Min første campingoplevelse
Fra : Karsten Madsen

Dato : 02-06-03 21:25

Hej.

Vi er helt nye i campinglivet - kig engang på vores lidt underlige
indstigning i campistlivet og giv dit besyv med.

http://www.drosselvej.dk/Nr6/Camping/KoebAfTelt/KoebAfTelt.html

--
mvh Karsten
Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse

Fra : Steen Larsen \(4040\~

Dato : 02-06-03 23:09

> Vi er helt nye i campinglivet - kig engang på vores lidt underlige
> indstigning i campistlivet og giv dit besyv med.

Mit besyv:
Hvis jeg solgte campingudstyr, ville jeg nok også foretrække, at I handlede
i Bilka næste gang.
/Steen

Fra : Karsten Madsen

Dato : 02-06-03 23:21

Steen Larsen (4040) wrote:

> Mit besyv:
> Hvis jeg solgte campingudstyr, ville jeg nok også foretrække, at I
> handlede i Bilka næste gang.
> /Steen

Begrund, tak
/karsten

Fra : [BitSeN]

Dato : 03-06-03 20:13

On Tue, 3 Jun 2003 00:21:13 +0200, "Karsten Madsen"
<6@drosselvejhund.dk> wrote:

>Begrund, tak
>/karsten

Han arbejder hos Odense Caravan

Der er da den eneste mulige begrundelse....

mvh
Brian

Fra : Karsten Madsen

Dato : 03-06-03 22:18

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Han arbejder hos Odense Caravan
> Der er da den eneste mulige begrundelse....

- Nej ikke svjv det var andre navne der faldt mig i ørene dér.

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-06-03 23:55

Steen Larsen (4040) wrote:

> Mit besyv:
> Hvis jeg solgte campingudstyr, ville jeg nok også foretrække, at I
> handlede i Bilka næste gang.

Hvis jeg købte campingudstyr, ville jeg ikke finde mig af at han havde solgt
en vare hjemtaget (med depositum) til til en anden - IMO er det klar
misligholdelse af aftalen og jeg ville ikke forlade forretningen uden af
have fået mit depositum retur. Jeg tror faktisk at jeg kunne finde på at
tale med MEGET store ( og gotiske) bogstaver indtil at de makkede ret.

/carsten

Fra : Jensn

Dato : 03-06-03 05:29

"Karsten Madsen" <6@drosselvejhund.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

> mvh Karsten
> Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse
> Se mine turbeskrivelser
> http://www.drosselvej.dk/Nr6/Camping/Camping.html

Hej Karsten

Jeg kan kun sige at jeg tror i har misforstået noget når i på forsiden
af www.drosselvej.dk skriver at billedet af "jeres" vej er taget fra
36000km's højde - nok nærmere 500-600 METER

Mht. teltet - så er det jo rimeligt "normalt" at Internet-priser og
butikspriser
ikke altid er de samme - udgiften til Internetsalg er jo noget lavere, da
man
ikke har en sælger stående stand-by hele tiden (bl.a.).

Jeg gad ihvertfald ikke rode mig ud i sådan noget for et så lille beløb - så
kan man jo selvfølgelig altid sige, at det burde butikken heller ikke, men
det
er altid svært når først man er gået galt af hinanden

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Karsten Madsen

Dato : 03-06-03 06:50

> [...]
> af www.drosselvej.dk skriver at billedet af "jeres" vej er taget fra
> 36000km's højde - nok nærmere 500-600 METER

Det ved jeg godt Jeg kunne jo nøjes med "fra luften"

> [...]
> lavere, da man
> ikke har en sælger stående stand-by hele tiden (bl.a.).

Du har ret - det er rimeligt at det er billigere at købe det på nettet. Men
der står ikke noget om at det er køb på nettet og ikke i butikken

> [...]
> heller ikke, men det
> er altid svært når først man er gået galt af hinanden

Deri er jeg ikke enig. Jeg roder mig altid ud i noget, hvis jeg kan spare
penge også selv om det kun er 105,- kr. Jeg gider ikke rende rundt med en
følelse af at jeg er blevet snydt og kan jeg få noget kontantrabat så vil
jeg også have det.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-06-03 22:04

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> Jeg kan kun sige at jeg tror i har misforstået noget når i på forsiden
> af www.drosselvej.dk skriver at billedet af "jeres" vej er taget fra
> 36000km's højde - nok nærmere 500-600 METER

Hvis billedet er et luftfoto er det da rimelig dårligt. Satelitter kan
snildt tage sådan nogle billeder (og bedre), og i den opløsning kan de også
fint være tilgængelige for offenligheden. Dog er det nok ikke taget fra
36000 km højde, da det er højden på de geostationære baner. Spionsatelitter
mm. flyver ofte noget lavere (ned til et par 100 km).

mvh Frank

Fra : Karsten Madsen

Dato : 03-06-03 22:23

> [...]
Spionsatelitter
> mm. flyver ofte noget lavere (ned til et par 100 km).

Billedet er klippet og hugget fra kortal.dk
http://130.228.229.67/kortal-td/kortside.asp?produktid=101&tlx=555762&tly=6090096&toolid=0&skala=2800&kort=2

og er meget vel taget fra flyver, men højden og opløsningen kender jeg ikke,
jeg gætter på en opløsning på ca. 1-2 meter.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-06-03 22:45

"Karsten Madsen" <6@drosselvejhund.dk> wrote in message
> [...]
ikke,
> jeg gætter på en opløsning på ca. 1-2 meter.

