MS Windows
briani 27239
program til at lave mapper om til lovercas~
Fra : Lasse

Dato : 02-06-03 19:31

findes der et program der kan lave mapperne på en harddisk om til lowercase
så man ikke selv skal sidde og omdåbe dem?

på forhånd tak

lasse

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-03 19:38

On Mon, 2 Jun 2003 20:30:31 +0200, Lasse wrote:

> findes der et program der kan lave mapperne på en harddisk om til lowercase
> så man ikke selv skal sidde og omdåbe dem?

TotalCommander http://ghisler.com
Markér mapperne - <ctrl + t> - og vælg lowercase.

Hvordan man får den til at tage undermapperne med har jeg ikke lige fundet
ud af, men det kan sikkert godt lade sig gøre.

--
Lars

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-06-03 19:42

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Jørgensen wrote:

> Hvordan man får den til at tage undermapperne med har jeg ikke
> lige fundet ud af, men det kan sikkert godt lade sig gøre.

Tryk Ctrl + B for at skifte til "Branch View".

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-03 20:03

On 2 Jun 2003 18:42:15 GMT, Lars Stokholm wrote:

> Tryk Ctrl + B for at skifte til "Branch View".

Ja, den kender jeg godt men kik lige på det oprindelige spørgsmål. Det var
ikke filerne der skulle omdøbes.

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-06-03 20:11

On Mon, 2 Jun 2003 21:02:50 +0200, Lars Jørgensen wrote:

> Ja, den kender jeg godt men kik lige på det oprindelige spørgsmål. Det var
> ikke filerne der skulle omdøbes.

Og dog... nu fik jeg regnet den ud.

Tryk <ctrl + F8>
Fold det hele ud
Marker så mapperne
<ctrl + t>
lowercase
....og så skulle den være der

<ctrl + F2> for at komme tilbage til normalt view :)

--
Lars

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-06-03 20:38

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Jørgensen wrote:

> Tryk <ctrl + F8>

Alternativt kan man også søge på foldere og fodre dem til listboksen.

Fra : Lasse

Dato : 02-06-03 19:53

hmm tak for det hurtige svar, men jeg kan ikke helt finde ud af det (den
tager ikke undermapperne med, som du siger (har prøvet det der ctrl + b))

nogen alternativer, eller en som kan forklare det 100% :)

mvh
lasse

Fra : Lasse

Dato : 02-06-03 20:25

det skal jo være permanent, den skal ikke bare vise mapperne i lovercase,
men rename dem til lovercase!!! :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-06-03 20:36

In dk.edb.system.ms-windows, Lasse wrote:

> det skal jo være permanent, den skal ikke bare vise mapperne i
> lovercase, men rename dem til lovercase!!! :)

Det gør den vist også, hvis du gør som den anden Lars skriver her:

Jeg beklager at jeg ikke lige fik læst dit indlæg ordenligt :)

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-06-03 20:39

On Mon, 2 Jun 2003 20:30:31 +0200, "Lasse" <lasn@mail.dk> wrote:

>findes der et program der kan lave mapperne på en harddisk om til lowercase
>så man ikke selv skal sidde og omdåbe dem?

Her, under magicdowncase. Virker 30 dage. Shareware.

http://www.magicseries.de/magicprogramsanddownloads.html

Håber det hjalp dig. : - )
--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Lasse

Dato : 02-06-03 21:27

Det er stadig kun filer den laver til lowercase :(

Skal have fat i et program der kan lave mapper og undermapper til lowercase.

Ellers tak!

Lasse

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-06-03 21:46

On Mon, 2 Jun 2003 22:27:22 +0200, "Lasse" <lasn@mail.dk> wrote:

>Det er stadig kun filer den laver til lowercase :(
>
>Skal have fat i et program der kan lave mapper og undermapper til lowercase.

Svær nød.
Du kunne evt. prøve at spørge i en af programmeringsgrupperne. Det må da
kunne lade sig gøre rent teknisk.

Good luck.

Fra : Lars

Dato : 02-06-03 21:55

In article <3edbb36c$0$32524$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, lasn@mail.dk says...
> Det er stadig kun filer den laver til lowercase :(
>
> Skal have fat i et program der kan lave mapper og undermapper til lowercase.

Selvfølgelig kan Total Commander det

Vælg "Tree View" menu: Show - Tree
eller CRTL-F8

Stiller du nu curseren øverst kan alle subdirs expandes via højre pile tast, der holdes inde.
Herefter selecterer du de ønskede dirs, hvorefter du bruger CRTL-T til multirenaming og vælger
lowercase. Med denne metode er det udelukkende direktorier og ikke filer der renames.

Pærelet, med dette forrygende værktøj

--
Best regards

Lars

Fra : Lasse

Dato : 02-06-03 22:09

Den tager da ikke undermapper med, eller gør jeg noget forkert? :)

Fra : Lars

Dato : 02-06-03 22:16

In article <3edbbd37$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, lasn@mail.dk says...
> Den tager da ikke undermapper med, eller gør jeg noget forkert? :)

Du skal selecte subdirs ved at holde "insert" inde. Det er udelukkende selekterede
dirrectories, der kommer over i multi-renaming's delen (CRTL-T)

Bemærk at TC's treeview (ALT-F10) ikke automatisk opdateres efter du har renamet dirs +
subdirs, så du kan så evt. i treeview trykke F2 for rescan.
Direkte i TC såvel som OS commandshell ses effekten af renaming med det samme.

--
Best regards

Lars