MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
wing.dll er ikke et gyldigt Windows-billed~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-06-03 14:56

Under forsøg på at åbne spillet "Magnus og Myggen" i WinXP Prof. får jeg
følgende fejlmelding:

"Programmet eller DLL'en C:\WINDOWS\System32\wing.dll er ikke et gyldigt
Windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette."

Hvad er der galt, og hvad er det for en "installationsdiskette" der her er
tale om?

Der er tale om Magnus og Myggen: MM1_0151.

Claus

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-06-03 16:16

In dk.edb.system.ms-windows, Claus E Beyer wrote:

> Hvad er der galt

Måske en beskadiget fil?

> hvad er det for en "installationsdiskette" der her er tale om?

Tja, jeg har ikke filen i hvert fald, og det skulle efter sigende
være et "Graphics Library for Windows Applications", som nu er
erstattet af DirectX. Det kunne lyde som en fil som bliver brugt af
et spil (hurra :), men som ikke følger med Windows. Jeg ville prøve
at geninstallere, og sikre mig at der ikke var nogle skrammer eller
andet snavs på CD'en.

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : jens

Dato : 02-06-03 16:24

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt, og hvad er det for en "installationsdiskette" der her er
> tale om?
>
> Der er tale om Magnus og Myggen: MM1_0151.

Magnus har kun 256 farver i trøjen.

Mvh Jens

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-06-03 19:10

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Magnus har kun 256 farver i trøjen.

Hvad kan man ændre for at få det til at køre. Skal man gå ind i skærmopløsningen
og ændre farveantallet til 256?

Claus

Fra : jens

Dato : 02-06-03 20:21

> Hvad kan man ændre for at få det til at køre. Skal man gå ind i
skærmopløsningen
> og ændre farveantallet til 256?

Jeg fik min til at køre på xp ved at sætte den i kompatibilitetstilstand w98
og køre i 256 fraver.

Hklik på genvejen til programmet og vælg fanen kompatibilkitet.......det er
da et forsøg værd.

Mvh Jens