Jamen så er det jo klart taget fra en flyver

mvh Frank

Fra : sogs

Dato : 03-06-03 07:30

Karsten Madsen wrote:
> Hej.
>
> Vi er helt nye i campinglivet - kig engang på vores lidt underlige
> indstigning i campistlivet og giv dit besyv med.

Surt sjov..

Hvordan får man opbygget et godt kunde sælgerforhold ?? Så man, hver
gang man ses i "butikken", skaber et brohoved med fremtidige
muligheder.

Her gik det lige til lærebogen i hvordan det ikke skal gøres. Og meget
kortsigtet også fra sælgers side, hvor man da også, for sent,
besindede
sig

Vi har ofte her i gr. set opfordringer til at man skal handle sig til
rabatter hos den lokale camping pusher og jeg er nysgerrig - hvordan
gør man ?

Er der tips om vejen til at blive forgyldt ?? .....

Skal man ha en velestimeret campinghjemmeside ?

Hjælper det hvis man er gammel kunde, der over årene har handlet 3-4
store vogne + div. udstyr - og dermed bevist sin betalingsevne.

Var bilen man kom i forkert.

Var tøjet forkert.

Navn eller proffesion forkert.
Man skal helst ligne og tale samme sprog. F.eks se ud som en
mekanikker /værkfører i civil på værkstedet, og ligne en sælger når
der skal handles.

Det hjælper at ta naboens 2 meget nydelige unger med til seancen. Det
er f.eks god taktik når der tales kredit. God taktik at ligne en solid
børnefamilie. Den mindste må gerne kravle lidt rundt over direktørens
sko - og besvimer kontordamerne få du evig særbehandling. Sæt dem
gerne til at holde øje med vidunderet, mens du skal vaske hænder eller
går ud et øjeblik med en sælger. De fleste alvorlige
beslutninger kræver også at konen er med - du bliver ikke taget rigtig
alvorligt før hun er med.

Og - Ta bare slipset, pæn skjorte og bukser og de rigtige sko på,
inden du går ind og "sviner" i det pæne møblement på kontoret. - Vær
helst lidt pænere end dem du møder, så bliver du anderledes behandlet.

Var hele kundeudstrålingen forkert - Usoigneret hår osv. - Jeg kan da
godt prøve jer, men forventer ikke noget særligt. Nogle mennesker er
"født" til at få dårlig service. Bliver ikke lagt mærke til, eller
giver dårlige aciocioner - og så glemmer man det det handler om.
Tilfredshed på begge sider.

Til syvende og sidst er der masser af eksempler på kemi der ikke
lykkes - jeg har venner der partu ikke vil i bestemte butikker, eller
hos bestemte sælgere og hører også "morsomme" sælger bemærkninger om
kunder, men de holdes internt, så man klarer det professionelle
tilsnit over forholdet.

Skal man lære at være en "professionel" kunde ? tja.......

Jeg er sikker på at forhandleren er fuldstændig ligeglad med en 50sser
hvis man kommer igen og igen. At blive hængt ud på en hjemmeside var
nok ikke meningen fra starten og det var så det, uanset hvor man gik
forkert.

Held og lykke med jeres telt -

mvh sten

Fra : [BitSeN]

Dato : 03-06-03 20:27

On Tue, 3 Jun 2003 08:29:59 +0200, "sogs" <sogs@image.dk> wrote:

>Vi har ofte her i gr. set opfordringer til at man skal handle sig til
>rabatter hos den lokale camping pusher og jeg er nysgerrig - hvordan
>gør man ?

Ja, vi var på campingtur i påsken, og kom til at tale om muligheden
for evt. at købe et universaltelt, da det kan stå både for- og efterår
uden problemer (vi har ikke brug for mere plads og har ikke et
*rigtigt* fortelt).
Vi kørte til nærmeste større by, gik ind i en campingforretning
spurgte hvad et Isabella universal telt kostede, hvorefter jeg spurgte
hvad jeg skulle gi for det. Jeg gik ud igen med et nyt universaltelt
med knap 10% rabat.

Det eneste jeg gjorde var at spørge hvad jeg skulle gi !.

At jeg så efter forhandlerens første bud måtte prige mig til lidt
ekstraudstyr ca. 75 kr. for at blive rigtig tilfreds betyder vel knap
så meget ?.

Jeg har aldrig været i den pågældende butik før, men vil ikke udelukke
jeg kommer der igen.....

mvh
Brian

Fra : Jens

Dato : 03-06-03 21:25

> [...]
>
> Vi er helt nye i campinglivet - kig engang på vores lidt underlige
> indstigning i campistlivet og giv dit besyv med.

Ja det kan være svært at være campist!

Jeg kender et ældre par der med bil og campingvogn blev narret ind til siden
på en Italiensk motorvej og franarret alle deres penge!!

....i lyset af dette, er oplevelserne hos Odense Caravan ligesom til at
overse!

Jens

Fra : Karsten Madsen

Dato : 03-06-03 22:25

> [...]
> på en Italiensk motorvej og franarret alle deres penge!!
> ...i lyset af dette, er oplevelserne hos Odense Caravan ligesom til at

Det kan du kun have ret i. Men jeg fik en lidt underlig indgangsvinkel til
campinglivets forunderligheder. Jeg vil i hvertfald kigger mig noget nærmere
for inden jeg næste gang skal ud at investere i andre større ting til mit
campingliv.

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 29-06-03 17:59

Vi har kun gode erfaringer med Odense Caranvan, hvor vi startede som kunder
for to år siden med at købe vores dejlige Cabanontelt. Vi fik god service,
en god pris, og vi har handlet der til stor tilfredshed lige siden. Men
måske er det rigtigt det med kemi mellem køber og sælger.
v.h. Elisabeth