21:39

Hej

jeg mangler en BIOS til et PC-CHIPS M599lmr bundkort
dat på Bios'en er følgende :

AMIBIOS
586©1985-95
American Megatrends
EY71044

er der nogen som ligger inde med sådan en eller ved om man kan smide en
anden bios i og få bundkortet til at køre

Med venlig hilsen
Thomas Grænge

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-06-03 01:38

Thomas Grænge wrote:

> jeg mangler en BIOS til et PC-CHIPS M599lmr bundkort

Hvis chippen ellers er intakt, skulle det være muligt at flashe den i et
dertil egnet apparat.
F.eks. den IDE-flasher jeg har, fra loet.de

Hvad står der på chippen, hvis du piller klistermærket af?
(der står alligevel ikke noget nyttigt på det)

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 04-06-03 09:49

On Tue, 03 Jun 2003 02:37:34 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

> [...]
Det gør jeg også.

>Hvis chippen ellers er intakt, skulle det være muligt at flashe den i et
>dertil egnet apparat.
>F.eks. den IDE-flasher jeg har, fra loet.de
Jeg har forsøgt at brænde med BIOS-fil hentet her:
http://www.pcchips.com.tw/BIOS.html
desværre uden held.

>Hvad står der på chippen, hvis du piller klistermærket af?
>(der står alligevel ikke noget nyttigt på det)
Der står sikkert AE29F2008-12 og den er kompatibel med blandt andre
WINBOND W29C020.

Hvis det lykkes at få bundkortet til at virke er jeg meget
interesseret i at høre nærmere.

Tomas