Voldsom Temperatur på P4, 2.8 & MSI 875P ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-03 19:12

Hej Gruppe

Jeg har en CPU idle temp. på 52 grader og en CPU max. temperatur efter 5
min. med "CPU burn in" på 66 grader.

Umiddelbart synes jeg at begge dele er i overkanten! Er der andre der
har nogle erfaringer med et tilsvarende system?

Det samlede system ser således ud:

MB: MSI 875P NEO-FIS2R (MS-6758)
CPU: P4, 2800 MHz, socket 478, FSB 800
CPU cooler: Zalman CU
RAM: 2 x 512 MB Corsair TwinX, DDR 3200
HD: 2 x 60 GB Maxtor i RAID1 + 1 x 120 GB Maxtor
Grafik: ATI Radeon 9700
Brænder: Lite-On, 48x
DVD: Asus, 16x
Kabinet: Noise Control, Big med kabinetcooler i top

Alle IDE kabler er "runde" - ikke flade, så luftgennemstrømningen burde
være OK?!?!

Det skal lige nævnes, at systemet tilsyneladende kører stabilt nok, men
burde det ikke være muligt, at få temperaturen længere ned?

M.v.h.
Joen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-03 15:00

"Joen" <jokian_at_hotmail_._com> wrote in message
> Hej Gruppe
>
> Jeg har en CPU idle temp. på 52 grader og en CPU max. temperatur efter 5
> min. med "CPU burn in" på 66 grader.

> CPU cooler: Zalman CU

Hvilken?

Har du monteret den ordenligt, med så lidt kølepasta som muligt om ikke
nogen fedtfingre osv?

Kører blæseren rundt?

Lyder som min Zalman når jeg har slukket for blæseren

Fra : Stoffer

Dato : 04-06-03 11:29

> [...]
>
> Umiddelbart synes jeg at begge dele er i overkanten! Er der andre der
> har nogle erfaringer med et tilsvarende system?

MSI bundkort måler for høje temperature.
På mit msi kom den op på 65 grader(std. køler) ved full load, men mærkede
jeg på køleren, så var den jo ikke nær så varm.
Min vapochill siger -5 grader mens mbm siger 15 grader..

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-03 20:18

"Stoffer" <spam@sux.com> wrote in

> [...]
> mærkede jeg på køleren, så var den jo ikke nær så varm.
> Min vapochill siger -5 grader mens mbm siger 15 grader..

Tak for svarerne.
På MSI's hjemmeside, findes en BIOS opgr. der skulle tage hånd om
problemet. Skal bare lige undersøge hos leverandøren hvordan / om en
sådan opgr. vil influere på garantien.

Tak igen.

M.v.h.
Joen