hundetegn
Fra : Vibeke J

Dato : 01-06-03 20:16

Hejsa,
Når man nu skal have sådan en hundetegn eller hedder det hundeskilt, hvor
der skal stå ejers navn og adresse på (læste jeg) hvor lang tid skal man så
regne med at det tager at få det lavet?

Mvh
Vibeke

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-06-03 20:16

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skal stå ejers navn og adresse på (læste jeg) hvor lang tid skal man

I en god gammeldags hælebar ca. 1 times tid - ellers kan de bestilles på
www.chrisco.dk, der skal så beregnes lidt længere tid - men alligevel
relativt hurtigt.

MVH

Henrik Hansen

Borderen Mille

Fra : x Vuf x

Dato : 01-06-03 20:19

Sun, 1 Jun 2003 21:16:12 +0200, Vibeke J wrote:

>Når man nu skal have sådan en hundetegn eller hedder det hundeskilt, hvor
>der skal stå ejers navn og adresse på (læste jeg) hvor lang tid skal man så
>regne med at det tager at få det lavet?

Du går til en nøglesmed og får ham/hende til at præge et skilt.
Det ta'r 10 min.!

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

En computer og en kat har begge en del hemmeligheder,
de ikke deler med andre.

Fra : Vibeke J

Dato : 01-06-03 20:27

> Du går til en nøglesmed og får ham/hende til at præge et skilt.
> Det ta'r 10 min.!

Okay :) Så kan jeg jo godt nå det inden på torsdag, hvor det jo er fars dag.
Forældrene skal nemlig over og hente deres hvalp om fredagen og så tænkte
jeg at det kunne være en del af en gave :)

/Vibeke

Fra : x Vuf x

Dato : 01-06-03 20:39

Sun, 1 Jun 2003 21:27:04 +0200, Vibeke J wrote:

>Okay :) Så kan jeg jo godt nå det inden på torsdag, hvor det jo er fars dag.
>Forældrene skal nemlig over og hente deres hvalp om fredagen og så tænkte
>jeg at det kunne være en del af en gave :)

Fin idé!

Fra : Mari

Dato : 01-06-03 22:12

> [...]
> Forældrene skal nemlig over og hente deres hvalp om fredagen og så tænkte
> jeg at det kunne være en del af en gave :)

Husk endelig at få sat telefonnumre på også - så evt. findere kan ringe
hjem for hunden )

/Mari

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-06-03 20:24

"Vibeke J" <a@a.dk> wrote in message news:bbdjan$2q69$1@news.cybercity.dk...
[klip]
> Hejsa,
> Når man nu skal have sådan en hundetegn eller hedder det hundeskilt, hvor
> der skal stå ejers navn og adresse på (læste jeg)

Det er også rigtigt

> hvor lang tid skal man så
> regne med at det tager at få det lavet?

Det skilt vi fik lavet til Vaks, fik vi samme dag. Men det kommer jo nok an
på, hvor du bor, hvem der skal lave det, og hvor fint skiltet skal være

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Maria

Dato : 02-06-03 16:10

Hej

Og husk IKKE at sætte hundens navn på skiltet.

Hilsen Maria

Fra : Vibeke J

Dato : 02-06-03 16:22

> Og husk IKKE at sætte hundens navn på skiltet.

Hvorfor?

Mvh
Vibeke

Fra : Maria

Dato : 02-06-03 16:33

Vi fik at div. hundejere og af dyrlægen besked på ikke at sætte hundens navn
på pga i tilfælde hvor hunden ikke "bare" er stukket af - men i stedet måske
stjålet så er det for "tyvene" rimeligt svært at få hunden til at lystre
hvis ikke de kender hundens navn. Og der er jo tilfælde hvor man hører om at
sjældne eller dyre racehunde bliver stjålet...

Hilsen Maria

Fra : Vibeke J

Dato : 02-06-03 17:20

> [...]
at
> sjældne eller dyre racehunde bliver stjålet...

Okay, jeg vidste ikke det var så svært at få en hund til at lyste når man
ikke kendte dens navn. Hvis man endelig vil stjæle en hund skal man vel også
nok finde noget den lystrer på.
Jeg har faktisk allerede bestilt et med navnet på, så det er desværre for
sent. Men de ville være 2 dage om at lave det. Så enten er de lidt sløvere
på Vesterbro end i resten af landet, eller også er det varmen som gør det.

Mvh
Vibeke

Fra : Therese

Dato : 02-06-03 22:16

Sandsynligheden for at nogen har brug for at kende hundens navn til f.eks.
at berolige den med hvis den er blevet væk er da heldigvis noget større, end
at nogen stjæler den! Jeg har da selv benyttet mig af at bruge hundens navn
de gange jeg har fundet en, der var blevet væk.

Jeg kunne da aldrig finde på at lave et hundetegn uden hundens navn i. Det
virker altså lidt fjollet. Hvis der er nogen, der stjæler en hund, leverer
de den nok ikke tilbage fordi der ikke står dens navn i hundetegnet!

--
Mange hilsner
Therese