Wav til midi hvordan ??
Fra : Per Hansen

Dato : 02-06-03 11:05

Hejsa

Hvordan får jeg lavet en wav fil om til midi ?

Og kan jeg ligge den ind på min 6610 uden brug af kabel ?

Mvh Per Hansen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-06-03 11:50

http://shor.ter.dk/287230379

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 02-06-03 11:55

On Mon, 02 Jun 2003 12:05:03 +0200, Per Hansen
<ph@mail.tdcadsl.zxzxdk> wrote:

>Hejsa
>Hvordan får jeg lavet en wav fil om til midi ?

Det kan man ikke.

Karsten
--
http://stepBstep.dk

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 02-06-03 15:20

Jo det kan man godt, send en mail, jeg har et program til formålet.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 03-06-03 06:17

On Mon, 2 Jun 2003 16:19:57 +0200, "-= T Rex - 6400 =-"
<5171053m001@stofanet.dk> wrote:

>Jo det kan man godt, send en mail, jeg har et program til formålet.
Hvis du kan det - så må du også kunne svare på hvor mange liter mælk
der går på en meter.

Man kan _ikke_ konvertere en wav fil til midi.

Man kan få en midi fil til at udføre en given tonerækkefølge.
De toner der så antastes, vil være afhængig af den synthesizer der
aflæser midi informationen. I dette til fælde er aflæseren en
polyfonisk tlf.

Det ville være meget svært at genskabe en hund der gør, via midi, med
mindre der er tale om en sample funktion.

De programmer der findes, aflæser pitch af wave, gengiver den via
midi. Er der mange instrumenter, er det umuligt at aflæse pitch.
Det dessuden nærmest umuligt for programmet at afgøre om der er tale
om barnegråd, en Guitar - eller en Lut

Tilbage i 80'er fandtes samplere uden SCSI, her kunne man flytte små 8
bit samples via MIDI. De blev pakket ind, i små sysex pakker - og
samlet til en wave fil på den modtager siden. Det hed SDS - der var
ikke tale om en konvertering - blot brugte man midi som medie.

Karsten
--
http://stepBstep.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-06-03 21:32

Karsten Krambs wrote:
> Man kan _ikke_ konvertere en wav fil til midi.
>
> Man kan få en midi fil til at udføre en given tonerækkefølge.

Korrekt, det bliver noget makværk.
Hør selv her Cæsars Tralulalej her:
Midi: http://pingvinlogen.tripod.com/caesarmidi.mid
(undskyld for popups, vi har ikke et domæne endnu)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.