Problemer med bundkort
Fra : Lauridsen

Dato : 02-06-03 17:18

Hej
Efter at have konstateret at det ikke er lydkortet der er defekt prøver jeg
lige her...

Har netop samlet en ny maskine med følgende indhold:
Intel MB Bonanza D875PBZLK
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264777995
Intel P4 2,6 FSB 800
2x512mb ram
Terratec 5.1 Fun lydkort

Problemet er at når jeg sætter lydkortet i maskinen finder maskinen kortet
og det virker perfekt. Når jeg genstarter et par gange kan den pludselig
ikke se kortet. Hvis jeg skifter PCIslot finder maskinen nogen gange igen
kortet.. Hvad
kan problemet være?

Mvh.
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-03 18:17

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej
> Efter at have konstateret at det ikke er lydkortet der er defekt prøver
jeg
> lige her...

Men hvorfor ikke forsætte i dk.edb.hardware?

> [...]
> ikke se kortet. Hvis jeg skifter PCIslot finder maskinen nogen gange igen

Ved jeg ikke...

Men har du prøvet at høre Terratec ad?

Det kan jo godt være der er nogle problemer med chipset eller noget i den
retning...

Nu har jeg selv prøvet 2 styk terratec hardware på mit bundkort... Og det
endte altid med at systemet crachede, eller det ikke virkede... Så det har
jeg ikke mere....
JEg kan huske, man nærmest skulle have ALT ud af maskinen, og disable alt på
bundkortet, som seriallporte osv.. for at løsne en IRQ adresse specielt til
kortet.

Hvad sker der, hvis du diabler mest som muligt, og tager evt. andre PCI kort
ud? og så efterhånden at sætte det i og genstarte et par gange, hvor
problemet plejer at forekomme.

Fra : Lauridsen

Dato : 02-06-03 19:36

> Men hvorfor ikke forsætte i dk.edb.hardware?
Fordi jeg har pejlet mig ind på at det må være bundkortet der er noget i
vejen med og det er herinde at alle eksperterne sidder

> Men har du prøvet at høre Terratec ad?
Jeg har ringet til SMG idag og de ville lave en foresprøgsel hos Terratec.
Vender tilbare når jeg har fået svar derfra.

> Det kan jo godt være der er nogle problemer med chipset eller noget i den
> retning...
Ok

> Nu har jeg selv prøvet 2 styk terratec hardware på mit bundkort... Og det
> endte altid med at systemet crachede, eller det ikke virkede... Så det har
> jeg ikke mere....
Kan jeg faktisk godt forstå og overvejer også kraftigt at finde et lydkort
fra feks. Hoontech istedet...

Det er desværre prøvet...

Mvh.
Lars

Fra : sls

Dato : 02-06-03 19:09

> [...]
> ikke se kortet. Hvis jeg skifter PCIslot finder maskinen nogen gange igen

Har du slået det Onboard lydkort fra i bios?

Mvh sls

Fra : Lauridsen

Dato : 02-06-03 19:33

> Har du slået det Onboard lydkort fra i bios?
>
> Mvh sls
Bundkortet fås i 2 versioner og mit har ikke onboard lyd.

Mvh.
Lars

Fra : Nic

Dato : 02-06-03 20:35

> Bundkortet fås i 2 versioner og mit har ikke onboard lyd.

Samme bundkort her (markedets bedste imho) - Og mit gæt er også 100%
lydkortet.

Bruger selv audigy 2, og mage til hurtig & stabil maskine skal man lede
længe efter.

Fra : Lauridsen

Dato : 02-06-03 20:50

> Samme bundkort her (markedets bedste imho) - Og mit gæt er også 100%
> lydkortet.
>
> Bruger selv audigy 2, og mage til hurtig & stabil maskine skal man lede
> længe efter.
Så tror jeg at jeg vender kikkerten efter et andet lydkort..

Tak for hjælpen!

Mvh.
Lars

Fra : Nic

Dato : 02-06-03 21:10

> Tak for hjælpen!

Selv. Klogt valg - det er simpelthen klasse.