Re: Nogen Paradise Lost-fans her?
Fra : Hans og Maria

Dato : 28-03-01 13:24

Thomas skrev:

> Nu har jeg kigget med i den her gruppe i ret lang tid, og jeg kom til
at
> tænke på, om der er andre Paradise Lost fans end mig der skriver her?
>
> I så fald vil det nok interessere jer at høre, at Paradise Lost
spiller
> på Train i Århus d. 2. juni (det er her, jeg skal høre dem). De
spiller
> også i Amager Bio d. 24. maj. Dato'erne for deres Europa tour kan ses
> på: http://www.paradiselost.co.uk

Jeg vil nok tøve med at kalde mig fan, for jeg har kun ét af deres
albums,
nemlig "Host" fra 1999. Det er til gengæld et rigtig flot arrangeret
album
med stærke sange. Hvis man kan lide f.eks. de seneste to Depeche
Mode-albums er det værd at høre.

Jeg så dem på Roskilde-festivalen lige efter det foregående album ("One
Second") kom ud i 1997 og kunne allerede da fornemme at her var tale om
mere end et ordinært metal-band.

Det nye album (som jeg endnu har nået at købe) har i sammenligning med
"Host" mere rå guitar i forhold til elektronikken.Det er mere Sisters of

Mercy-agtigt denne gang.

Hvis jeg havde tid (det har jeg nok næppe), ville jeg faktisk gerne til
Århus for at høre dem.

Hans

--
Hans Hüttel | e-mail: hans@cs.auc.dk
Institut for datalogi | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans

Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 13:34

> [...]
> album
> med stærke sange. Hvis man kan lide f.eks. de seneste to Depeche

Jeg er enig i at det er et flot arrangeret album, men det med at de lyder
som Depeche Mode (jeg ved godt, det ikke helt var det du skrev) synes jeg
slet ikke passer. Der er sådan en tendens til at sige, at fordi der er
elektroniske elementer lyder det som Depeche Mode. Men jeg kan slet ikke
lide Depeche Mode, så der må være en forskel .... måske ikke for de
uindviede ;)

> Jeg så dem på Roskilde-festivalen lige efter det foregående album ("One
> Second") kom ud i 1997 og kunne allerede da fornemme at her var tale om
> mere end et ordinært metal-band.

Var det ikke i 1998? Dammit, der kom jeg ikke over og så dem, da jeg lå i
mit telt og var fuld. Bommert!

> Hvis jeg havde tid (det har jeg nok næppe), ville jeg faktisk gerne til
> Århus for at høre dem.

Joooo, kom nu!!! Det er en lørdag! ;)

Rock on,
Thomas

Fra : Staalanden

Dato : 28-03-01 14:46

On Wed, 28 Mar 2001 14:34:11 +0200, Thomas <noreply@toemail.th> wrote:

Nu er jeg ikke fan men har deres albums fra One second og frem.
Synes faktisk det nye er kanon.
Jeg hørte dem på Train sidst de spillede. Kanon koncert!!
Skal de spille der igen???

Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 14:51

Hej!

> Nu er jeg ikke fan men har deres albums fra One second og frem.

Det er da tre albums.

> Synes faktisk det nye er kanon.

Så må du da være en slags fan! :)

> Jeg hørte dem på Train sidst de spillede. Kanon koncert!!

Ja. Helt vildt!

> Skal de spille der igen???

Ja. Lørdag d. 2. juni! Se den tidligere tråd af samme navn her i gruppen.

Rock on,
Thomas

Fra : Staalanden

Dato : 28-03-01 15:41

On Wed, 28 Mar 2001 15:50:59 +0200, Thomas <noreply@toemail.th> wrote:
snip

>Ja. Lørdag d. 2. juni! Se den tidligere tråd af samme navn her i gruppen.

Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside?

Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 17:33

Hej!

> Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside?

Det står kun på Paradise Lost's hjemmeside .... under "On the road". Den 2.
juni.

Det er ikke offentliggjort på Train endnu, men det er ikke altid at de gør det
med det samme. Ifølge PLs officielle hjemmeside skriver de kun datoer på, hvis
det er bekræftet, så jeg stoler på det.

Mvh,
Thomas

Fra : Staalanden

Dato : 28-03-01 17:54

On Wed, 28 Mar 2001 18:33:28 +0200, Thomas <noreply@email.th> wrote:

> [...]
>med det samme. Ifølge PLs officielle hjemmeside skriver de kun datoer på, hvis

Great!!!

Fra : Hans og Maria

Dato : 31-03-01 06:24

Thomas skrev:

> [...]
> elektroniske elementer lyder det som Depeche Mode. Men jeg kan slet ikke
> lide Depeche Mode, så der må være en forskel .... måske ikke for de

Nej, det er ikke kun fordi der er elektroniske elementer i Paradise Lost's
musik. Deres sanger lyder ikke så lidt som Dave Gahan fra Depeche Mode og
"Host" (og så vidt jeg ved også deres nye album) er produceret af folk der
tidligere har arbejdet med netop Depeche Mode.

Jeg spillede "Host"-albummet for en af mine venner der ikke kendte Paradise
Lost og hans første association var Depeche Mode.

Men lad os ikke skændes om det. Det er bare en detalje. Hovedsagen er om man
kan lide musikken.

Hans

Fra : Thomas

Dato : 04-04-01 15:27

Hans og Maria skrev:

> [...]
>
> Jeg spillede "Host"-albummet for en af mine venner der ikke kendte Paradise
> Lost og hans første association var Depeche Mode.

Ja, men spørgsmålet er vel nærmere om det ikke er fordi at det eneste band "man
kender" som spiller bare nogenlunde hen af det samme som på "Host" er Depeche
Mode?? Jeg har svært ved at tro at de lyder som Depeche Mode med vilje. Jeg har
her et citat fra et interview med Paradise Lost - lavet d. 16. februar 2001:

------------------------
Q: You mentioned how people compared ‘Host’ to “various bands”. I take it you
mean the way the words ‘Depeche Mode’ kept cropping up in reviews?

Nick Holmes: I'm not even into that band. There's more than one band in the
world that play dark keyboards and sing in a minor key - there's hundreds in
Germany that do that, but people over here don't know that. Not even being a
fan, you can imagine it's highly irritating! I mean, the Metallica comparison, I
can say, "Yeah, hats off, yes, I have been a Metallica fan" and the Sisters Of
Mercy, I'm quite comfortable with that comparison.

Hele interviewet kan ses på:
http://www.metal-is.com/cms/crp/crpArticle.asp?cid=1192

Mvh,
Thomas