Tempo 100
Fra : sogs

Dato : 02-06-03 11:33

Hej gr

Er der nogen der har erfaringer med at opnå tempo 100 tilladelsen i
Flensborg ?

Jeg husker at emnet tidligere blev debatteret, og fandt via goggle
dette link http://www.norrby.dk/camping/tempo100.htm

der vistnok også var fremme dengang, men jeg syntes, at der var en
længere forklaring med sted, ekspeditionstider og vejledning - har jeg
kikket et forkert sted denne gang ?

Er der nogen der ligge inde med forklaringen fra den gang og er det
stadig i kraft, idet en bekendt for nylig blev afvist som Dansker -

hjælp

mvh sten

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-06-03 13:35

> [...]
>
> Er der nogen der ligge inde med forklaringen fra den gang og er det
> stadig i kraft, idet en bekendt for nylig blev afvist som Dansker -

Prøv at gå ind på DCU siden "imellem campister" og søge på tempo og på 100
der er en masse svar.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-06-03 13:59

Jørgen L. wrote:

> Prøv at gå ind på DCU siden "imellem campister" og søge på tempo og
> på 100 der er en masse svar.

En direkte link til den søgning kommer her:

http://www.campister-imellem.dk/campisterimellem/search.asp?funktion=doSearch&submenuid=2340&menuid=2314&searchWords=tempo+100&searchIn=0&subGroupGuid=0&author=

Men der har også tidligere været skrevet om det her i gruppen. Det kan
lettest findes via google-groups og denne link:

http://groups.google.com/groups?q=tempo+100+group:dk.fritid.camping&num=100&hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&group=dk.fritid.camping&filter=0

God fornøjelse...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : sogs

Dato : 02-06-03 15:10

Carsten Stage wrote:
Jørgen L. wrote:

Jeg vidste i kunne

Tak for hjælpen

mvh sten

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-06-03 17:09

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ligge inde med forklaringen fra den gang og er det
> stadig i kraft, idet en bekendt for nylig blev afvist som Dansker -

Jeg fandt nedenstående på FDM's hjemmeside jeg har klipet det ind da de kun
er for medlemmer!

Hvis du vil spare tid på turen gennem Tyskland med campingvogn, er det
muligt at sætte hastighheden på motorvejen op fra de kendte 80 km/t til 100
km/t.

Der er visse krav:

a.. Bilen skal have ABS-bremser
b.. Campingvognens totalvægt må ikke overstige 80% (vogn med bremse og
hydrauliske støddæmpere) eller 30% (vogn uden bremse) af bilens egenvægt.
c.. Campingnens dæk skal være godkendt til 120 km/t (kat. L) og må ikke
være over seks år gamle.
Først skal du besøge TÜV og få en godkendelse. Kontakt TÜV og bestil tid
til syn. Adressen er:

TÜV Flensburg
Gutenbergstrasse 9
24941 Flensburg
Tlf. 0049 46199 790
Fax. 0049 461 99 792 90
Email: tbrendecke@tuev-nord.de
Åbningstider: Mandag, onsdag og torsdag: 7.30-17.00, tirsdag: 7.30-18.00,
fredag: 7.30-15.00.

Når bilen er synet, udstedes en "gutachten" (vurderingserklæring), der
koster 55 euro, og med den i hånden går man videre til motorkontoret:

Strassenverkhersamt, Zulassungsstelle
Tudolf-Diesel-Strasse 3a (ca. 500 m. fra TÜV-stationen)
Tlf: 0049 461 852 384
Åbningstider: Mandag til fredag: 8.00-12.00. Onsdag også: 14.00-17.30

Mod et gebyr på 13,25 euro udstedes her "Tempo 100"-tilladelsen, der gælder
for den godkendte kombination af bil og campingvogn og skal medbringes ved
kørsel. Endvidere udleveres to mærkater - et til bilens forrude og et til
campingvognens hæk. Godkendelsen er ikke tidsbegrænset, forudsat at
vogntoget vedbliver med at leve op til betingelserne. Gælder kun i Tyskland
og kun på motorvejene. > hjælp

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Henning Keseler

Dato : 02-06-03 21:25

> [...]
>
> Er der nogen der ligge inde med forklaringen fra den gang og er det
> stadig i kraft, idet en bekendt for nylig blev afvist som Dansker -

Jeg fik mit vogntog godkendt til tempo 100 sidste forår uden problemer,
jeg fik endda lov til at komme med en vejeseddel på min bil, da jeg fandt
ud af at man opererer med større egenvægt i Tyskland på samme bil, og
egenvægten iflg. registreringsattesten var 50 kg for lille.

Ellers foregår det som beskrevet på FDM´s hjemmeside, dog skal man
lige være opmærksom på at motorkontoret ikke ligger på Rudolf Diesel-
strasse men nede i byen, og de lukker altså kl 12.
Jeg fik besked på at jeg kunne lade cv-en stå ude ved Tüv stationen mens
jeg kørte ned til motorkontoret,
Stå tidlig op så kan det let klares på en formiddag.

mvh. Henning