MS Windows
briani 27239
Muligt at ændre stadard bibliotek for inst~
Fra : Osten

Dato : 02-06-03 19:45

Hej

Er det Muligt at ændre standard biblioteket for installering af nye
programmer?

Jeg tænker på når man installerer et nyt program, så foreslås fx. altid
c:\programmer\

Kan man ændre dette?

Jeg er i wXP.

Mvh Jan

---

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-06-03 19:58

On Mon, 2 Jun 2003 20:45:18 +0200, "Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com>
wrote:

> [...]
>programmer?
>
>Jeg tænker på når man installerer et nyt program, så foreslås fx. altid

Prøv at ændre miljøvariablen "ProgramFiles" til den folder du ønsker
at installerer i.
Hvis installjobbet bruger denne variable vil det virke.
Jeg kan dog ikke lige se noget fornuftigt i at ændre dette.
/Hans

Fra : XoDeus DK

Dato : 02-06-03 20:36

Tweak-XP pro kan gøre dette for dig

Fra : Osten

Dato : 03-06-03 21:03

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Prøv at ændre miljøvariablen "ProgramFiles" til den folder du ønsker
> at installerer i.

Hvor finder jeg denne?
Årsagen er et potentielt pladsmangel problem.

Mvh Jan

---

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-06-03 22:11

On Tue, 3 Jun 2003 22:02:54 +0200, "Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com>
wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

>Hvor finder jeg denne?
Sådan lige fra hukommelsen uden at have tested det:
Lav en cmd/bat fil med fgl. linje i "set
ProgramFiles=d:\masser-af-plads"
Læg denne fil i start mappen.
Vil nok kun virke hvis du har XP/W2k som OS.

/Hans