Foto
IBM760 5420
Teil 3020
SH film, 1år for gammel
Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-06-03 19:33

Hej,
fik lige kigget over bagerst i skuffen der lå en Kodak Tmax 100 ISO
iflg. æsken havde den sidste salgsdato Marts 2002

hvordan er det med SH film, og alders tegn ?
(den har ligget ved stue temp.)

kan det betale sig at skyde den, og lade den fremkalde ?
eller skal jeg bare sætte den på tabs kontoen?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 19:37

Petersen_Michael <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> iflg. æsken havde den sidste salgsdato Marts 2002
>
> hvordan er det med SH film, og alders tegn ?

Jeg kan desværre ikke huske det - men du har da mulighed for at
dokumentere det? ;)

> kan det betale sig at skyde den, og lade den fremkalde ?
> eller skal jeg bare sætte den på tabs kontoen?

Den er jo købt, og ud fra hvad jeg selv skulle give for kemikalier,
kan det vist næsten ikke betale sig ikke at prøve - bare for at se hvad
resultatet blev.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-06-03 19:46

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan desværre ikke huske det - men du har da mulighed for at
> dokumentere det? ;)

joe deeet..

> Den er jo købt, og ud fra hvad jeg selv skulle give for kemikalier,
> kan det vist næsten ikke betale sig ikke at prøve - bare for at se hvad
> resultatet blev.

ja det kan jo ikke gå værre end galt..

nu ved jeg ikke hvad du giver for kemi, jeg har ikke selv mørkekammer,
det blev aldrig rigtigt til noget, selv om jeg for 15år siden gik på
aftenskole,
og fik investeret i et Opemus IIA og både 50, og 75mm optik, samt
ramme til 24*36 og 6*6 negativer, skåle pincetter gul og rød pære
klapramme måleglas og hvad har vi..

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 20:12

> [...]
> "Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse
>
> nu ved jeg ikke hvad du giver for kemi, jeg har ikke selv mørkekammer,

Jeg er selv med i en foto-klub, hvor der er gratis brug af mørkekammer +
kemi ;) Men jeg mener at huske at have regnet det ud til et par kroner
per film i fremkaldelse...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-06-03 20:19

> Jeg er selv med i en foto-klub, hvor der er gratis brug af mørkekammer +
> kemi ;)

det var self. en løsning

>Men jeg mener at huske at have regnet det ud til et par kroner
> per film i fremkaldelse...

jeg tror jeg vil bruge filmen, når jeg skal prøveskyde mit nye brugte
kamera (det ankommer med tog i aften 22:46) skyder dog nok først
i næste uge..

Fra : C. Poulsen

Dato : 01-06-03 22:03

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in message news:<bbdhlv$n53$1@sunsite.dk>...
> [...]
> og fik investeret i et Opemus IIA og både 50, og 75mm optik, samt
> ramme til 24*36 og 6*6 negativer, skåle pincetter gul og rød pære

hej

filmen fejler intet, har selv afprøvet film der var langt ældre, men
husk at fremkalde filmen umidelbart efter den er taget, det skulle
give de bedste resultater.

Carsten