Hjælp eller et godt råd søges (Halvlangt)
Fra : Praxis

Dato : 28-03-01 14:17

For 1½ måned siden fik jeg foræret en sød lille tæve, af en bekendt. Jeg fik
at vide at Fie (tæven) sidst havde været i løbetid i december, så jeg tog
det med ro, da jeg jo havde tid nok til at tænke på, om hun skulle
steriliseres eller ha' p-sprøjter, eller om jeg evt. ville prøve at lade
hende få et kuld hvalpe.
Men skæbnen ville det anderledes, eller var det Fie. Hun kom i løbetid 14
dage efter jeg havde overtaget hende. Og da jeg har 3 hanhunde i huset (2
fertile) er hun jeg ret sikkert drægtig.
Efter hvad jeg har regnet mig frem til, så er forventet nedkomst . 3 maj. Og
jeg indrømmer at jeg glæder mig ret meget, og nok må tag mig i nakken for at
sælge alle hvalpene.
Men nu har jeg modtaget en invitation til stor familiefest (Rund fødselsdag)
i Kbh., i starten af juni.
Jeg har vist nok fået afsat de 3 hanhunde til pension, men hvad gør jeg med
Fie og hvalpe?????
Jeg kan jo ikke tage dem med til Kbh. Og er det ikke synd at sende dem i
pension oxo??
Men samtidig kender jeg faktisk ikke nogen her i Jylland (Er ny-tilflytter)
der kan passe dem. Er der en fra gruppen der har et godt råd???
Jeg bor ca. 20 km syd for Skive, på landet.

--
VH Praxis©

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-03-01 14:28

> [...]
ny-tilflytter)
> der kan passe dem. Er der en fra gruppen der har et godt råd???
> Jeg bor ca. 20 km syd for Skive, på landet.>

ÆV at du bor' så langt væk. Jeg havde ellers med glæde kigget efter vovse og
hvalpe. Desværre kan jeg ikke komme med andre forslag end evt. at hænge en
annonce op i den lokale brugs, så du allerede nu evt. kan udvælge en
passende sitter til at passe dyrene den dag. Evt. en hundeglad teenager
eller noget??

R. Ilsøe

PS. Tillykke med den evt. familieforøgelse!

Fra : Praxis

Dato : 28-03-01 15:10

Tak skal du ha'*S* Jeg glæder mig oxo meget. Eneste skår i glæden er at få
dem passet de dage.
Hvalpenes mor er en blanding af Welsh corgi og golden retriever (Tror jeg)
og den lykkelige fader er en blanding af Cocker spaniel og DK/SV gårdhund,
så det bliver oxo spændende at se hvordan de kommer til at se ud.

--
VH Praxis©

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 28-03-01 14:39

Jeg har ofte udnyttet kommende hvalpekøberes lyst til at følge hvalpene.
Altså "tilbudt" dem at få lov at passe deres lille nye hvalp i mit hjem.
Nogen synes, det er risikabelt - men har man tillid til at sælge dem en
lille hvalp, må man da også kunne have tillid til at lade dem passe hele
kuldet og husere i ens hjem.
Hilsen Anne Mette

--
Anne Mette Mørup
Kennel Spring Swift

Fra : Praxis

Dato : 28-03-01 15:11

Hejsa Anne Mette
Lyder som en godt forslag. Hvis jeg når at finde en eller flere købere inden
rejsen, tror jeg absolut det er at fortrække. Tak skal du ha'

--
VH Praxis©

"Anne Mette Mørup" <Spring.Swift.Labrador@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:99spjv$nvp$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Stine

Dato : 28-03-01 22:54

Hej
Jeg ville gerne hjælpe dig, men arbejder 13 timers vagter i weekender.
Ellers bor vi vist ikke så langt fra hinanden, jeg bor 10 km syd for
Holstebro. Hvornår er det sådan mere præcist du har brug for hjælpne ???
Dato m.m.

Ellers hvis du har lyst, mail mig privat. Hvis du har brug for hjælp i
forbindelse med fødsel el.lign. må du gerne maile mig privat.

Stine Frandsen
Kennel Santippe's
http://santippe.homepage.dk