Forskel på kædehalsbånd?
Fra : Louise Viborg

Dato : 02-06-03 20:58

Er der nogen der ved hvad forskellen på kædehalsbånd er? Man kan få
nogen med lige kæder, og nogen der nærmest er snoede.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
www.shunozahra.dk
www.glemte-katte.dk

Fra : Jo-Ann

Dato : 02-06-03 22:12

tja...det er smag og behag hvad man synes bedst om. Har ladet mig fortælle
at de "snoede" har det med at vikle sig in i pelsen på de langhårede hunde.
Jeg har selv helt korthårede hunde, og bruge de snoede. Jeg kan bedst lide
de snoede, da de ikke "klikker" på samme måde som de lige. Synes også det er
lidt ubehageligt at den lige som "river oppe i hånden" hvis man trækker til
i "de lige".

Men altså, de snoede er ikke så gode til langhårede, men begge typer kan
anvendes på de korthårede !

Hmm...og det var så vist dagens konklusion fra min side !

Mvh
Jo-Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-06-03 17:57

Til en begynder vil jeg anbefale dem med små snoede led, da de lettere
"slipper kvælergrebet"

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-06-03 18:36

Det synes jeg nu ikke vores gør. Jeg ville nemlig godt have en der
gled lidt lettere frem og tilbage.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 03-06-03 19:06

Hejsa

Husker du at vende det rigtigt ? så slipper det nemlig let

MVH
Gitte

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-06-03 19:39

Hej Gitte!
Jeg vender det til venstre, hvis man kan sige det sådan. Altså, den
ring som snoren sidder i, går mod venstre.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
www.shunozahra.dk
www.glemte-katte.dk

Fra : Is

Dato : 03-06-03 18:50

> Er der nogen der ved hvad forskellen på kædehalsbånd er? Man kan få
> nogen med lige kæder, og nogen der nærmest er snoede.

hvis det er til en hund med en del pels, vil jeg anbefale kæde med få led
(store) det slider mindst på pelsen .

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-06-03 21:55

Hej Erik! Jo, han har jo en del pels ved halen og brystet, men han har
kun kædehalsbånd på når vi går tur. Det larmer sådan når han går med
det normalt, og det synes jeg er lidt synd han skal høre på hver gang
han går. Så han får det kun på når vi går tur.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
www.shunozahra.dk
www.glemte-katte.dk

Fra : Is

Dato : 04-06-03 21:31

> [...]
> det normalt, og det synes jeg er lidt synd han skal høre på hver gang
> han går. Så han får det kun på når vi går tur.

Nu ved jeg ikke hvor du anbringer kædehalsbåndet, men jeg tror ikke det er
om halen

Det er hvis du strammer kæden når den er i "kvæler" så kan kan den
nive/klippe hårene over.

Jeg bruger også kun kædehalsbånd når vi skal "et eller andet" gå tur eller
til træning, ellers har hunden et læderhalsbånd på.

For mange år siden havde jeg en collie, lang pels og noget af halsen var
hvid, da blev den sort hvis den havde kædehalsbånd på heletiden, hvilken
kædetype det var kan jeg ikke huske.

--
Venlig hilsen
Erik Isager