Kat /dyr i lejlighed
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-06-03 09:21

DB har i deres blad en artikel om det. Først lidt facts
fra artiklen.

I godt ½ af landets 400.000 almennyttige boliger er
der tilladelse til et eller flere dyr.

91% af beboerne har aldrig modtaget klager over deres dyr.

54% havde tilladelse til dyrehold.

(undersøgelse af DB og Boligselskabernes Landsfore. )

Ønsker man at ændre reglerne i sit boligselskab, vil
DB for fremtiden gerne hjælpe, og er nu i færd med at lave
informationsmateriale sammen med Boligselskabernes Landsforening.

Endelig er der nogen der har "set lyset" måske går vi
nu bedre tider i møde.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-03 09:27

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> writes:

> DB har i deres blad en artikel om det. Først lidt facts
> fra artiklen.
>
> I godt ½ af landets 400.000 almennyttige boliger er
> der tilladelse til et eller flere dyr.

[snip]

Jeg så det mest latterlige i går. En boligforening, hvor man måtte
have 1 hund, men katte var forbudte. Jeg mener, hvad har de tænkt på?
Katte er da, hvis de vel og mærke er indekatte, noget mindre
potentielle klageskabere end hunde. Men på den anden side, så er det
vel trods alt også de færreste, der er 100% indekatte, eller hvad?

Jeg har heller aldrig forstået det der med at man kun må have enten 1
hund eller 1 kat. Efter min erfaring vil 2 hunde faktisk larme mindre
end 1 hund, da de har hinanden, når ejeren ikke er hjemme. Jeg ved
ikke om det gør nogen forskel for larmen om man har 1 eller 2 katte.

Men måske netop et grundigt oplysningsmateriale fra DB vil kunne
overbevise boligforeningerne om, at der ikke er nogle problemer i at
have 2 katte gående inde i en lejlighed.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : skattekat

Dato : 02-06-03 11:54

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 02-06-03 09:27 dette indlæg :

> [...]
> potentielle klageskabere end hunde. Men på den anden side, så er det
> vel trods alt også de færreste, der er 100% indekatte, eller hvad?

Jeg har boet i en lejelejlighed med en indekat som jeg faktisk ikke
havde lov til at have,desværre var han slem til at rive tapett ned fra
væggene og kradse i dør-/vindueskarme så når jeg fraflyttede lejligheden
kom jeg til at betale kassen ! Nu ved jeg ikke om hunde er lige så
slemme til den slags men det kunne være derfor man gør forskel.(Der hvor
jeg boede måtte man heller ikke have hund)

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-06-03 12:09

skattekat wrote:
> [...]
> er lige så slemme til den slags men det kunne være derfor man gør
> forskel.(Der hvor jeg boede måtte man heller ikke have hund)

jeg kender et tilfælde hvor hunden ( godt nok da den var hvalp) har gnavet
tapetet af og kradset et stort hul ind i væggen.... så jo, hunde kan være
lige så slemme.... tapet er jo forholdsvis nemt at sætte op igen, det slemme
er når manskal til at genopbygge en væg ;)

jeg kender flere tilfælde hvor hunde har været væsentligt værre ved
bebyggelsen end en kat nogensinde kan være......
karme og tapet er jo væsentligt billigere at erstatte end døre, linolium,
gulvplanker og vægge ;)
for ikke at snakke om de udvendige skader ;)

personligt mener jeg at en adfærdsforstyrret kat er væsentligt mindre
skadelig på bebyggelsen end en adfærdsforstyrret hund ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-06-03 13:07

skattekat skrev

[...]

Ja man kan jo ikke forvente at den næste lejer skal
"leve" med det og det koster jo boligselskabet at
udbedre det. Jeg tror de fleste af os har haft lignende
problemer, men jeg lærte hurtigt at udbedre de skader selv, hvilket er
væsentlig billigere, og så er det ligegyldigt
om skaderne er lavet af katte, hunde eller børn.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-06-03 11:48

In <3edb0911$0$97211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> Marianne Hellemose
wrote:
> Ønsker man at ændre reglerne i sit boligselskab, vil
> DB for fremtiden gerne hjælpe, og er nu i færd med at lave
> informationsmateriale sammen med Boligselskabernes Landsforening.

Kattens Værn tilbyder også at hjælpe
Fra deres folder "Kattens værn og katteværn" (Kan hentes i PDF format
fra deres hjemmeside):
"Kattens værn arbejder aktivt på at hjælpe de steder, hvor kattehold
idag er forbudt. Forslag til vedtægtsændringer, ordensreglement m.m. kan
rekvireres fra vort sekretariat."

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-06-03 17:26

Nu spørger jeg lige dumt, men hvad er DB
Hilsen Linda

Fra : Ragna

Dato : 02-06-03 17:45

>Nu spørger jeg lige dumt, men hvad er DB
>Hilsen Linda

Det er Dyrenes Beskyttelse

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-06-03 19:08

Smart nok. Ja ja, man kan jo være lidt fraværrende engang imellem