bundkort til en barton
Fra : Jens Chr.

Dato : 02-06-03 18:50

Hej NG
Nu står jeg og skal bestille dele for en kammerat, som vil have det så
billigt som overhovedet muligt, så jeg skal bruge et bundkort til denne
processor:

AMD Athlon Barton XP 2500+ (1833MHz) Box
128KB L1 cache 1833MHz
512KB L2 cache 1833MHz
54.3million transistors
0.13 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 333Mhz
Requires PSU: 300 W
Warranty: 2 Years
Producent varekode: AXDA2500BOX

hvad vil i anbefale i prisklassen 800-1000kr, jeg var næsten ved at bestille
men jeg kom i tvivl om denne CPU kunne køre på et Thoroughbred bundkort.

MVH

Jens Chr.

Fra : Lasse

Dato : 02-06-03 19:05

jeg har et asus a7n8x, det virker ihvertfald til den cpu du har fundet der
og koster omkring 800-850kr

mvh
lasse

Fra : jens

Dato : 03-06-03 08:20

"Jens Chr." <Wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> billigt som overhovedet muligt, så jeg skal bruge et bundkort til denne
> processor:

http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1077

Tag et kik på det kort til 620 kr.
Fungerer glimragende med en xp17+, men kan tage fsbèr på 333mhz

Og det har firewire.

Mvh Jens

Fra : Jens Chr.

Dato : 03-06-03 15:02

Hej igen

Jeg har kigget på dette bundkort:
EPoX EP-8RDA+
CPU: AMD Duron / Athlon XP 700-3000MHz+
Socket: Socket A
Chip: nForce-2
FSB: 200/266/333MHz
Slots: 6 PCI / 1 AGPx8 / LAN / Audio / USB2.0 / FireWire
IDE: 4-Ultra-DMA 133
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR PC3200
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: EP-8RDA+

For mig ser det ud som om at det kan virke sammen med nedenstående
processor, men hvad siger i??

Fra : ebbe4u

Dato : 04-06-03 12:43

Jeg har netop fået ny PC og du kan sagtens bruge Barton 2500+ på Epox'en

Overvej 8rga+ med mulighed for indstilling af flere sager i bios samt
integreret grafik - jeg "nøjes" med således pt. med onboard agp - venter
til næste år hvor DirectX 9.0 mv. er mere udbredt. Koster lidt mere -
men kan sparer på grafikkort... (mangler dog tv-out)

MB: Epox 8RGA+
CPU: Barton 2500+ (fsb 333mhz) (kører pt. ved 1921 mhz med 46 graders
varme)
VGA: Onboard 128 mb @ 120 mhz
RAM: 2*256 mb Sumsung DDR 2700 Ram (serial: M368L6423DTL-CB3 - 166 mhz -
6 ns) (biossetting: 5, 2, 2, 2,5)

Other specs.:
HD: 120 gb Maxtor fluid ATA133 8 mb cache
DVD: Asus e616
CDRW: LiteOn 52-24-xx
Cooler: Thermal Take Silent Viking (up til -> 2800+)
Kabinet: Codegen 6054L
Kabinetkøler: ja

PC mark 2002 resultater:
CPU: 6295
Mem: 5354
HDD: 1396

3dMark2001SE: giver mig ca. 4800 point ved default setting 1024*768 !
(hvem siger at onboard sucks?)

http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&p
rojectType=6&projectId=6582141

http://www.kandu.dk/