En gammel sang om noget i snor
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-03 21:30

Jeg kan altså ikke komme i tanker om det. Er der nogen som kan hjælpe.

Det er en gammel sang, måske revyvise. Den er måske over 50 år gammel.

Den handler vist nok. jeg siger "vist nok#" om en mand som bliver halvfuld.
Og så synger han noget om at

"i sku ha set mig bla bla bla bla bla - med 17 ænder i snor. Eller noget i
den retning, i snor. Det er i hvert fald noget med "i snor". Hvad poker er
det den hedder.

Hilsen Åge

Fra : E.G.C.

Dato : 02-06-03 00:45

> [...]
noget i
> den retning, i snor. Det er i hvert fald noget med "i snor". Hvad

Kan heller ikke huske ret meget, men det er -"I sku' ha' set mig da jeg
dansede, med 14 grise i snor". Og længere nede i sangen- "Nu blomstrer
hylden igen"- og længere nede "jeg ska'nok få det lært".

Mvh.

Ester C.

Fra : E.G.C.

Dato : 02-06-03 00:55

Som man kan se her, er det 14 grise i snor.

The Telstar: Dansk Beat 1962-68
Hawaiian bugle call
Blue love
Night train
The bells from Moscow
Fiesta
Good gully miss Molly
I saw her standing there
My bonnie
Dreamer
Where - where
Winnie Winnie
Little Liza
Hey sola nego
Linin' track
Fools fall in love
Come on baby
True love has gone forever
I'm so lonesome I could cry
14 grise i snor ****************
For evigt din
Tell me why
Here comes summer
Take with me to San Sebastian
Pretty girl
I Feel good
Mallorce (m. Jørn Matts)
Hej! Paula (m. Annie Ry og Jørn Matts)
Sig dejlige ting til mig (m. Annie Ry og Jørn Matts)
Nadja (m. Barry Lee)
Mallorca (m. Barry Lee)

Mvh.

Ester C.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-03 05:22

E.G.C. <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eda91e4$0$13185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Som man kan se her, er det 14 grise i snor.

> The Telstar: Dansk Beat 1962-68

> 14 grise i snor ****************

> Mvh. Ester C.
________________

Hej Ester

Det er den. Nu kan jeg sove roligt. Det er nemlig fordi jeg har hørt "Kim og
Hallo`s nye sang "Mine bare tæer under sandet" og jeg syntes at den mindede
meget om en sang om nogle grise i snor. Du kan selv prøve at lytte til
sangen på deres hjemmeside. Tak for hjælpen.

Hilsen Åge

Fra : E.G.C.

Dato : 02-06-03 10:58

> Hilsen Åge

Sjovt nok er siden helt blank hos mig http://www.kim-og-hallo.dk/ når
jeg bruger dette link. Er det det samme du bruger, ellers kan du måske
lige sætte linket på et indlæg her.

Mvh.

Ester C.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-03 14:29

E.G.C. <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3edb1f37$0$13226$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Sjovt nok er siden helt blank hos mig http://www.kim-og-hallo.dk/
__________

Jeg tror bare at siden har været under ajourføring. Det er nemlig også sket
for mig en enkelt gan en tidlig morgen. De gør nemlig meget ud af at have en
up-to-date-side, med masser af information.

Prøv også at lytte til "3 bornholmere i en gummibåd". den synes jeg at de
har nupset en del til, fra "3 små kinesere på højbrio Plads".

Det er forøvrigt den med "Mine bare tæer under sandet", som jeg synes ligner
den der "14 grise i snor".

Du kan jo prøve at lytte og vende tilbage, om du ikke også synes at de
ligner hinanden.

Hilsen Åge
_____

Prøv en af disse link: http://www.kim-og-hallo.dk/

http://www.kim-og-hallo.dk/site.htm

http://www.kim-og-hallo.dk/Discografi/Bornholmer.htm

Fra : Troels

Dato : 02-06-03 18:53

> "i sku ha set mig bla bla bla bla bla - med 17 ænder i snor. Eller noget i
> den retning, i snor. Det er i hvert fald noget med "i snor".

I sku ha' set mig da jeg drog til marked
Med 14 grise i snor.

Er det ikke ca. sådan?

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-03 20:38

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bbg3i0$rld$1@sunsite.dk...

> Er det ikke ca. sådan?
>
> /Troels
______

Jo, det må være den. Ved du hvem der synger?

Hilsen Åge

Fra : Dina

Dato : 03-06-03 19:17

> ______
>

> Jo, det må være den. Ved du hvem der synger?
>
> Hilsen Åge
Jeg mener at kunne huske at Blue Boys
har sunget den der med de fjorten grise i
snor,
men er dog ikke helt sikker.
m.v.h.Dina.