Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digital foto i USA
Fra : Kasper Simonsen

Dato : 28-03-01 13:06

Kan det bedst betale sig at købe digital-kameraer i Tyskland eller USA (Told
taget i betragtning)?

Vh
Kasper

Fra : Rune Baess

Dato : 28-03-01 14:44

> Kan det bedst betale sig at købe digital-kameraer i Tyskland eller USA (Told
> taget i betragtning)?

Du skal i princippet betale Told af varer du køber i USA, men det er jo ikke altid
pakken bliver fanget i tolden ...

Når du køber i Tyskland skal du IKKE betale dansk moms/told, da Tyskland jo er et EU
land, så det kan i særdeleshed godt betale sig.

Rune

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 28-03-01 15:14

Hvad er toldprocenten for USA?
Det jeg havde tænkt mig at købe var et Sony Cybershot DSC-S30.
If. edbpriser.dk er den danske pris ca. 4500 kr.
I USA er den ca. 399$ (ca. 3320 dkr) og hos Technikdirekt i Tyskland er den
999 dm. (ca. 3800 dkr.) så der er jo unægteligt noget at spare ved at købe i
USA. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man skal betale i told
for at indføre denne vare til Danmark.

MVH
Kasper Simonsen

Fra : Jesper Yde

Dato : 28-03-01 16:16

Jeg tror ikke der er told på digital kameraer - men du skal 100% sikkert
betale moms (25%) - hvis pakken bliver "nuppet" i tolden.

mvh
Jesper

Fra : Rune Baess

Dato : 28-03-01 18:13

> Hvad er toldprocenten for USA?

25% - som i dk

> [...]
> USA. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man skal betale i told

hvis du er momsregistreret i danmark kan du få lov til at købe varer i tyskland uden
at betale tysk moms (VAT) hvilket er ca. 8-12 % (vus jeg husker rigtigt)

Rune

Fra : Bernd

Dato : 28-03-01 19:31

Hej,

> hvis du er momsregistreret i danmark kan du få lov til at købe varer i
tyskland uden
> at betale tysk moms (VAT) hvilket er ca. 8-12 % (vus jeg husker rigtigt)

Moms (Mwst) i Tyskland er 16%. Lidt sparer man altså. Iøvrigt tror jeg at
markedet er mindre presset (eller monopoliseret) end her i DK, så priserne
ofte er en del lavere. Selv har jeg dog aldrig købt digitaludstyr...

Med venlig hilsen

Bernd Möller

Fra : Kim

Dato : 28-03-01 23:03

On Wed, 28 Mar 2001 16:13:34 +0200, "Kasper Simonsen" <cft1788@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>USA. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man skal betale i told

Går vi ud fra de priser du har opgivet i DKK, kan det overhovedet ikke betale
sig at købe i USA. Du skal betale told, som er ca. 5% (kan ikke huske den helt
nøjagtige værdi, men 5% er godt nok til overslag) og 25% dansk moms. Begge
procentsatser skal betales af varens værdi plus (!) forsendelsesomkostninger. Så
uden at regne med renters rente skal du altså af med ca. 30% af 3320 +
forsendelse (som sikkert er 150-200), så det er rundt regnet 1100, så din pris
bli'r ca. 4600,- og kommer forsendelsen med en af de hurtige (nogle siger for
hurtige) pakkeleverandører, tager de rask væk 200-500 for at toldbehandle
pakken. Så du kommer absolut ikke under den tyske pris, og skal vist være heldig
hvis det bli'r billigere end i Danmark.

Som min egen tommelfingerregel bruger jeg gerne at USA prisen skal højst være
50% af DK prisen, før det kan betale sig at gå igang og man skal stadig se sig
for. Der skal jo være noget sparet, da man jo også har en del ulemper ved køb i
udlandet.

Mvh, Kim

Fra : Per Madsen

Dato : 29-03-01 11:26

Det passer fint med mine erfaringer.
Indkøb af fotoudstyr i USA for
$225 kostede mig DKR 977,-
i moms, fortolding og behandling
hos 'det kære væsen'.
mhv
Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-03-01 18:43

Rune Baess wrote:

> Du skal i princippet betale Told af varer du køber i USA, men det
> er jo ikke altid pakken bliver fanget i tolden ...

En af mine bekendte har via UseNet skaffet sig nogle venner i USA, og de
indkøber musik-CD'er for ham, og sender dem til ham, de bliver officielt
sendt som gaver, og så er der ikke noget der hedder told og moms.

Så hvis man har familie, venner eller måske forretningsforbindelser i
USA, så kan man jo spørge dem om de vil medvirke til det lille nummer.

PS: Til Rune Baess
- ka' du ikke indstille Outlook Express, så den automatisk knækker dine
linier ved 72 tegn, det vil nemlig være rart at være fri for at skulle
dele dem manuelt, når man vil besvarer dine indlæg.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Klaus Madsen

Dato : 28-03-01 19:39

> [...]
> linier ved 72 tegn, det vil nemlig være rart at være fri for at skulle
> dele dem manuelt, når man vil besvarer dine indlæg.

Hvor gør man det henne?

Mvh. Klaus
Den "Ultimative Virago side" www.virago-star.dk
Motorcykler kører bedst med gummiet nederst

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 28-03-01 21:06

"Kasper Simonsen" <cft1788@vip.cybercity.dk> wrote in message news:99sk3c$222a$1@news.cybercity.dk...
> Kan det bedst betale sig at købe digital-kameraer i Tyskland eller USA (Told
> taget i betragtning)?

Husk altid de ting som kan være trælse ved sådan noget ..

De indlysende (garanti, reklamationer, told etc)
De tekniske (Hov den virker ikke i min stikkontakt, med mit fjernsyn (ntsc) etc)
De andre (dansk manual etc)

Bare en reminder.

// Steffen