Jeg mangler inspiration :-(
Fra : Line

Dato : 02-06-03 15:24

Hejsa.

Jeg er løbet tør for nye (og gode) idéer til hundetræning!
Er der mon ikke nogen af jer, der har nogle geniale forslag til, hvad jeg
skal finde på med mit hold i aften? Hundene (5 stk.) er 10-11 mdr. og er
glade, aktive og i lømmelalderen!
Jeg kunne godt tænke mig at lave noget andet end de sædvanlige
lydigheds/driftøvelser, men hvad......? Noget sjovt for både hund og fører,
og heller ikke noget der involverer for meget "pisken rundt", da det er
stegende hedt på træningspladsen. MAO: stille, roligt og sjovt (Jamen det er
jo hele 3 ting........)
Så kom meget gerne med alle jeres geniale forslag, please.

Mvh. Line

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 02-06-03 15:26

Pølser i en spand vand som hundene så skal fiske op.
Dæk er perfekt at træne i dette vejr. Træn med at de skal blive liggene selv
om F går over dem.

God fornøjelse.
V H Gitte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-03 15:29

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> writes:

> Pølser i en spand vand som hundene så skal fiske op.

Jeg er sikker på at min hund hellere ville dø af sult end at stikke
hovedet i nærheden af vand. Han er så vandskræk, så det er helt
uhyggeligt. Det var den gamle også, og så er det endda en hønsehund.
Jeg troede de skulle kunne hente fuglene i vandet!

Men ellers en sjov ide.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Line

Dato : 02-06-03 16:50

"Gitte & Thorleif" wrote:

> Pølser i en spand vand som hundene så skal fiske op.
> Dæk er perfekt at træne i dette vejr. Træn med at de skal blive liggene
selv
> om F går over dem.

Takker og bukker for de gode forslag. Nu skal vi nok få tiden til at gå
i dag!! Jeg har også tænkt mig at bede førerne udvælge de kommandoer, de er
_110%_ sikre på, deres hund forstår - og så bede dem udføre denne
øvelse........med ryggen til hunden! God måde at finde ud af, om hunden
_virkelig_ forstår kommandoen, eller om "Fido" bare står og glor dumt på
mors ryg, mens der bliver sagt dæk.
Tak for hjælpen.

Mvh. Line

Fra : Mari

Dato : 02-06-03 15:49

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Så kom meget gerne med alle jeres geniale forslag, please.

Alle hunde bindes af.

Deltagerne sætter sig på hug i en rundkreds med ca. 15-20 meter i diameter,
vend siden mod midten.

Een hund hentes af ejeren, og de stiller sig begge midt i rundkredsen.

Slip snoren (eller lang løs line).

En deltager kalder hunden til sig - og giver en guf
- og roser med meget lys stemmeføring.
Når hunden går - vender ejeren ryggen til.

Når de har haft god kntakt kalder ejeren med meget venlig stemme
på sin hund og den roses meget, når den er "hjemme".

Næste deltager kalder på hunden - og godbid/ros/hyggesnak

Når de er meget optagede af legen, kaldes hunden hjem
osv. osv.

Når alle har haft besøg af hunden - skiftes den ud med
en anden hund/ejer - og det fortsætter til alle har prøvet hele turen.

Kan ejeren ikke få sin hund til at komme - lægger
vedkommende sig bare på ryggen og siger pibelyde. El.lign.

Mine hund eelsker denne øvelse

/Mari

Fra : Therese

Dato : 02-06-03 16:13

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
diameter,
> vend siden mod midten.
> Een hund hentes af ejeren, og de stiller sig begge midt i rundkredsen.
<klip>
> [...]
> Når alle har haft besøg af hunden - skiftes den ud med
> en anden hund/ejer - og det fortsætter til alle har prøvet hele turen.

Genial idé. Den vil bare tage lidt tid, hvis man er 12-15 hunde på holdet,
men lyder til at være værd at prøve

> Kan ejeren ikke få sin hund til at komme - lægger
> vedkommende sig bare på ryggen og siger pibelyde. El.lign.

Skal nok blive rigtig sjovt at se

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mari

Dato : 02-06-03 21:07

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse
> Genial idé. Den vil bare tage lidt tid, hvis man er 12-15 hunde på holdet,
> men lyder til at være værd at prøve

Man kan dele op i flere rundkredse. Blot skal der så være
noget afstand mellem, så de løse hunde ikke kontakter
hinanden i stedet for at koncentrere sig om KONTAKT til
den, der kalder på den.

/Mari