MS Windows
briani 27239
Hurtig opstart af xp pro + drev bogstav
Fra : Johnny 6800

Dato : 02-06-03 08:03

Hej.

Hvordan får jeg en hurtiger opstart af win xp pro.
hvordan skifter jeg bogstaver på mine drev (1 cd drev, 1 cd brænder, og 2
harddiske)

/Johnny

---

Fra : Johnny 6800

Dato : 02-06-03 08:09

hej det er mig igen.

Hvordan fjerner man windows messenger.

/Johnny

---

Fra : jens

Dato : 02-06-03 08:28

"Johnny 6800" <johnnyravn(@)postkasse.com> skrev i en meddelelse
> hej det er mig igen.
>
> Hvordan fjerner man windows messenger.

Du har ikke kikket ret langt tilbage i denne gruppe da.:

rbpidvkdccb9sr3ukv7af5mfipklkjjkdk@4ax.com

Mvh jens

Fra : jens

Dato : 02-06-03 08:52

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny 6800" <johnnyravn(@)postkasse.com> skrev i en meddelelse
>
> rbpidvkdccb9sr3ukv7af5mfipklkjjkdk@4ax.com

En ret ubrugelig en den der........

Se tråden om MSN messenger af 30-5 i denne gruppe.

Mvh jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-06-03 10:22

jens wrote:

> En ret ubrugelig en den der........

Du skal bare foran skrive news:

mvh
Henning

Fra : jens

Dato : 02-06-03 11:50

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare foran skrive news:

Jeps, men jeg kunn ikke få lova at skrive direkte i indlægget efter detvar
sendt.

Mvh Jens

Fra : jens

Dato : 02-06-03 08:26

> Hej.
>
> Hvordan får jeg en hurtiger opstart af win xp pro.
> hvordan skifter jeg bogstaver på mine drev (1 cd drev, 1 cd brænder, og 2
> harddiske)

Hvilken maskine ? (cpu, ram, bundkort)

Drevbogstaver skiftes i computeradministration under kontrolpanel -
administration.
Hklik på drevet og vilg skift drevbogstav og sti.
Det lader sig dog ikke gøre på C drevet.

Mvh Jens

Fra : XoDeus DK

Dato : 02-06-03 16:49

> Hvordan får jeg en hurtiger opstart af win xp pro.
Hurtig opstart fås ved at hente værktøjet bootvis.exe du kan hente den her:
http://download.microsoft.com/download/whistler/BTV/1.0/WXP/EN-US/BootVis-Tool.exe
Når det er hentet så dobbeltklikker du på filen og du bliver nu mødt af en
selfextractor. Pak nu filen ud til en bibliotek du ønsker.
Kør nu den udpakkede fil BootVis.exe og følg disse instruktioner nøje
1. Tryk på "trace" og "optimize system" Bootvis vil nu genstarte din
computer. Efter din computer er genstartet lad dev være i mindst 5 minutter
da det er der bootvis arbejder. Nogle gange kan det virke somom maskinen
fryser efter reboot men lad den arbejde indtil der ikke sker mere. Nu kan du
igen genstarte din pc og opleve op til 60 % bedre bootperformance. Brug
dette værktøj ca hver 14 dag for at fjerne alle unødvendige bootprocesser
fra din maskine.

> hvordan skifter jeg bogstaver på mine drev (1 cd drev, 1 cd brænder, og 2
> harddiske)
Dette er taget fra en engelsk Windows 2003 Server, Enterprise Edition og har
samme procedure som i Winxp Pro Eng:
START > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Computer Managment
> (i venstre fane) Disk Managment. Du kan nu højreklikke på hver af dine
diske/partitioner og skifter drevbogstaver. Husk lad være med at skifte
drevbogstaver på den partition hvor din winxp er installeret.

//Xodeus

http://xpn.lir.dk